Film Jetbåtbus i centrala stockholm.. sevärd!

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
-R- skrev:
Ang "moralkärringarna", så om ni tittar en gång till så används ett gäng kameror=många olika vinklar=många ögon som kan se om nån båt/barnfamilj är i vägen=radiokontant med förarna!

Kallar du mig Moralkärring? Jag antar att du syftar på mig då jag är den enda som sagt något kritiskt i tråden. Jag betackar mig att kallas för det. Du känner inte mig.

Att påstå att det skulle vara en säkerhetsaspekt med många kameror och radiokontakt köper jag inte.

Hoppas att det inte är min familj ni blöter ner nästa sommar på sjön för att göra en cool film.

Jag är väl medveten att jag verkar en aning gnällig och drar mig därför ur tråden.

Kanske ses vi på vägarna i sommar istället och kan ha en trevligare diskussion då om något helt annat.

-R-

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
gsxr1000
smilee skrev:
Kallar du mig Moralkärring? Jag antar att du syftar på mig då jag är den enda som sagt något kritiskt i tråden. Jag betackar mig att kallas för det. Du känner inte mig.

Att påstå att det skulle vara en säkerhetsaspekt med många kameror och radiokontakt köper jag inte.

Hoppas att det inte är min familj ni blöter ner nästa sommar på sjön för att göra en cool film.

Jag är väl medveten att jag verkar en aning gnällig och drar mig därför ur tråden.

Kanske ses vi på vägarna i sommar istället och kan ha en trevligare diskussion då om något helt annat.

Du eller nån annan?, många kanske har invändningar ang sånna här filmer i säkerhetssyfte..
Säkerhetssyfte hit och dit.. man gör allt så säkert man kan, går aldrig att utesluta allt.. inte ens när jag brer min morgonmacka så här på morgonen.. vad som helst kan hända!
Var inget illa menat! men visst kan vi ses på vägarna i sommar.. fast jag vet inte om din cbr hänger med:)

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Kom på att jag har sett en "liknande" film med jetbåtar i riktigt juste miljö, typ raviner i ett vackert bergslandskap. Dom båtarna gick något så in i helvete, tror filmen var amerikansk eller australiensisk. Om någon vet vilken jag syftar på så får dom gärna länka.

//D

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
-R- skrev:
Du eller nån annan?, många kanske har invändningar ang sånna här filmer i säkerhetssyfte..
Säkerhetssyfte hit och dit.. man gör allt så säkert man kan, går aldrig att utesluta allt.. inte ens när jag brer min morgonmacka så här på morgonen.. vad som helst kan hända!
Var inget illa menat! men visst kan vi ses på vägarna i sommar.. fast jag vet inte om din cbr hänger med:)

Man kan aldrig gardera sig mot allt. Det är sant.

Efter många års bus själv och efter att ha sett många busfilmer med andra fordon så tyckte jag ändå att båtfilmen var lite magstark.

Jag har själv båt, men rör mig bara i farter som ligger på hälften av era, och tycker att det kan vara svårt att se kanotister och liknande på vattnet.

Och att åka och röra upp grova svall på förtöjda båtar som ni gjorde i Karlbergskanalen så att dom kanske skadas pga det. Eller att åka upp mot andra båtar eller människor och blöta ner dom med en våg är inte kul.

Ni kunde lika gärna gå fram och slå någon på käften, filma det och lägga ut på nätet. Det är inte roligt.

Jag börjar kanske bli gammal.

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Red mechanostrider
Man köper inte en jetbåt för att köra sakta, lika lite som man köper en sporthoj för att toura med :fakta
En motor ska plågas oavsett vad det är för motor :D

Tycker filmen är skitfet :yoparty :yoparty :yoparty

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Daytona 675
Fina båtar!! Men allvar, hade nån kommit så och blött ner mig hade jag blivit riktigt förbannad och gjort allt för att leta upp er.

Von Gordis

Nu med hjälmskrap!
Gick med
20 May 2003
Hoj
vfr 800 + cb 750 + minikina
smilee skrev:
Och att åka och röra upp grova svall på förtöjda båtar som ni gjorde i Karlbergskanalen så att dom kanske skadas pga det.

Skulle dom inte planat hade vågorna varit mycket större.
Jag har själv båten där och har fått mycket skit för att ha kört för fort..
Varpå jag en gång provade köra i de 5 knop som är tillåtna, vilket visade sig vara den fart min båt gör som störst vågor.. :rolleyes:
Det var nästan att masterna på segelbåtarna slog emot varann :)
Detta gjorde tydligen folk ännu mer förbannade. Jävla märkligt.. :va
Summan av kardemumman blir alltså; Kör hur fan ni vill, bara inte vid er egen båtklubb så ni slipper bli ut sparkade.

Last edited:

Hallen

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Hornet 900
Duplicates

Så nu finns det alltså Play Boyz och PlayBoyz?
Det är nämligen inte vi (PlayBoyz) som gjort denna film... om någon med all rätt blev förvirrad.

Jag har inte sett filmen själv, men hört talas om eftertexterna.
:tomten

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
FreddaAbborre skrev:
Första låten är Agent orange med All I Need. andra ingen aning...
Agent orange-This is all i need :)
Den andra va Rob Zombie,kommer ej ihåg titlen tyvärr..

