Film: Mantorp (Race/licens) 2009-09-11

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Film från dagens körning med Actionpics på Mantorp.
Det är det allra sista passet för dagen. Talanglös och rädd som man är så blir man riktigt lycklig när laptimern visar 1.28.06. Inte mkt att skryta med, men för mig är det en stor dag ;-)

Slut på snacket - så här såg det ut!

[YOUTUBE-ID]A1E2UTfylT0[/YOUTUBE-ID]
 

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Gött kört gubben:tummenupp

Nu ska jag meka mig snabbare än 28-tiden ... hur ska du försvara dig mot det:confused::)

Mvh Mårten
 

liebherr

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Södermalm
Hoj
Honda CBR 600 RR 08
Före krossåkarn

:tummenupp Ser riktigt bra ut. Nu är det bara invänta resan till ön i Östersjön. Ha det Göran/Liebherr
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
okej du vann men hade jag vetat om att dom skulle flagga det varvet så skulle jag ha trängt av dig i vänstern innan start o mål men det tar vi nästa gång då kanske mårten vill låna crossen så han oxå för prova att åka 1,28 tider för det går ju inte med en blade
men jag tycker att jag vinner lite mark i mitten av filmen så du fick allt kämpa för o komma ikapp på rakan
ha det bra i vinter
vi får se vad som står på släpkärran i vår;)
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
men jag tycker att jag vinner lite mark i mitten av filmen så du fick allt kämpa för o komma ikapp på rakan
Jag fick ett SMS just då som jag var tvungen att svara på, därmed tappade jag fokus :tungan
Som du ser blinkar soppalampan. Eftersom jag har en ECU direkt från Rizlas GP-team så ströps effekten med 50% för att jag skulle komma i mål.

Nytt år - nya fighter :tummenupp
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
Jag fick ett SMS just då som jag var tvungen att svara på, därmed tappade jag fokus :tungan
Som du ser blinkar soppalampan. Eftersom jag har en ECU direkt från Rizlas GP-team så ströps effekten med 50% för att jag skulle komma i mål.

Nytt år - nya fighter :tummenupp

det var det roligaste passet jag någonsin har kört
hoppas det blir många sånna nästa år men då måste mårten o göran vara med o slåss om titeln
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
okej du vann men hade jag vetat om att dom skulle flagga det varvet så skulle jag ha trängt av dig i vänstern innan start o mål men det tar vi nästa gång då kanske mårten vill låna crossen så han oxå för prova att åka 1,28 tider för det går ju inte med en blade
men jag tycker att jag vinner lite mark i mitten av filmen så du fick allt kämpa för o komma ikapp på rakan
ha det bra i vinter
vi får se vad som står på släpkärran i vår;)

Du körde grymt med den dära Sumon:tummenupp har vart lite sugen på en sån så nu blev man ju inte mindre sugen.
Det man förlorar på rakan tar man(du) igen i karusellen (kurvorna):)
 

shuko_r1

racer
Gick med
4 Aug 2009
Ort
i garaget
Hoj
R1 ++++godis
ser trevligt ut ! men veti fan om du tar så bra spår val ! ser ut att gå för snävt in i många kurvor ! bredare kurvtagningar så kommer det gå ännu fortare ! syns på race nästa säsong då ! skål
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
Du körde grymt med den dära Sumon:tummenupp har vart lite sugen på en sån så nu blev man ju inte mindre sugen.
Det man förlorar på rakan tar man(du) igen i karusellen (kurvorna):)

kom med ett anständigt bud så kanske du får köpa den
ska kanske byta hoj till nästa år
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
okej du vann men hade jag vetat om att dom skulle flagga det varvet så skulle jag ha trängt av dig i vänstern innan start o mål men det tar vi nästa gång då kanske mårten vill låna crossen så han oxå för prova att åka 1,28 tider för det går ju inte med en blade
men jag tycker att jag vinner lite mark i mitten av filmen så du fick allt kämpa för o komma ikapp på rakan
ha det bra i vinter
vi får se vad som står på släpkärran i vår;)

