Film: Osynliga mannen på sin osynliga MC del 2

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
kan berätta om en insident som hände mig i onsdags..

kom åkande i väldigt måttligt tempo inne i stan. ca 30 km/h.
en bil kommer från en väg till höger och tänker inte ens på att stanna, sladdar ut i vägen precis framför mig, över till vänster körfält och sen tillbaka in mot rätt körfält och MIG!
hann inte tänka så mycke mer än att J****AR han kommer klippa mig!
bröt ner hojjen för att svänga höger in på den väg han kom från och de gick nästan...
kommunens eminenta "lagning" fällde mig och ja tappa fäste i bakdäcket.. en lugn och försiktig low-sider som följd..
Vet inte va de va för en idiot som körde då han smet från platsen.. va nog lite chockad över de hela för ja reste upp hojjen och konstaterade att de enda som hade tagit stryk va mina crashpuckar (god bless) och min jacka. ja va hel och hojjen va hel.
glömde helt fråga dom som stog där om dom fick reg-nr eller liknande.. starta å åkte hemmåt..

farligt de där me bilister.. specielt dom som inte ser nått...
:\

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Har du nån bild på kameramontaget på hojen? Å va ere för vidcam?

Den här filmen är från min POV-1, den är mer eller mindre fast monterad på hojen med basenheten i kutsen och strömförsörjd från hojens batteri.

Skall jag filma något mer planerat som t.ex. en bankörning så använder jag hellre min nyare GoPro HD Hero som filmar i högre upplösning, å andra sidan så fyller den ett minneskort mycket fortare i full upplösning och batteriet måste laddas efter ett par timmar.

Jag har provat att filma med båda samtidigt en del, t.ex. hd hero "framåt" och pov 1 mot hastighetsmätare/varvräknare eller riktad bakåt/mot mig själv, se senaste filmerna från tuvängen och rörken för exempel på hur jag klippt ihop så man ser lite från båda samtidigt.

Kamerorna sitter med diverse "RAM Mount" prylar från touratech.

Just nu vräker jag upp filmer på youtube, och det beror på att jag tycker det är kul att pyssla med tekniska prylar och att jag försöker lära mig mer om videoredigering. Jag har inte bokat några biljetter till Cannes, tycker man mina filmer är onödiga så finns det några miljarder andra och oftast mer spännande filmer på youtube, vimeo eller crash...osv...jag ger inga refunds på tiden ni slösar bort på att se filmerna...

DavidT86

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
Ingen än
Eller Malmöklassikern:
* Högerfil in mot tvåfilig rondell, blinkar inte.
* Genar in i vänstra filen, utan vare sig blink eller uppsikt.
* Går ur rondellen i högerfil rak fram, utan blink eller uppsikt.

Dvs skär så mycket det bara går.

Senast i onsdags em höll jag på att bli inträngd i grönsakslandet i mitten av en sån fåne i Olleborondellen. :huvet
Var nyligen i Argentina på semester och kan säga att det tillhör vanligheterna där. Det finns en stor 7-filig rondell i Buenos Aires där man blir livrädd varje gång man åker taxi genom, dom kan korsa 3-4 filer på vägen genom (svänger alltså inte alls med rondellen utan kör rakt igenom).

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Jahaaa... Det va du som låg som fastvuxen i vänsterfilen i 110 - 120... Den där backspegeln är inte fel att använda själv...

/Han som kör om dig på högersidan i filmen, efter att ha legat bakom i ett par km och försökt få dig att förpassa dig åt höger.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Jahaaa... Det va du som låg som fastvuxen i vänsterfilen i 110 - 120... Den där backspegeln är inte fel att använda själv...

/Han som kör om dig på högersidan i filmen, efter att ha legat bakom i ett par km och försökt få dig att förpassa dig åt höger.

:ägd :tummenupp

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Tänk såhär... Alla är idioter i trafiken.

Det roliga med det är att det är sant.

Tofte

Mcpilot
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Yamaha yzf750r-93 "såld",Kawasaki klx 650"såld",cbr 900rr streetfighter-92"såld", fazer 600-00 såld. gsx 750-84såld. honda vtr 1000
Har det inte lugnat ner sig nu?
Känns som alla idioter är här nu på semester som vanligt! (Kalmar,Öland)

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
Jag kör alltid som att alla andra trafikanter är blinda/döva/förlamade. Brukar gå bra. Men visst blir man förbannad ibland :död

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike

Muhahahaha :tummenupp
En sak är säker, det går att varva med trådskaparens hoj.....det har jag nämligen hört på internet :D

Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Borde vara obligatoriskt med en årlig körlektion när man haft körkort ett tag, precis som man besiktar bilen varje år för att den inte skall vara trafikfarlig så borde körkortsinnehavarna också besiktas...

När jag pratat med ansvarig för KK på Vägverket och duskussionen var att man skulle ha ett enklare teoriprov och syntest varje gång man förnyar sitt körkort.

Svaret blev: FÖR MÅNGA SKULLE BLI AV MED KÖRKORTET, OCH DET GÅR JU INTE

då kanske de inte skulle ha körkort då...

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår