Film: isåkning!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
En liten film jag klippt ihop från helgens åkning! Enjoy! :tummenupp

[YOUTUBE-ID]tWM_YyMZs-E[/YOUTUBE-ID]

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Nee jag e inte avundsjukt!!!!

Off Topic fråga. Hur upplever du skillnaden mellan KTM och Aprilia? Är Aprilian så grym som det sägs? Är på jakt efter en vinter/vår/gokartbana hoj. Mvh

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
"klipperu de där sen elle"? :D

haha ja jag var tvungen å ha med det! sitter ju faktiskt ett par tre timmar och faktiskt klipper efteråt så ja Micke, jag klipper det här sedan! :tummenupp

Nee jag e inte avundsjukt!!!!

Off Topic fråga. Hur upplever du skillnaden mellan KTM och Aprilia? Är Aprilian så grym som det sägs? Är på jakt efter en vinter/vår/gokartbana hoj. Mvh

KTM'en är ju en hoj som har en rätt lätthanterbar motor, den svarar ungefär som man gasar liksom, inte på ett negativt sätt alls, det är ett jävla drag när man gasar! Aprilian har jag dock bara kört på isen (är polarns) och den är ett jävla vilddjur, motorn vill bara varva satan (eller så fick jag bara inte grepp)! så det passade inte värst på isen, han hade betydligt sämre grepp än jag och då hade vi relativt liknande dubbdäck. jag gissar på att det har lite med motorkaraktären att göra men så är det även 23 kg viktskillnad, aprilian är ju betydligt lättare och har även... ja vad är det, 7 hk mer? på gata lär aprilian vara grym!

Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Vad har ni för dubbdäck?

eftersom jag inte kände för att investera i sprillans riktiga dubbdäck då jag inte vet hur mkt jag kommer hinna köra i vinter så slängde jag faktiskt bara på kold kutter skruvdubb i fram, bak slets de väldigt fort på crossbanan så jag fick tag på ett beggat endurodubbdäck som jag slängde på istället och extradubbade lite med överblivna kold kutters. lite DIY helt enkelt.

polarn på aprilian kör med finndubb fram och vanlig endurodubb bak (beggat och småslitet). vet ej märken.

Ja tyckte ja kände igen vart ni körde!
Svartsjö var fint i helgen!

ja vädret var fint men det knapriga halvhårda tunna snölagret över isen var inte till fördel för oss mc-åkare, det var inte alltid man hade särskilt bra grepp och längre ner på sjön var isen extremt ojämn för någon anledning. hade varit grymmare om det hade varit plogat! :tummenupp

Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
haha, den där aprilian har jag vurpat med =)

Den går bra men är den enda motarden jag prövat, så jag har inget att jämföra med.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept