gasgas_johan
Full Fart Spar Tid
Grymt.. Är imponerad Växlar på bakhjulet fan va najs
gasgas_johan skrev:Grymt.. Är imponerad Växlar på bakhjulet fan va najs Cross växlar du eller använder du koppling?? Mvh Johan
du padde. adda mig på MSN (philsson@hotmail.com) jag vill få lite undervisning i växling på bakhjulet.Padde skrev:
Alltid koppling. Vill gärna inte slita på grejorna så mycket.
Padde skrev:
Alltid koppling. Vill gärna inte slita på grejorna så mycket.
H4 skrev:När du kopplar upp den tar det ju lite på kopplingen också? Men att byta lameller är väl inte så dyrt ändå. Kanske bäst att rycka upp den?
H4 skrev:När du kopplar upp den tar det ju lite på kopplingen också? Men att byta lameller är väl inte så dyrt ändå. Kanske bäst att rycka upp den?
Padde skrev:Nej men ÄHH haha resonerar man så ska man ju rulla igång hojen när du ska köra iväg också. Det sliter ju IAF mindre på låda och hela kitet om jag kopplar, bättre att lära sig koppla från början ju när man väl fått upp den på bakhjulet, jag vill inte renovera en växellåda om jag inte behöver.
Philsson hmm ja jag kan ju berätta hur jag kör iaf sen hur du kör ska du nog själv ta ställning till vad som är bäst för dig och den hojen du har. Men du är addad iaf. Kommer in på msn ikväll.
H4 skrev:Jo, det är säkert sant. Men bästa är nog att inte stunta alls
lägg dig på blansen dra in kopplingen å växla släpp sedan kopplingen mjukt om du inte använder bakbromsenphilsson skrev:du padde. adda mig på MSN (philsson@hotmail.com) jag vill få lite undervisning i växling på bakhjulet.
Pakman2 skrev:Den funkr inte för mig . SERVER HITTAS INTE...
Hjälp mig .. måste se filmen
Jag lyckas inte hitta balansen, fegar på tok för mycket men det kommer väl nu till våren hoppas jag. Försökt växla med jag tappar så mycket höjd så jag går ner, samma sak när jag växlar utan koppling då går motorbromsen i när man inte gasar och man dunkar ner riktigt fort. Annars kan man ju alltid dra upp den på 4an i 30 och landa i 90. Ren "skillad" powerwheelie.NSR_MAN skrev:lägg dig på blansen dra in kopplingen å växla släpp sedan kopplingen mjukt om du inte använder bakbromsen
philsson skrev:Jag lyckas inte hitta balansen, fegar på tok för mycket men det kommer väl nu till våren hoppas jag. Försökt växla med jag tappar så mycket höjd så jag går ner, samma sak när jag växlar utan koppling då går motorbromsen i när man inte gasar och man dunkar ner riktigt fort. Annars kan man ju alltid dra upp den på 4an i 30 och landa i 90. Ren "skillad" powerwheelie.
Aja.. får bli mer övning till våren dethär måste man lära sig.
Extreem_ skrev:Ett tips till alla som inte vågar gå hela vägen upp!
Skaffa en minicross, kolla med nån polare som har eller liknande. Sätt dig, och koppla upp den samtidigt som polaren står bakom dig och tar emot. Kör sakta, koppla upp, se till att han småspringer bakom och fångar dig!
Det är nyttigt att känna var gränsen går, det är inte så tidigt som man kanske tror, det är senare, och senare. Ett klart tips om man vill se var man ska ligga för att hålla balansen. Slår du över, som du ska för att känna gränsen, finns det någon där som kan fånga upp dig.
Mvh
Johan
Extreem_ skrev:Ett tips till alla som inte vågar gå hela vägen upp!
Skaffa en minicross, kolla med nån polare som har eller liknande. Sätt dig, och koppla upp den samtidigt som polaren står bakom dig och tar emot. Kör sakta, koppla upp, se till att han småspringer bakom och fångar dig!
Det är nyttigt att känna var gränsen går, det är inte så tidigt som man kanske tror, det är senare, och senare. Ett klart tips om man vill se var man ska ligga för att hålla balansen. Slår du över, som du ska för att känna gränsen, finns det någon där som kan fånga upp dig.
Mvh
Johan
Tvärt om, en hoj med högre tyngdpunkt lyfter lättare.Solid snake skrev:Höjer du så blir det ännu svårare att dra upp den på bakhjulet...
philsson skrev:Tvärt om, en hoj med högre tyngdpunkt lyfter lättare.
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |