Film med Crmen

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
KalleNorton skrev:
Några meter kan du väl åka? Ta med nån som tar kort precis när den går upp, då ser det ut som man är kung på bakhjul fast man sewger. :tummenupp

Till och med jag ser bra ut på att åka bakhjul när man tar kort. :tummenupp http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=93910

Nej, du är inte ens nära balanspunkten på den bilden, då vet man att det inte blir långt. :hihi
BTW, du fick precis kritik av en som suger på bakan. :lol

Edit: Stunta idag?

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Itacha75 skrev:
Nej, du är inte ens nära balanspunkten på den bilden, då vet man att det inte blir långt. :hihi
BTW, du fick precis kritik av en som suger på bakan. :lol

Edit: Stunta idag?
Du är dum. :mad:

Ska tjÖpa lite delar idag, får jag fast dom på hojen är jag på!

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
KalleNorton skrev:
Du är dum. :mad:

Ska tjÖpa lite delar idag, får jag fast dom på hojen är jag på!

**** fixa! :mad: :finger Ring när det är klart, och det ska vara snart! :mad: :finger Mackan, du ska också stunta på CRM:en idag. :mad: :finger

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
marcus_136 skrev:
Det är ungefär 100 gånger svårare att stegra med Crmen än med en Scooter-moppe...
Nu fattar jag inte? Är det svårare med Cross lätt mc än med en Scooter moped? Driver ni? Hur långt stegrar han då, går han bara upp eller stegrar han långt!?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
En scooter moppe går upp på bakan om man rycker lite häftigt och gasar ganska enkelt. Sen är det bara att använda bakbromsen och gasen.. mycket enkelt.

Man ska helst ha en urpluggad scooter då... lite drag behövs.

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
H4 skrev:
En scooter moppe går upp på bakan om man rycker lite häftigt och gasar ganska enkelt. Sen är det bara att använda bakbromsen och gasen.. mycket enkelt.

Man ska helst ha en urpluggad scooter då... lite drag behövs.
Är det inte svårare att hålla den på balanspunkten då, om man jämför med en Lätt mc?

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Snubbben skrev:
Nu fattar jag inte? Är det svårare med Cross lätt mc än med en Scooter moped? Driver ni? Hur långt stegrar han då, går han bara upp eller stegrar han långt!?
Med en scooter är det bara att rycka i styret och ge gas + att det är mycket lättare att kontrolera bakbromsen på en scooter.

N88

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Explorer 1200
H4 skrev:
Miton verkade vara slö :va
VAFAN SÄGER DU!!! :mad:

ok, jag är ingen super snubbe på hoj :3freak och sen så tycker jag den har börjat gå segare senaste tiden i högre farter :va .....
Men kanske så har jag bara vant mig med den, tog ju kortet för inte så länge sen.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
kullberg2 skrev:
VAFAN SÄGER DU!!! :mad:

ok, jag är ingen super snubbe på hoj :3freak och sen så tycker jag den har börjat gå segare senaste tiden i högre farter :va .....
Men kanske så har jag bara vant mig med den, tog ju kortet för inte så länge sen.

Nä, skämtade bara lite med dig, hehe.

Svårt att se på film.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Snubbben skrev:
Är det inte svårare att hålla den på balanspunkten då, om man jämför med en Lätt mc?

Har du någon gång hittat balanspunkten på bakhjulet? Motorcykeln, eller cykeln.

Jag kan slanga hur långt som helst med cykeln. När man väl kommer upp på balanspunkten och tappar lite höjd så är det jävligt enkelt att få det igen... krävs ingen kraft nästan, varför? Jo för att man ligger på balanspunkten... där vikten fram och bak är nästan identisk. Ligger man inte på balanspunkten när man stegrar krävs det mycket kraft för att hålla framhjulet i vädret + att hastigheten ökar kraftigt.

Så kommer du upp till balanspunkten med en vespa, behövs det ingen kraft alls för att reglera höjden (nästan).

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
H4 skrev:
Har du någon gång hittat balanspunkten på bakhjulet? Motorcykeln, eller cykeln.

Jag kan slanga hur långt som helst med cykeln. När man väl kommer upp på balanspunkten och tappar lite höjd så är det jävligt enkelt att få det igen... krävs ingen kraft nästan, varför? Jo för att man ligger på balanspunkten... där vikten fram och bak är nästan identisk. Ligger man inte på balanspunkten när man stegrar krävs det mycket kraft för att hålla framhjulet i vädret + att hastigheten ökar kraftigt.

Så kommer du upp till balanspunkten med en vespa, behövs det ingen kraft alls för att reglera höjden (nästan).

Det är väl mer att på en skroter så finns den mesta tyngden där bak och långt ner vilket gör det lätt att hålla den där?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tjet skrev:
Det är väl mer att på en skroter så finns den mesta tyngden där bak och långt ner vilket gör det lätt att hålla den där?

Haha, skroter :)

Nja, isåfall enkel att få upp. Sen behöver man kanske inte ligga så högt upp eftersom man har tyngden där bak... enkelt att få upp och justera höjden.

Jag har ingen aning, aldrig testat att slanga med scooter.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy