Film: Min lilla vurpa idag .. direkt från fotpinnen.

Udatja

SDK Socio #4682
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Ducati 916 -98, Såld Monster 620 ie -05
Såg vurpan, stackare, skönt att du är ok, har du tittat till hojen än? Intressant att få med det på film

/HD

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Usch vad trist. Hoppas du kryat på dig och att cykeln är lättreparabel.

Jag ryser varje gång jag ser ngn krascha på Rörken och tänker på att det kunde varit jag och undrar vad jag gör där. Jag skulle inte tycka det vore kul att reparera min helförsäkrade hoj, men det skulle kännas ännu värre att lämna den till en mc-verkstad.

Maffigt ljud i VFR!
På sista slomo-reprisen var det ännu fetare! Då låter den som en HD :Rockbanan

/J

Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Usch vad trist. Hoppas du kryat på dig och att cykeln är lättreparabel.

Jag ryser varje gång jag ser ngn krascha på Rörken och tänker på att det kunde varit jag och undrar vad jag gör där. Jag skulle inte tycka det vore kul att reparera min helförsäkrade hoj, men det skulle kännas ännu värre att lämna den till en mc-verkstad.

Maffigt ljud i VFR!

/J

inte nog med att han vurpat... nu säger du att hans hoj låter som ett tåg me...:D :D

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
välkommen till klubben.
Jag fick oxå en high sider fast det va på almänn väg där vägverket hade lagat vägen med oljegrus i en kurva.
skönt att du klara dig utan skador..
Jag däremot fick ett lårbenfraktur bruten fot axel u led.samt att nyckelbenet flytta få sig..

Så tacka mc gudarna att du står på dina ben.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Maffigt ljud i VFR!

/J
Mmmmmmm, det där ljudet kan man inte missta sig på, låter gött när kamdreven viner ihop med V4-ljudet. Synd att Honda bytte till kedja när VTEC:en kom.

Kan inte förstå varför inte fler tillverkare gör V4:eek:r men det verkar vara lite på G.

@Conseal, hoppas allt är bra med dig? Plast går att laga.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Mmmmmmm, det där ljudet kan man inte missta sig på, låter gött när kamdreven viner ihop med V4-ljudet. Synd att Honda bytte till kedja när VTEC:en kom.

Kan inte förstå varför inte fler tillverkare gör V4:eek:r men det verkar vara lite på G.

@Conseal, hoppas allt är bra med dig? Plast går att laga.

Ja VFR-motorn har ett sjukt vackert ljud. Jag minns när 750 VFR kom. En kompis handlade en ny sån plus ett helsystem. 20 år gammal fick jag köra hem den från Öland 1987. Jag mös av motorljudet hela vägen hem till sthlm! :D

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ja VFR-motorn har ett sjukt vackert ljud. Jag minns när 750 VFR kom. En kompis handlade en ny sån plus ett helsystem. 20 år gammal fick jag köra hem den från Öland 1987. Jag mös av motorljudet hela vägen hem till sthlm! :D
OT: Hoppas den var vit. :)

Bifogat

• VFR 750.jpg
    VFR 750.jpg
    136.6 KB · Visningar: 61

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Jag tycker att Abbe visar omtanke till alla funktionärer.
Han var väl den som vurpade :rullandeu närmast depån :D

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Ajdå!
Tur att du inte höll högre hastighet :näsblod

Aldrig kul med highsider.. kan sluta mycket illa... precis som Lorenzo påminner oss ofta :3freak

Mvh
Dio

Robz

Guest
Usch då... som många tidigare antyder - obegriplig vurpa - det låter ju inte som att du kranar på speciellt heller i utgången. >Skiten bara far ut!<

Vad var det för däck? Helt nya/oanvända på sidorna kanske?
EDIT: Om där var nedbränt gummi i banan så kan det vara en förklaring - det blir då snorhalt med vatten... men brukar regna bort efter en stund - hade blötan precis börjat?

:pannkyss

Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Usch då... som många tidigare antyder - obegriplig vurpa - det låter ju inte som att du kranar på speciellt heller i utgången. >Skiten bara far ut!<

Snarare obegripligt att folk tycker det är obegripligt. Om man lysnar på motorhastighet och konstaterar att den ökar samtidigt som ekipaget bankar ca 45 grader – så accelererar ekipaget dvs man »tullar» på tillgängligt grepp och för lite av det finns kvar att uppräthålla sidokrafterna.

Kan det vara SMCs doktrin att gasa sig igenom kurvorna som fått för stort inflytande? När man snackar med folk "ute på vägarna", så verkar det vara jeTTeviktigt. (Här kommer den) When in doubt – gas it. :hihi

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02

Vad var det för däck? Helt nya/oanvända på sidorna kanske?
EDIT: Om där var nedbränt gummi i banan så kan det vara en förklaring - det blir då snorhalt med vatten... men brukar regna bort efter en stund - hade blötan precis börjat?

:pannkyss

Drog inte på särskilt mycket .. låg stadigt på 3:an men gav lite extra gas i utgången.
Däcken, pilot road 2ct.. framdäcket är inne på andra säsongen och bakdäcket har gjort ett par vändor på tuvan i år så nya och använda är de inte.
Det hade tydligen körts racingkarts nyligen så det var en del nedbränt gummi i banan och uppskattningsvis hade det duggat i 15min.

(Någon som vill donera bort en hoj btw :va ;) )

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Synd med hojen men tur att du klarade dig.:)
Ett tips skulle vara att montera kameran så att man såg mer av vad som händer - inte bara en glimt av vägen + stövel+fladdrande byxben...

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Snarare obegripligt att folk tycker det är obegripligt. Om man lysnar på motorhastighet och konstaterar att den ökar samtidigt som ekipaget bankar ca 45 grader – så accelererar ekipaget dvs man »tullar» på tillgängligt grepp och för lite av det finns kvar att uppräthålla sidokrafterna.

Kan det vara SMCs doktrin att gasa sig igenom kurvorna som fått för stort inflytande? När man snackar med folk "ute på vägarna", så verkar det vara jeTTeviktigt. (Här kommer den) When in doubt – gas it. :hihi

Var e SuzukiLover när han behövs :)

Robz

Guest

:finger

:)D )... du, om någon efter allt vårt debatterande, VET vad jag har för inställning till vissa av SMCs läror.
Men jag hävdar fortfarande att han knappt rörde gasen ut ur sväng - ta på dig hörapparaten så blir det klarare :tungan Ser ut att vara snorhalt.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA