Film: WSM wheelies.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
gasgas_johan skrev:
Grymt.. Är imponerad :tummenupp Växlar på bakhjulet fan va najs :Bugar Cross växlar du eller använder du koppling?? Mvh Johan

:):)

Alltid koppling. Vill gärna inte slita på grejorna så mycket.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Padde skrev:
:):)

Alltid koppling. Vill gärna inte slita på grejorna så mycket.

När du kopplar upp den tar det ju lite på kopplingen också? Men att byta lameller är väl inte så dyrt ändå. Kanske bäst att rycka upp den?
 

Paradoxy

Guest
H4 skrev:
När du kopplar upp den tar det ju lite på kopplingen också? Men att byta lameller är väl inte så dyrt ändå. Kanske bäst att rycka upp den?


Det sliter på båda handtagen, styret och styrkonan :mattias


Bättre att "bara" slita på kopplingen
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
H4 skrev:
När du kopplar upp den tar det ju lite på kopplingen också? Men att byta lameller är väl inte så dyrt ändå. Kanske bäst att rycka upp den?

Nej men ÄHH haha resonerar man så ska man ju rulla igång hojen när du ska köra iväg också. Det sliter ju IAF mindre på låda och hela kitet om jag kopplar, bättre att lära sig koppla från början ju när man väl fått upp den på bakhjulet, jag vill inte renovera en växellåda om jag inte behöver. :)

Philsson hmm ja jag kan ju berätta hur jag kör iaf sen hur du kör ska du nog själv ta ställning till vad som är bäst för dig och den hojen du har. Men du är addad iaf. Kommer in på msn ikväll.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Padde skrev:
Nej men ÄHH haha resonerar man så ska man ju rulla igång hojen när du ska köra iväg också. Det sliter ju IAF mindre på låda och hela kitet om jag kopplar, bättre att lära sig koppla från början ju när man väl fått upp den på bakhjulet, jag vill inte renovera en växellåda om jag inte behöver. :)

Philsson hmm ja jag kan ju berätta hur jag kör iaf sen hur du kör ska du nog själv ta ställning till vad som är bäst för dig och den hojen du har. Men du är addad iaf. Kommer in på msn ikväll.

Jo, det är säkert sant. Men bästa är nog att inte stunta alls :)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
H4 skrev:
Jo, det är säkert sant. Men bästa är nog att inte stunta alls :)

Så som jag kör om du kallar det ens stunta vill jag nästan inte påstår sliter mycket mer än en vanlig körning.
 

MiCCe

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Valbo (utanför Gävle)
Hoj
moppe för tillfället, 125:a snart
Men du!! de går inte att ladda ner filmen längre;( hade den innan datorn krachade. kan inte nån fixa så de går att ladda ner den, måste bara ha den!!!
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
philsson skrev:
du padde. adda mig på MSN (philsson@hotmail.com) jag vill få lite undervisning i växling på bakhjulet.
lägg dig på blansen dra in kopplingen å växla släpp sedan kopplingen mjukt om du inte använder bakbromsen :gnissla
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
NSR_MAN skrev:
lägg dig på blansen dra in kopplingen å växla släpp sedan kopplingen mjukt om du inte använder bakbromsen :gnissla
Jag lyckas inte hitta balansen, fegar på tok för mycket men det kommer väl nu till våren hoppas jag. :tungan Försökt växla med jag tappar så mycket höjd så jag går ner, samma sak när jag växlar utan koppling då går motorbromsen i när man inte gasar och man dunkar ner riktigt fort. Annars kan man ju alltid dra upp den på 4an i 30 och landa i 90. :brinnerup Ren "skillad" powerwheelie. :hihi
Aja.. får bli mer övning till våren dethär måste man lära sig.
 
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZR600E
philsson skrev:
Jag lyckas inte hitta balansen, fegar på tok för mycket men det kommer väl nu till våren hoppas jag. :tungan Försökt växla med jag tappar så mycket höjd så jag går ner, samma sak när jag växlar utan koppling då går motorbromsen i när man inte gasar och man dunkar ner riktigt fort. Annars kan man ju alltid dra upp den på 4an i 30 och landa i 90. :brinnerup Ren "skillad" powerwheelie. :hihi
Aja.. får bli mer övning till våren dethär måste man lära sig.

Ett tips till alla som inte vågar gå hela vägen upp! :tomten
Skaffa en minicross, kolla med nån polare som har eller liknande. Sätt dig, och koppla upp den samtidigt som polaren står bakom dig och tar emot. Kör sakta, koppla upp, se till att han småspringer bakom och fångar dig!

Det är nyttigt att känna var gränsen går, det är inte så tidigt som man kanske tror, det är senare, och senare. Ett klart tips om man vill se var man ska ligga för att hålla balansen. Slår du över, som du ska för att känna gränsen, finns det någon där som kan fånga upp dig. :hihi

Mvh
Johan
 

Freerider88

Ligist som vill mycket men vågar lite
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
SV650s, Oreggad supersnabb Yamaha DT 125
Extreem_ skrev:
Ett tips till alla som inte vågar gå hela vägen upp! :tomten
Skaffa en minicross, kolla med nån polare som har eller liknande. Sätt dig, och koppla upp den samtidigt som polaren står bakom dig och tar emot. Kör sakta, koppla upp, se till att han småspringer bakom och fångar dig!

Det är nyttigt att känna var gränsen går, det är inte så tidigt som man kanske tror, det är senare, och senare. Ett klart tips om man vill se var man ska ligga för att hålla balansen. Slår du över, som du ska för att känna gränsen, finns det någon där som kan fånga upp dig. :hihi

Mvh
Johan


får väl försöka köpa en fiddy då... :)
 

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Lite trasig
Extreem_ skrev:
Ett tips till alla som inte vågar gå hela vägen upp! :tomten
Skaffa en minicross, kolla med nån polare som har eller liknande. Sätt dig, och koppla upp den samtidigt som polaren står bakom dig och tar emot. Kör sakta, koppla upp, se till att han småspringer bakom och fångar dig!

Det är nyttigt att känna var gränsen går, det är inte så tidigt som man kanske tror, det är senare, och senare. Ett klart tips om man vill se var man ska ligga för att hålla balansen. Slår du över, som du ska för att känna gränsen, finns det någon där som kan fånga upp dig. :hihi

Mvh
Johan

Jag lärde mig på min dt50mx :banana , slog över duktigt många gånger, men vad fan gör det? :lol
Slagit över med RDn några gånger också, men det går aldrig så fort att man inte hinner hoppa av och "ta emot" hojen. Går det för fort för att hoppa av orkar hojen inte upp till balansläget ändå. Mycket svårare med en låg hoj än en offroad/sm modell. Ska nog höja bak.
 

Solid snake

Guest
Höjer du så blir det ännu svårare att dra upp den på bakhjulet...
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top