Film!

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Har inget rejs dom emellan tror jag. Men båda har kvar sina hojar, så man kanske hinner fixa det till våren, om dom inte är sålda. Har dock mellan gasgasen och en yamaha yz -01. Finns film med gg mot min crm också, dock på grus :)

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
DJM skrev:
hmm, tror du verkligen de?

Den kör ifrån nog... men hur mycket?

Kommer RS:en förbi vid 80? 90? 100?

Är det rätt så jämnt upp till 80?

Svårt att säga, ett rejs hade gett bäst svar. Fast då bör man ha likvärdiga förare. En som kan slira med kopplingen på rs:en och en som kan hålla ner hjulet på gasgasen.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Jäkligt skön film faktiskt! Lova att lägga upp hela när den är klar också. :tummenupp

Gasgas-ljudet låter så... brukhärligt :kär

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
H4 skrev:
Den kör ifrån nog... men hur mycket?

Kommer RS:en förbi vid 80? 90? 100?

Är det rätt så jämnt upp till 80?

Svårt att säga, ett rejs hade gett bäst svar. Fast då bör man ha likvärdiga förare. En som kan slira med kopplingen på rs:en och en som kan hålla ner hjulet på gasgasen.

jag tror fan inte att gasgasen drar mycket, kanske upp till 40km när rs:en har fått i 2:an. Då sticker den.

vafan, länken funkar ju inte.

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Skulle varit så jävla skönt att se en film på ett rejs mellan gasgasen och rs.en.

Fixa fram, Poffer!

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Har bara när båda maxar förbi kameran. Har inget race dom emellan, men den rsen är strypt någonstans, min crm hängde t.o.m. med den. Så tyvärr måste jag säga, så hade ett sådant klipp inte givit er så mycket. Kan säga att jag har svårt att tro att en ostrypt rs hänger med en gasgas upp till 100 iaf, men det är säkert inte omöjligt. Har tyvärr inte fått äran att få se eller köra en ostrypt rs :(

Ni gillade ljudet på gasgasen, så jag slände ihop några klipp när jag och _putte_ var och lekte lite. Inget spektakulärt alls, bara för ljudets skull.

Den heter "ggochcrm" och ligger på min ftp, 38 mb stor.

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tänkte bara fråga, hur mycket går den RS:en i då? 140-150? Isåfall är den fortfarande strypt.

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
H4 skrev:
Tänkte bara fråga, hur mycket går den RS:en i då? 140-150? Isåfall är den fortfarande strypt.

Den är strypt. Hmm, har för mig han sa att den gör 150-160, minns inte riktigt. La upp en film när vi maxar förbi kameran också. Filnamn "maxning.avi".

Ska tilläggas att min crm inte hade arrow vid tidpunkten, och att dom första två racen kördes på grus. Kan vara så att gasgasen har kvar en strypning i trotteln under racen mot crm:en, har för mig det. Men mot rs:en är den iaf ostrypt.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
tror inte att den tätstegade växellådan gör sååå stor fördel ändå, på min WR blir det ju mest ett jävulskt växlande, iofs är dom lådorna vääääldigt snabb o lättväxlade, men man växlar ändå, RS drar ut mer på växlarna och lär va mycket lättare o komma iväg bra med (iaf är det så på mina cyklar), min wr är rätt svår, antingen spinner det eller så far framhjluet till väder, iofs hugger kopplingen en hel del med...

Att det är problem och hålla nere framhjulet, hmm, visst, första växlarna och just vd starten, men resten är skitsnack, såååå mycket effekt är det inte, dessutom lägger man ju sig frammåt om man ska rejsa seriöst....

För att vara lite teoretiker fram på kvällskvisten :gnissla

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
NSR_Martin skrev:
tror inte att den tätstegade växellådan gör sååå stor fördel ändå, på min WR blir det ju mest ett jävulskt växlande, iofs är dom lådorna vääääldigt snabb o lättväxlade, men man växlar ändå, RS drar ut mer på växlarna och lär va mycket lättare o komma iväg bra med (iaf är det så på mina cyklar), min wr är rätt svår, antingen spinner det eller så far framhjluet till väder, iofs hugger kopplingen en hel del med...

Att det är problem och hålla nere framhjulet, hmm, visst, första växlarna och just vd starten, men resten är skitsnack, såååå mycket effekt är det inte, dessutom lägger man ju sig frammåt om man ska rejsa seriöst....

För att vara lite teoretiker fram på kvällskvisten :gnissla

Jepp, helt klart en vädligt tät växellåda ger knappast någon fördel. Var en av anledningarna till att gg körde ifrån en lite småtrimmad yz. Sen e ju frågan vad den "ultimata" utväxlingen kan vara. Gasgasen skulle säkert gynnas 0-100 av en lite högre utväxling, mycket möjligt. Men :fatta! på den som drevar upp sin gasgas! :hihi

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
DJM skrev:
hmm, tror du verkligen de?
Ne jag vet inte.. :rolleyes: skämtade mest lite med er RS förare.. annars är GasGasen en grymt bra maskin som inte är lätt att slå. du lär ju knappast ta honom i axx det är säkert.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Poffer skrev:
Jepp, helt klart en vädligt tät växellåda ger knappast någon fördel. Var en av anledningarna till att gg körde ifrån en lite småtrimmad yz. Sen e ju frågan vad den "ultimata" utväxlingen kan vara. Gasgasen skulle säkert gynnas 0-100 av en lite högre utväxling, mycket möjligt. Men :fatta! på den som drevar upp sin gasgas! :hihi
Vilken fart kan man ligga på med den innan det blir olidligt jobbigt och högvarvigt om man ska köra en liten bit?

Över 80 på min så vantrivs man, hehe, blir hetsig och nervös osv, ska man åka en lite bit, ligger man i 80, inte mer...

Där har man NSRens stora fördel, bland annat....

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
uggla skrev:
Servern funkade ju inte poffer, din alltså, där du hade fler filmer.

Den ska allt funka...är 16 stycken från sporthoj som har tankat sedan igår. Testa att stänga av passive mode i ditt ftp-prog. Kan iofs inte lova att den är online får 8mbit imorrn, så det kan ju kanske krångla lite.

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Aprilia Sportcity One
Kul med lite film så här i depressionstider !! :tummenupp

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Nu är filmen klar...ska höra med Cayle om han har lust att lägga upp den på sin ftp. Finns det någon annan som kan ställa upp som host kanske? 100 mb tar filmen...

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Poffer skrev:
Nu är filmen klar...ska höra med Cayle om han har lust att lägga upp den på sin ftp. Finns det någon annan som kan ställa upp som host kanske? 100 mb tar filmen...

PM:a DJM eller Solid Snake och be om konto till 125cc hubben!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...