Imina ögon står du för den största prestationen i detta klipp, köra jämt och ifrån litershojar med mera effektövertag, självklart så har du inget att säga till om i 250 plus, men fina höga ingångshastigheter i kurvorna kalas kört:tummenupp:tummenuppHar själv kört sporthoj, för att nu köra mer streettouring men sneglat åt sådan hoj som du kör, KAN man bara utnyttja materialet så som du gör fullt ut, så är det fullt tillräcklig
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
Imina ögon står du för den största prestationen i detta klipp, köra jämt och ifrån litershojar med mera effektövertag, självklart så har du inget att säga till om i 250 plus, men fina höga ingångshastigheter i kurvorna kalas kört:tummenupp:tummenuppHar själv kört sporthoj, för att nu köra mer streettouring men sneglat åt sådan hoj som du kör, KAN man bara utnyttja materialet så som du gör fullt ut, så är det fullt tillräcklig

tack det värmer o höra alltid kul med positiva komentarer
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
tack det värmer o höra alltid kul med positiva komentarer
Du kör grymt!
FYI - Jag testade Qungens hoj ett pass och en liknelse är att min Gixxer går som på räls i kurvorna medans crossmoppens chassie är som en blöt tvättsvamp, dvs mjukt och svajjigt :D
Smått otroligt att det går att köra så pass fort med den. Den troligaste anledningen är att den ordinarie föraren har tappat en skruv eller två ;)
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Jag körde om dig 1,39 in i filmen, så nästa gång får du haka på mig så ska jag spåra 1,25 tider för dig ,,, j-a bra filmer du fixar till, både ljud å bild e ju perfekt :tummenupp

Tack för att du förgyller vintern lite med bra film :)
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Nice film, väckte extremt ha-bergär på bankörning som man aldrig kan få nog av men blivit ack så få i år :(

Styvt kört av "qungen" också, ser skönt ut med en herrmelin bland alla sporthojar och sen hänga på så bra in och ur kurvorna!

Vet själv hur hopplöst det är på långa rakan, hade en Hypermotard där och det var bara se sig själv hopplöst frånkörd på rakan men i kurvorna en annan femma.... ;)
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Tack för att du förgyller vintern lite med bra film :)
Jamen se där, där har vi "Team Borås". Trevligt att språkas i depån och draghjälp tackar man aldrig nej till, men 1.25 känns just nu som en nära-döden-upplevelse :)
Vi ses nästa år :tummenupp
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Du borde ha legat bakom snubben på motarden och tränat kurvteknik........ För att på sista varvet blåsa förbi han på målgången! :banana hahaha,

Iaf bra kört :tummenupp
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Tack för underhållande film! Tyvärr hade jag ingen kamera denna gång, får försöka fixa nåt tills nästa år. Tycker du körde bra, bara å gasa lite mer :tummenupp. Här har du en till som kan ge dig lite draghjälp till 1.25-tider. Det grejar du nästa säsong :tummenupp. Ställ upp lite rideheight på den så den går att svänga med ordentligt är mitt tips... Vad kör du på för däck förresten?
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Ställ upp lite rideheight på den så den går att svänga med ordentligt är mitt tips... Vad kör du på för däck förresten?
Oki. Hur mycket har du höjt den bak (eller sänkt den fram)?
Jag kör på Bridgestones slicks (YCX, medium).
Har åkt 7 bandagar på bakdäcket och det ser ut att hålla en dag till :)
(Håller väl så bra pga att jag fisåker....)
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Bridgestone håller riktigt bra även om man åker fort. Kör själv soft/medium och gjort hela sommaren och bytt set en gång, ruskigt bra livslängd för normala snabba gruppen tider men visst kör man ytterligare 10 sec då sliter det ju fortare :)

Måste testa fler banor nästa säsong, Mantorp verkar riktigt rolig.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top