Trökigt med hoj o allt... första highsidern jag sett i 10 km/h
Usch vad trist. Hoppas du kryat på dig och att cykeln är lättreparabel.
Jag ryser varje gång jag ser ngn krascha på Rörken och tänker på att det kunde varit jag och undrar vad jag gör där. Jag skulle inte tycka det vore kul att reparera min helförsäkrade hoj, men det skulle kännas ännu värre att lämna den till en mc-verkstad.
Maffigt ljud i VFR!
På sista slomo-reprisen var det ännu fetare! Då låter den som en HD
/J
Mmmmmmm, det där ljudet kan man inte missta sig på, låter gött när kamdreven viner ihop med V4-ljudet. Synd att Honda bytte till kedja när VTEC:en kom.Maffigt ljud i VFR!
På sista slomo-reprisen var det ännu fetare! Då låter den som en HD
/J
Mmmmmmm, det där ljudet kan man inte missta sig på, låter gött när kamdreven viner ihop med V4-ljudet. Synd att Honda bytte till kedja när VTEC:en kom.
Kan inte förstå varför inte fler tillverkare gör V4r men det verkar vara lite på G.
@Conseal, hoppas allt är bra med dig? Plast går att laga.
OT: Hoppas den var vit.Ja VFR-motorn har ett sjukt vackert ljud. Jag minns när 750 VFR kom. En kompis handlade en ny sån plus ett helsystem. 20 år gammal fick jag köra hem den från Öland 1987. Jag mös av motorljudet hela vägen hem till sthlm!
OT: Hoppas den var vit.
Usch då... som många tidigare antyder - obegriplig vurpa - det låter ju inte som att du kranar på speciellt heller i utgången. >Skiten bara far ut!<
Usch då... som många tidigare antyder - obegriplig vurpa - det låter ju inte som att du kranar på speciellt heller i utgången. >Skiten bara far ut!<
Vad var det för däck? Helt nya/oanvända på sidorna kanske?
EDIT: Om där var nedbränt gummi i banan så kan det vara en förklaring - det blir då snorhalt med vatten... men brukar regna bort efter en stund - hade blötan precis börjat?
Man förvånads av att det gick fel i så pass låg hastighet, grus på banan eller hade du oljat däcken eller någon annan faktor?
Snarare obegripligt att folk tycker det är obegripligt. Om man lysnar på motorhastighet och konstaterar att den ökar samtidigt som ekipaget bankar ca 45 grader – så accelererar ekipaget dvs man »tullar» på tillgängligt grepp och för lite av det finns kvar att uppräthålla sidokrafterna.
Kan det vara SMCs doktrin att gasa sig igenom kurvorna som fått för stort inflytande? När man snackar med folk "ute på vägarna", så verkar det vara jeTTeviktigt. (Här kommer den) When in doubt – gas it.
Snarare obegripligt att folk tycker det är obegripligt. Om man lysnar på motorhastighet och konstaterar att den ökar samtidigt som ekipaget bankar ca 45 grader – så accelererar ekipaget dvs man »tullar» på tillgängligt grepp och för lite av det finns kvar att uppräthålla sidokrafterna.
Kan det vara SMCs doktrin att gasa sig igenom kurvorna som fått för stort inflytande? När man snackar med folk "ute på vägarna", så verkar det vara jeTTeviktigt. (Här kommer den) When in doubt – gas it.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |