Film: INGET för folk med moral!

Status
Ej öppen för fler svar.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
sandstream skrev:
2269392 Frågan är om du ens vet vad moral är :rolleyes:
Frågan är vad DU gör här. Topic lyder:
Film: INGET för folk med moral!

Men alla kanske inte kan läsa i dagens samhälle :va
Annars måste ju nått vara välldigt snett om man trots kan läsa och är starkt är mot isånt går in och laddar ner filmen. :7peta

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
har 2 hjul
noll-koll in da house:
Man ska inte tro allt man ser på film...kanske ni tror på allt ni ser på tv också?

Och allt som står på nätet, i Aftonbladet, Expressen, Hänt Extra, Moore och andra journalistiska lågvattenmärken är ju också sant!!!!! Eller?????

DP says: HÖJJ!!!!!!

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Freddola skrev:
2269358 Snälla det står KLART o TYDLIGT att denna tråden är inte för folk med moral.
Så varför snälla varför är hälften av alla inlägg ang just Moralpredikan?

Vad är det ni inte förstår?
Förstör inte tråden med massa moralpredikan när det står klart och tydligt att tråden är INTE för folk med moral.
Vad förstår ni inte :va

Förut fanns ett moralbefriat delforum, busåkningsforumet, med Ravetrancer som moderator. Var tog det delforumet vägen? Många av de sk moralkärringarna här på forumet var bannade i busåkningsforumet, t o m en och annan moderator från andra delforum var bannade. Bara tanken på det får mig att bubbla av skratt. Vilken fars!

Förutom det rent tragiska i att skämta om rattfylla och skylta med buskörning så finns det också en komisk sida av det och det är den ologiska tankegången hos de som gör det. De vet om att det är fel men de gör det ändå. De vet om att andra tycker att det är fel men väljer ändå att filma det och lägga ut det på. De hoppas på att få bekräftelse och acceptans men blir besvikna när andra visar sitt ogillande.

sandstream

Guest
Teddy skrev:
Förutom det rent tragiska i att skämta om rattfylla och skylta med buskörning så finns det också en komisk sida av det och det är den ologiska tankegången hos de som gör det. De vet om att det är fel men de gör det ändå. De vet om att andra tycker att det är fel men väljer ändå att filma det och lägga ut det på. De hoppas på att få bekräftelse och acceptans men blir besvikna när andra visar sitt ogillande.
:klappar

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
*SUCK* Ja vi har varit lagvidriga, oansvarliga, töntiga, själviska, omogna idioter... tänk bara när jag åkte i början på filmen (iklädd skinnjacka med skydd, Arai hjälm, knäskydd, handskar... utan skydd sa några??) och en bil åkte förbi mig och vinkade glatt, när jag åkte i ca 80km/h på 110 väg... Huuua, Im an OUTLAWWW!!!!
Men jag hoppas för bövelen att ALLA som skrivit i denna tråd ALDRIG utsätter någon annan eller sig själv för fara i något sammanhang!! Då syftar jag typ på att överskrida lagstadgad hastiget, eller åka fort på någon kurvig väg genom skymda kurvor, där någon kan stå runt hörnet... M.M.
Nä gott folk, framför allt sporthojs förare, hur duktiga och lagliga ni än må vara bakom dataskärmen så är vi nog alla innerst inne ganska goda kolsupare allesammans :fyllisar
Puss och kram på er alla :pannkyss
Just det alla singeltjejer som tycker jag är tuff nu när dom sett filmen kan pmà mig, gärna omgående! :tungan

sandstream

Guest
Noll-Koll skrev:
Då syftar jag typ på att överskrida lagstadgad hastiget, eller åka fort på någon kurvig väg genom skymda kurvor, där någon kan stå runt hörnet... M.M.
Nä gott folk, framför allt sporthojs förare, hur duktiga och lagliga ni än må vara bakom dataskärmen så är vi nog alla innerst inne ganska goda kolsupare allesammans :fyllisar
Lite kolsupare är vi nog allihop eftersom de flesta anser att de har bra koll när de själva kör.
Tyvärr så finns det lite för många som tror att de har koll utan att egentligen ha det och oftast är de unga och oerfarna (det är inte förrän man blir gammal man inser hur lite man visste när man var ung).
De ser filmer som er och tycker att det verkar skitballt och vill göra likadant.

Jag har sett betydligt värre filmer än den här och tycker inte att ni utsatte någon utomstående för någon större fara.
(Att köra som svin med mötande trafik, mot rött osv tycker jag är mycket värre och bara korkat)
När det gäller skyddsutrustning så är det i all välmening som jag brukar påpeka det, inte för att jag lider av om ni slår er utan helt enkelt för att jag inte vill att någon ska slå sig i onödan.
Visst, jag skulle kunna sköta mig själv och skita i alla andra men det är inte riktigt min stil så om någon vill kalla mig moralkärring tar jag det så gärna :)

Att köra utan skyddsutrustning på en parkering som ni gör i filmen ser jag inga större problem med eftersom farten är så låg men att göra det på "stora" vägar är bara dumt.

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Min 4-åriga kusin är ju mera mogen och har mer vett i innanför pannbenet än de som medverkar i filmen :fatta! ...

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Du har aldrig wheelat med din motard då antar jag...? :3freak Vad stod det som överskrift till filmen nu igen, och vad gör du inne i tråden ?? :confused:
Migael skrev:
2270486 Min 4-åriga kusin är ju mera mogen och har mer vett i innanför pannbenet än de som medverkar i filmen :fatta! ...

Tack alle tjejer för de fina PM ni skickat...om jag visste hur filmen skulle påverkat raggningsfaktorn så skulle jag gjort flera filmer tidigare!!
Nä nu ska jag ut och busa på stan... :banana
Puss

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
raj raj raj ..... kommer vi någon vart? :va

Vissa tyckte det var bra ... andra dåligt...</fact>

Skall vi nöja oss med det eller har någon ett revolutionerande instick att komma med som gör att alla får rätt och som gör att vi alla kan skutta över ängarna hand i hand?

om inte så tycker jag vi kan ägna oss åt annat...

Jag får be om ursäkt för att jag brusade upp lite i början innan jag visste något om situationen.

*gruppkraaam*

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu har TRÅDEN ballat ur så jag stänger den.

Filmen i sig? Lite smårolig faktiskt. Länge sedan man såg en stuntfilm från Sverige. Eller ja nästan i övrigt oxå... stunttrenden börjar försvinna.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...