FILM: Söndagsrunda

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
en Orange <3
Speed955i skrev:
Det jag hänger upp mig på är bruden
som åker bakpå Hondan. Vad i H...vete har hon för kläder på sig?
Ganska oansvarligt av killen att ligga i 150km/tim med en jeansbrud bakpå! :kocko Inte mycket brain där! :fatta!

håller med.. + att hennes hjälm är en "extra" hjälm som är förstor..

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
TwinSucker skrev:
Alltid najs med hojfilmer!!

Men jag måste bara kommentera en sak...

Hur jävla korkat är det inte då att ligga å bränna med skjuts...när personen på pallen inte har mer än vanliga kläder på sig :kocko :4skrika

Har sett hur ett ben ser ut efter en vurpa i 60 km/h där föraren hade jeans på sig...det va tillräckligt för att springa ner i diket och :zpy

Så nu har jag sagt det...

//TS

Detta är första gången jag komenterar en sån här film men det är svårt att låta bli när man ser hur otroligt korkat en del människor bär sig åt.
Jag håller alltså med tidigare inlägg. Även jag har haft ett mindre asfaltexem och vet hur det känns...för att inte tala om hur det blir av en vurpa i 200km/h.

Otroligt oansvarigt att skjutsa en tjej i jeans och vanlig jacka på det viset.

sandstream

Guest
TwinSucker skrev:
Hur jävla korkat är det inte då att ligga å bränna med skjuts...när personen på pallen inte har mer än vanliga kläder på sig :kocko :4skrika
PiEn skrev:
håller med.. + att hennes hjälm är en "extra" hjälm som är förstor..
Mulles skrev:
Otroligt oansvarigt att skjutsa en tjej i jeans och vanlig jacka på det viset.
djävla moral käringar ni ha oxå säket tjört utan skin stäl nongång :kocko

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
en Orange <3
sandstream skrev:
haha jo jag har åkt utan skinnställ :) och hade preciis samma hjälm som hon i filmen.. mitt inlägg var mest för att retas med trådstartaren din gringubbe :3freak

2old

Lagt av å lever på otroliga minnen...
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
sålt....
sandstream skrev:

Själva grejen här är att snubben framför åker 200 på en liten skitväg med en jeansklädd tjej bakpå...kisen som filmar ligger ofta bara en hojlängd bakom!? :va

"Snubben" behöver inte ens använda bromsen, utan det räcker med ett kraftigt avslag med gasen för att "kisen" ska braka in i dom... :död Kanske tycker du sandstream (med fler) att det är helt ok att ligga så här och köra, jag fick ont i magen...
Missförstå inte, jag om nån gillar höga hastigheter men alla har vi olika referensramar om vad som är "säkert" eller inte.
Den här åkningen ringde mina klockor men inte dina...

MVH /D.

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
2old skrev:
Själva grejen här är att snubben framför åker 200 på en liten skitväg med en jeansklädd tjej bakpå...kisen som filmar ligger ofta bara en hojlängd bakom!? :va

"Snubben" behöver inte ens använda bromsen, utan det räcker med ett kraftigt avslag med gasen för att "kisen" ska braka in i dom... :död Kanske tycker du sandstream (med fler) att det är helt ok att ligga så här och köra, jag fick ont i magen...
Missförstå inte, jag om nån gillar höga hastigheter men alla har vi olika referensramar om vad som är "säkert" eller inte.
Den här åkningen ringde mina klockor men inte dina...

MVH /D.
Vad gör man inte för filmen, har ju sett exempel på när kamerahojen inte hänger med alls! :hihi Och hur spännande är det för den som ska titta

Speed955i

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 955i
Han som har gjort filmen vill ha synpunkter och det har han fått. Visst har man gjort en del dumt som tex åkt utan stället. Dock aldrig i 160 ryck på en "cykelbana" utan stället. Jag håller med 2Old i hans svar. Killen som kör verkar vara duktig men vad händer om Lisas katt rusar upp på vägen? Vem hinner reagera i dom hastigheterna? Nä, klä på tjejen och slå av på farten så slipper ni bli en i statistiken. Dessutom så slipper polaren jobba, han är dödgrävare.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Alltså... Oansvarigt, är det verkligen det? Hon sitter väl där av egen fri vilja? I och för sig, jag skulle inte köra så om jag hade någon i dessa kläder bakpå men om hon inte vill så är det ju bara att säga nej?

Vem är ansvarig för hennes uppskrapade hud om de vurpar? Han som kör eller hon som klär sig så när hon ska åka bakpå? Är hon myndig? Det är klart, om man körde och vurpade skulle man nog ha skuldkänslor oavsett.

Jag har egentligen ingen åsikt utan vill bara höra vad ni tycker.

2old

Gick med
11 Sep 2004
Hoj
sålt....
Jag ska inte spamma ner hela tråden med mina dryga åsikter så detta blir sista :)
Ja Lurch, det är lite oansvarligt...om hon klättrar upp på hojen utan ställ så är det din jäkla skyldighet å plikt att försöka ta henne hem oavsett vad hon säjer.
Om hon bönar å ber om att få åka fort eller bakhjul så spelar det INGEN roll, du kör henne inte på det där viset.
Det finns ju tom folk som tappar sina brudar allens utan hjälp och utan att det var "meningen"... :va det är således ganska lätt att göra en RIKTIG tabbe.

