Har inget rejs dom emellan tror jag. Men båda har kvar sina hojar, så man kanske hinner fixa det till våren, om dom inte är sålda. Har dock mellan gasgasen och en yamaha yz -01. Finns film med gg mot min crm också, dock på grus
DJM skrev:hmm, tror du verkligen de?
H4 skrev:Den kör ifrån nog... men hur mycket?
Kommer RS:en förbi vid 80? 90? 100?
Är det rätt så jämnt upp till 80?
Svårt att säga, ett rejs hade gett bäst svar. Fast då bör man ha likvärdiga förare. En som kan slira med kopplingen på rs:en och en som kan hålla ner hjulet på gasgasen.
H4 skrev:Tänkte bara fråga, hur mycket går den RS:en i då? 140-150? Isåfall är den fortfarande strypt.
CayLe skrev:
NSR_Martin skrev:tror inte att den tätstegade växellådan gör sååå stor fördel ändå, på min WR blir det ju mest ett jävulskt växlande, iofs är dom lådorna vääääldigt snabb o lättväxlade, men man växlar ändå, RS drar ut mer på växlarna och lär va mycket lättare o komma iväg bra med (iaf är det så på mina cyklar), min wr är rätt svår, antingen spinner det eller så far framhjluet till väder, iofs hugger kopplingen en hel del med...
Att det är problem och hålla nere framhjulet, hmm, visst, första växlarna och just vd starten, men resten är skitsnack, såååå mycket effekt är det inte, dessutom lägger man ju sig frammåt om man ska rejsa seriöst....
För att vara lite teoretiker fram på kvällskvisten
Ne jag vet inte.. skämtade mest lite med er RS förare.. annars är GasGasen en grymt bra maskin som inte är lätt att slå. du lär ju knappast ta honom i axx det är säkert.DJM skrev:hmm, tror du verkligen de?
Vilken fart kan man ligga på med den innan det blir olidligt jobbigt och högvarvigt om man ska köra en liten bit?Poffer skrev:Jepp, helt klart en vädligt tät växellåda ger knappast någon fördel. Var en av anledningarna till att gg körde ifrån en lite småtrimmad yz. Sen e ju frågan vad den "ultimata" utväxlingen kan vara. Gasgasen skulle säkert gynnas 0-100 av en lite högre utväxling, mycket möjligt. Men på den som drevar upp sin gasgas!
uggla skrev:Servern funkade ju inte poffer, din alltså, där du hade fler filmer.
Poffer skrev:Nu är filmen klar...ska höra med Cayle om han har lust att lägga upp den på sin ftp. Finns det någon annan som kan ställa upp som host kanske? 100 mb tar filmen...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |