Film sökes (Café Racer)

Faeldt

We are 138
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
Honda CBR1000RR -08 -SÅLD, Husaberg FS 650 -07 -SÅLD, Honda CB250N-81, Yamaha FZR1000-94
God natt på er, jag söker en dokumentär om en riktigt skicklig lirare i staterna (om jag inte minns fel) som är riktigt slipad på att bygga café racers.
Man får iallafall följa karln då han bygger på sin/sina hojar och själva filmen i sig var väldigt bra och seriös gjord, själva filmen gick väldigt mkt i svart/vitt om jag inte missminner mig.
En rent utav taskig beskrivning men kanske är det någon stjärna som kommer på vad jag menar:Bugar

Den har legat uppe förr, men antingen gör jag helt fel då jag ska söka här på sporthoj eller så finns den helt enkelt inte kvar.

Skulle va hyggligt om någon kunde slaska fram den så man får lite mer inspiration tills jag hittar något bra objekt att sätta händerna i.

Tackar på förhand.
//Faeldt:)

Last edited:

knut

# 75 i Speedster cup
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Ful o gul
Stemmer bra. Det gar en documenter her ang cafe racer. Men jag minns f-n inte pa vilken kanal. Bor vara Speedchannel. Kolla deras hemsida. Minns inte tyverr. Er lite groggy efter senaste crachen i sondags......:huvet Borjar bli jobbigt...

Eller kolla pa Discovery.

Det mesta gar att kolla via deras hemsida

/Patrick

Faeldt

We are 138
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
Honda CBR1000RR -08 -SÅLD, Husaberg FS 650 -07 -SÅLD, Honda CB250N-81, Yamaha FZR1000-94
Jag har kikat på lite på Discovery, men det är inte just det programmet jag letar efter.

Den filmen jag menar är på sin höjd 15-20 min, som en liten kortfilm/dokumentär, men jag hittar banne mig inte åt den.

Kan någon snälla hjälpa mig att hitta den så jag får sova om nätterna:glömdet

SJR

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
ingen just nu
Det är en hel program serie som heter Cafe Racer som sänds i USA på HDT (HD Theater) vilket är en kanal som ägs av Discovery.

Hela programserien cirkulerar runt Cafe Racer hojjar där dom följer byggen, event runt om i USA (och om jag inte minns fel så var dom till England en sväng) etc.

Nästa månad börjar dom sända säsong 2 så det borde inte vara svårt att hitta säsong 1 avsnitten på internet.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
jag lyckas inte hitta det men om någon sitter på det kan ni väl hojta till...

Faeldt

We are 138
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
Nej det är inte dessa jag tänker på heller.

Det är en ganska ung kille, runt 25-30 bast där man får följa honom i hans byggen, klippet har jag hittat här på forumet förr, inte alls överdrivet längesen.
Som sagt, den är riktigt bra gjord och mycket går i svart/vitt.

Och jag är 90% säker på att Discovery inte har något att göra med detta klipp jag söker.

EDIT:
JAG HITTADE DEN:banana

Last edited:

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Första filmen jag kom att tänka på faktiskt när jag läste första inlägget.
Tänkte precis posta filmen i fråga, men du hade ju redan hittat den.

Har sett den om och om och om igen.

Faeldt

We are 138
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
Sinnessjukt skönt stuk på bågarna!:Bugar

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Sjukt skön film och riktigt fina räsers .. ! :tummenupp

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept