[Film] Swedie - Gotland Ring 2005

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Grim körning! Varför är du inte med i MotoGP? Vi behöver en Svensk där.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Har en ny dator.... som gnäller över fel Codec...... idéer ?

Edit - fixat !

Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Fighter skrev:
Var det varvrekord för banan eller för träffen?vad var det?
/Nyman

Vad jag vet så var det 1.31 med bil innan... inga jätteförsök att slå banrekordet gjordes den här helgen egentligen, (eller hur Swedie?) det skulle bara göras...

När det blir tävling kommer nog tiderna att gå ner emot 1.25 skulle jag tro och kanske ännu mer senare när det blir mer gummi på asfalten och bättre fäste.

jag väntar ivrigt på att den banan ska bli SBF och SVEMO godkänd så det kan bli riktiga tävlingar där :)

//håkan

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
håkan, bästa tid var en Porche TLS eller vad de sa. Någon tälvingsporche iaf som körde 1.32.8. Min tid på 1.30.4 lär inte slås så väldans fort iaf. Men får jag ett par fräscha däck så lär det bli runt 1.1.28 tider iaf. Lägre än det tror jag inte på, då det är mycket av en accelerationsbana (bara ut ur kurvor) samtidigt som det sveper mycket.

Tittade på fin film håkan, blev typ skrämd när det bytte över till din film. häh. Ljudnivåskillnad. Synd att du inte låg närmare, lite roligt ibland o se arsle o sånt. Men såg iaf att jag hade vanlig gympadoja på mig som jag var lite orolig över. Om ni undrar varför jag hade gympadoja på mig så var det för att jag fick lov att börja hoppa på kryckor på eftermiddagen då foten låste sig igen. Endast gympadoja fungerade bra då.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Swedie skrev:
Min tid på 1.30.4 lär inte slås så väldans fort iaf. Men får jag ett par fräscha däck så lär det bli runt 1.1.28 tider iaf.

Det e grimt bra att putsa tiden med en halvminut på nya däck!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
sandstream skrev:
Är grymt imponerad av att se hur du kör Swedie, ren konst i mina ögon (som vet hur jäkla svårt det är) :Bugar

En intressant detalj är hur du väljer spår in i kurvorna.
Ser ut som att du skär dem tidigt, betydligt tidigare än vad de andra instruktörerna visade och väntar med att gasa tills du nästan är igenom.
Antar att man med din fart och teknik kan bromsa sig igenom kurvorna :hihi

jag hade problem med fästet på fram och bak så det fick lov att bli lite annorlunda spår. Fast endel spår tappade jag. Syns väl på filmen.

Fast slutet på raken, där kunde jag inte gå så djupt som jag gjorde när jag agera instruktör åt några. Menar, ju högre fart ju tidigare får du börja svänga.

Det är taskigt ljud i videon så det låter nog som om jag gasar väldigt sent ut ur kuvorna. Men går säker att modifiera ingångsspåret några meter så man kan gå på gas tidigare. Som sagt, nya däck så ;)

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
Snyggt kört swedie, d e en fröjd att c körning som sådan.... jag var på GR i augusti -03 o brände runt på etapp1 men den e ju betydligt längre nu o ser tok kul ut.... ingen som vill byta ett par tvillingar mot en retta -03 sv/silver ;)

sandstream

Guest
Da Weasel skrev:
Kanske kommer till Sviesta ändå...
Om du så ska leva på knäckebröd den närmsta tiden så vill jag se dig där.
Vem ska jag annars hålla på i Rookie 1000? :D

sandstream

Guest
H4 skrev:
Finns det inte en i 250 klassen?
Jo, Fredrik Watz kör i ett risigt stall och brukar tyvärr få slåss om att inte komma sist.
Trist med tanke på att säkert skulle kunna göra mycket bättre resultat med en bättre hoj :(

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
sandstream skrev:
Är grymt imponerad av att se hur du kör Swedie, ren konst i mina ögon (som vet hur jäkla svårt det är) :Bugar

En intressant detalj är hur du väljer spår in i kurvorna.
Ser ut som att du skär dem tidigt, betydligt tidigare än vad de andra instruktörerna visade och väntar med att gasa tills du nästan är igenom.
Antar att man med din fart och teknik kan bromsa sig igenom kurvorna :hihi

Sen slet han framdäck som vi andra slet bakdäck också ;)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Vilka jävla omkörningar. Flyger ju om ju!
Och kolla in bromsningarna inför kurvorna ca 5:40 in på filmen. Snacka om att bromsa in mark.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
yonsson skrev:
Vilka jävla omkörningar. Flyger ju om ju!
Och kolla in bromsningarna inför kurvorna ca 5:40 in på filmen. Snacka om att bromsa in mark.

Sådär nu har man sett filmen också. Blev ju rätt schysst trots allt strul :tummenupp

Bromsa in mark? Bah, fick ju slå av så han kunde komma ikapp nån gång :tungan

MikkE

Guest
hola badola!
Gick ju bra det där. Synd bara med massa löjliga stulsaker med kameran...
Vi får helt enkelt spela in någon annan gång på tävling eller bankörning :)

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Jidetoft skrev:
Tackar tackar! :)

Edit:
Underbar körning Swedie!! :Bugar
DonQ: Vad körde du på?

Vet inte riktigt. Tror det låg runt 1.33-34 som bäst. Gick inte köra fullt för det blev bara sopor av bakdäcken. Swedies däck såg helt perfekta ut under lördagen men blev också skrot sen.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...