Film: Stefan Everts ute och leker lite i ett grustag.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Rigge skrev:
Travis kanske har hittat något roligare/mer lönsamt? Man kan ju inte ha tid att köra allt.
Han har hittat något enklare där han kan hyllas utan så hårt arbete. Hans kropp (och framför allt knopp) håller inte för cross längre, många hjärnskakningar har det blivit.
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Neutral skrev:
Han har hittat något enklare där han kan hyllas utan så hårt arbete. Hans kropp (och framför allt knopp) håller inte för cross längre, många hjärnskakningar har det blivit.

Pastrana kör for Subaru i Rally America mesterskapet. Han är 4 i champ. standing. Stig Blomquist leder! :yoparty
http://www.rally-america.com/
 
Last edited:

sideways

Ny medlem
Gick med
3 May 2005
Ort
i skogen
Hoj
duke
Mögel skrev:
Jag förstår inte vad det va som va så specielt med denna filmen.. Så kör ju dom flesta som kör cross... Då är det roligare att se han på en bana där han gasar fullt :kär

Haha tror du att dom flesta som kör cross kör så? Jag kan lova dig att han varvat den svenska eliten två gånger om i det tempo han kör i filmen. Även fast han kanske inte åker max så går det otroligt fort! Han har en väldigt "avslappnad" stil till skillnad från t.ex ricky. Det ser ut som att ricky kör dubbelt så fort som everts gör p.ga att han har en sån brutal stil. Visst kör ricky säkerligen ifrån everts men jag tror inte det handlar om många sekunder.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
sideways skrev:
Haha tror du att dom flesta som kör cross kör så? Jag kan lova dig att han varvat den svenska eliten två gånger om i det tempo han kör i filmen. Även fast han kanske inte åker max så går det otroligt fort! Han har en väldigt "avslappnad" stil till skillnad från t.ex ricky. Det ser ut som att ricky kör dubbelt så fort som everts gör p.ga att han har en sån brutal stil. Visst kör ricky säkerligen ifrån everts men jag tror inte det handlar om många sekunder.


Du skulle behöva åka till en svensk cross bana och titta lite om du tror att han e så snabb :4skrika
 

DC-Shoes

Hhhhmmmmmm
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Sweden
Hoj
Gult skit som bara går sönder!
Everts = Bäst!
Snyggast körstil, klockrenast!

Ingen kmr nog att slå allt han vunnit!
Respekt till Stefan! :tuttar
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Mögel skrev:
Du skulle behöva åka till en svensk cross bana och titta lite om du tror att han e så snabb :4skrika


hmm skulle inte tro att det finns något som kör snabbare än everts på någon svensk crossbana..

men du får gärna tipsa om vilken bana jag ska åka o titta på för det skulle va kul att se
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
ozto skrev:
hmm skulle inte tro att det finns något som kör snabbare än everts på någon svensk crossbana..

men du får gärna tipsa om vilken bana jag ska åka o titta på för det skulle va kul att se

:va Okej vart skrev jag att dom va snabbare än everts :confused:
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
Mögel skrev:
Du skulle behöva åka till en svensk cross bana och titta lite om du tror att han e så snabb :4skrika

Jag tävlar själv i motocross och jag kan säga att det inte finns någon svensk som kör ifrån Everts i dagsläget.
Kalle Karlsson som leder SM (MX1) lär ju inte köra ifrån VM-toppen.
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Mackz skrev:
Jag tävlar själv i motocross och jag kan säga att det inte finns någon svensk som kör ifrån Everts i dagsläget.
Kalle Karlsson som leder SM (MX1) lär ju inte köra ifrån VM-toppen.

Är detta hitta på egna saker tråden eller????? Jag har aldrig sakt att dom kör ifrån everts!!!
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Mögel skrev:
Är detta hitta på egna saker tråden eller????? Jag har aldrig sakt att dom kör ifrån everts!!!
'


jag vet att du ine skrev det men jag trodde iaf att du menade det... sorry om så inte va fallet!

vad var det i så fall vi skulle titta på på dom svenska crossbanorna?
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
ozto skrev:
'


jag vet att du ine skrev det men jag trodde iaf att du menade det... sorry om så inte va fallet!

vad var det i så fall vi skulle titta på på dom svenska crossbanorna?

Om du läser det som sideways skrev, Att om han kör det tempot som han gjorde i filmen skulle han varvat svenska eliten två gånger...

Då skrev jag: Du skulle behöva åka till en svensk cross bana och titta lite om du tror att han e så snabb :4skrika

Hoppas du fattar vad jag menar nu!!!!
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Neutral skrev:
Han har hittat något enklare där han kan hyllas utan så hårt arbete. Hans kropp (och framför allt knopp) håller inte för cross längre, många hjärnskakningar har det blivit.


Det kanske inte är lika fysiskt anstängande men att vinna X-Games kan ju knappast vara enkelt.
 

sideways

Ny medlem
Gick med
3 May 2005
Ort
i skogen
Hoj
duke
Mögel skrev:
Du skulle behöva åka till en svensk cross bana och titta lite om du tror att han e så snabb :4skrika


med tanke på att jag började tävla i cross när jag var 9 år så har jag varit på en och annan cross bana. Dom största hoppen vi har inom svensk motocross nu är johan carlsson, marcus norlen, och jonas wing. Dom åker just nu snabbast i sverige. Mackan kvalade in som 21:a har jag för mig på senaste VM tävlingen. Då körde han samma klass som everts. Mackans varvtid var 13-14 sekunder långsammare än everts tid. På ETT varv. Mackan gjorde en jätte insats och kom på 15 plats totalt. Men blev nästan varvad två gånger utav everts. Detta var sveriges bästa förare på plats. Ja det säger väl allt... Om det är nån som behöver ut och kolla på cross så är det nog du. :tungan
 
Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Rigge skrev:
Det kanske inte är lika fysiskt anstängande men att vinna X-Games kan ju knappast vara enkelt.
Självklart inte men med tanke på att i stort sett alla inom FMX är cross rejects så är det ju betydligt enklare även om det är kul att kolla på ibland. Man kan säkert skippa löpträningen och dricka mer öl. :hihi
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
sideways skrev:
med tanke på att jag började tävla i cross när jag var 9 år så har jag varit på en och annan cross bana. Dom största hoppen vi har inom svensk motocross nu är johan carlsson, marcus norlen, och jonas wing. Dom åker just nu snabbast i sverige. Mackan kvalade in som 21:a har jag för mig på senaste VM tävlingen. Då körde han samma klass som everts. Mackans varvtid var 13-14 sekunder långsammare än everts tid. På ETT varv. Mackan gjorde en jätte insats och kom på 15 plats totalt. Men blev nästan varvad två gånger utav everts. Detta var sveriges bästa förare på plats. Ja det säger väl allt... Om det är nån som behöver ut och kolla på cross så är det nog du. :tungan


Hmmmm och då körde everts i den farten som han gjorde i filmen!! :kocko
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Mögel skrev:
Hmmmm och då körde everts i den farten som han gjorde i filmen!! :kocko
Titta på VM. Jag tycker nästan att han kör lugnare där än vad han gör på filmen, men fort går det.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top