Last edited:

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Satte på filmen.
Väntade på att dom skulle börja gasa.
Väntade lite till, men inget hände.
Filmen tog slut.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Det enda som fattas nu e väl en film där nån tar en bil o åker runt på trottoarer o jagar folk o krockar med parkerade bilar o förstör.För tydligen är det kul när man förstör andras egendom o utsätter folk för livsfara.Själv har jag en dubbelpipig kompis i ruffen på min båt som ni kommer få träffa om ni gör sådär mot mig iaf. :kocko

Speedyman

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
kawwa
ktmjacke skrev:
Det enda som fattas nu e väl en film där nån tar en bil o åker runt på trottoarer o jagar folk o krockar med parkerade bilar o förstör.För tydligen är det kul när man förstör andras egendom o utsätter folk för livsfara.Själv har jag en dubbelpipig kompis i ruffen på min båt som ni kommer få träffa om ni gör sådär mot mig iaf. :kocko

Så du ska alltså ta livet av de små stackarna för att de lyckats blöta ner din båt :confused: (som för övrigt troligtvis inte tål regn)
Tycker du ska ta och uppsöka en psykolog innan du gör verklig skada i samhället :näsblod

Kul film för övrigt :tummenupp Nästan lite götakanal känsla när ni kör i de "smala" partiet :yoparty

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Speedyman skrev:
Så du ska alltså ta livet av de små stackarna för att de lyckats blöta ner din båt :confused: (som för övrigt troligtvis inte tål regn)
Tycker du ska ta och uppsöka en psykolog innan du gör verklig skada i samhället :näsblod

Kul film för övrigt :tummenupp Nästan lite götakanal känsla när ni kör i de "smala" partiet :yoparty
Inte båten som e problemet.Men om nån kommer i 50 knop rakt mot min familj så gör jag allt i min makt för att dom inte ska komma till skada.Men troligtvis räknar nog dom som gör såna här saker med att dom kan råka ut för att nån försvarar sig en vacker dag,såvida dom inte bara söker upp totalt försvarslösa småbrudar o dyligt som offer.Tycker det va fina båtar,och jag har inget emot att folk kör som galningar på rätt ställen,men att köra rakt mot folk för att i sista sekunden gira kan bara sluta med en katastrof till slut.Om du har nån som helst sjövana så vet du hur lite som behövs för att nåt ska gå fel på sjön.Dessutom kan man inte räkna med att den man kör rakt emot ska reagera som man har tänkt sig,personen kan ju få panik o kasta sig i vattnet åt det håll du tänkte gira.Vad det gäller psykologhjälp så har jag provat det o det hjälpte inte :tungan

Beanise

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Vit plastraket
Speedyman skrev:

Antar att du inte är sjömänniska?

Det finns områden där man bara inte kör för fort, och det är i kanaler vid båtklubbar t.ex.

Vet folk i vår båtklubb som fått skador pågrund av folk som dragit på för folk och fosterland och dragit upp enorma sval.

Men å andra sidan kanske du tycker det är kul också med folk som ligger på fel sida vägen och svänger tillbaka föränns i sista sekund?

Edit: Smart att köra utan flytväst dessutom i dessa farter, aja det är era liv.

Last edited:

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
ktmjacke skrev:
Inte båten som e problemet.Men om nån kommer i 50 knop rakt mot min familj så gör jag allt i min makt för att dom inte ska komma till skada.Men troligtvis räknar nog dom som gör såna här saker med att dom kan råka ut för att nån försvarar sig en vacker dag,såvida dom inte bara söker upp totalt försvarslösa småbrudar o dyligt som offer.Tycker det va fina båtar,och jag har inget emot att folk kör som galningar på rätt ställen,men att köra rakt mot folk för att i sista sekunden gira kan bara sluta med en katastrof till slut.Om du har nån som helst sjövana så vet du hur lite som behövs för att nåt ska gå fel på sjön.Dessutom kan man inte räkna med att den man kör rakt emot ska reagera som man har tänkt sig,personen kan ju få panik o kasta sig i vattnet åt det håll du tänkte gira.Vad det gäller psykologhjälp så har jag provat det o det hjälpte inte :tungan
så du är en såndär kriminell mc buse som åker runt med vapen o ska skuta på alla. :kocko

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
silvr skrev:
så du är en såndär kriminell mc buse som åker runt med vapen o ska skuta på alla. :kocko
Har aldrig sagt att jag skulle skjuta på nån person.Däremot skulle jag kunna göra ett par fina hål i skrovet på båten så att jag kunde hoppa ombord med en motorsåg o avlägsna akterspegeln från resten av båten.Men skulle det behövas så skulle jag inte dra mig för att ge nån en blyinjektion heller för den delen.Som sagt,gäller det min familjs säkerhet så tror jag att jag är likadan som dom flesta andra.Men du är ju knappast far själv ännu med tanke på din ålder,så du har ju inga såna problem.Så passa på att tycka att såna här tilltag är häftiga så länge du kan,sen kommer du göra omvärderingar o stå där som ett gammlo o hytta näve du oxå :tungan

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
För övrigt så kan jag tillägga att jag tycker filmen va grymt snyggt o proffsigt gjord.Vackra vyer.Endast ett par små ligistprylar jag hade nåt emot. :tummenupp

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Aprilia
ktmjacke skrev:
För övrigt så kan jag tillägga att jag tycker filmen va grymt snyggt o proffsigt gjord.Vackra vyer.Endast ett par små ligistprylar jag hade nåt emot. :tummenupp

Men det där paret som får vatten på sig är väl ändå statister i filmen :confused:
Det måste ju vara intränat och kört i lägre hastighet och sedan redigerat eller?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024