Du :7peta appropå "hon är väl myndig", eller "egen fri vilja"...Hon litar på snubben som kör och på kisen som ligger bakom att inget onödigt händer, hennes väl å ve är deras ansvar absolut...

MVH :)

ps
Kan inte säga annat än att jag också gillar filmen GixxerJensa, det är riskerna ni tar som är onödiga... :tummenupp

Lurch skrev:
Alltså... Oansvarigt, är det verkligen det? Hon sitter väl där av egen fri vilja? I och för sig, jag skulle inte köra så om jag hade någon i dessa kläder bakpå men om hon inte vill så är det ju bara att säga nej?

Vem är ansvarig för hennes uppskrapade hud om de vurpar? Han som kör eller hon som klär sig så när hon ska åka bakpå? Är hon myndig? Det är klart, om man körde och vurpade skulle man nog ha skuldkänslor oavsett.

Jag har egentligen ingen åsikt utan vill bara höra vad ni tycker.

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
2old skrev:
Jag ska inte spamma ner hela tråden med mina dryga åsikter så detta blir sista :)
Ja Lurch, det är lite oansvarligt...om hon klättrar upp på hojen utan ställ så är det din jäkla skyldighet å plikt att försöka ta henne hem oavsett vad hon säjer.
Om hon bönar å ber om att få åka fort eller bakhjul så spelar det INGEN roll, du kör henne inte på det där viset.
Det finns ju tom folk som tappar sina brudar allens utan hjälp och utan att det var "meningen"... :va det är således ganska lätt att göra en RIKTIG tabbe.

Du :7peta appropå "hon är väl myndig", eller "egen fri vilja"...Hon litar på snubben som kör och på kisen som ligger bakom att inget onödigt händer, hennes väl å ve är deras ansvar absolut...

MVH :)

ps
Kan inte säga annat än att jag också gillar filmen GixxerJensa, det är riskerna ni tar som är onödiga... :tummenupp

Ja jag håller nog med faktiskt. Om man skulle vurpa och hon gör illa sig ordentligt så håller inte riktigt argumentet "vadå, hon satte sig bakpå av egen fri vilja". Klart man har ansvar för den som åker med! :tummenupp

Tack för "bollplankandet"!

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
sandstream skrev:
djävla moral käringar
:rofl :rofl Skål på dig oxå:fyllisar
sandstream skrev:
ni ha oxå säket tjört utan skin stäl nongång :kocko
Enkelt svar på den frågan...Ja, i 40km/h och ca 500 m för att få hem hojen från polarn.
Annars så är enkelt svar #2 Försäkringen gäller inte utan godtjänd skyddsutrustning således körs det alltid med ställ :tummenupp . Bortsett från dom 500 meterna...
BTW, jag gillar din stavning :hihi :tungan

Som jag skrev här innan så är det lätt för mig eftersom försäkringen inte gäller om inte jag OCH passagerare har skyddsutrustning.
Tänk om man skulle skrota...inte nog med att tjejen skulle gå sönder utan att dessutom ha en trasig hoj som man inte får fixad :3freak

sandstream

Guest
Vill bara förtydliga att jag håller med er som "gnäller" om jeansen till 100%.
Tänkte bara förekomma eventuella moppefuckon med mitt inlägg eftersom de brukar använda den argumentationen till det mesta.

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
sandstream skrev:
Tänkte bara förekomma eventuella moppefuckon med mitt inlägg eftersom de brukar använda den argumentationen till det mesta.
I know, det va därför jag skålade med dig!

2old

Gick med
11 Sep 2004
Hoj
sålt....
Lurch skrev:
Ja jag håller nog med faktiskt. Om man skulle vurpa och hon gör illa sig ordentligt så håller inte riktigt argumentet "vadå, hon satte sig bakpå av egen fri vilja". Klart man har ansvar för den som åker med! :tummenupp

Tack för "bollplankandet"!

Tack själv Lurch... :)

sandstream skrev:

Härligt sandstream, en annan e lite trög :rolleyes:
:tummenupp

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
TwinSucker skrev:
:rofl :rofl Skål på dig oxå:fyllisar
Enkelt svar på den frågan...Ja, i 40km/h och ca 500 m för att få hem hojen från polarn.
Annars så är enkelt svar #2 Försäkringen gäller inte utan godtjänd skyddsutrustning således körs det alltid med ställ :tummenupp . Bortsett från dom 500 meterna...
BTW, jag gillar din stavning :hihi :tungan

Som jag skrev här innan så är det lätt för mig eftersom försäkringen inte gäller om inte jag OCH passagerare har skyddsutrustning.
Tänk om man skulle skrota...inte nog med att tjejen skulle gå sönder utan att dessutom ha en trasig hoj som man inte får fixad :3freak
Vad spelar det för roll om man bara har halvförsäkring!?...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln