Filma dina äventyr på hoj med VHOLDR CONTOURHD SPORTKAMERA

VHOLDR CONTOURHD SPORTKAMERA

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Tänk vad man har blivit kräsen, för något år sedan var man nöjd med en enkel ATC2K ifrån Kjell&Co och nu när prylarna finns i 720-HD så duger inte det! :näsblod

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag använder en POV kamera.... dubbelt så dyr och inte ett smack bättre:(

http://www.youtube.com/watch?v=aYStGQ5YhtI

Ladda ned senaste uppdateringen så får du lite bättre inställningsmöjligheter när det gäller ljussättning och exponering.
http://www.vio-pov.com/product_information/vio_firmware14_info/

Nu tar ju förvisso VIO betalt för den uppdateringen men det lär ju finnas tillgänglig på nätet eller hos någon annan som laddat ned den.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Sitta och jämföra kvalite på youtube e väl ganska meningslöst........ youtube komprimerar hårt och allt ser ut som skit XD

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Går i tankarna på att beställa en, men efter att ha kollat på ett par youtube klipp, så har jag kommit fram till att mikrofonen är riktigt dålig!?

Någon som har en contour hd som kan skriva någon rad ang mikrofonen i kameran?

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Går i tankarna på att beställa en, men efter att ha kollat på ett par youtube klipp, så har jag kommit fram till att mikrofonen är riktigt dålig!?

Någon som har en contour hd som kan skriva någon rad ang mikrofonen i kameran?

Jag får känslan av att man har försökt minska vindbruset genom att gömma mikrofonen inuti kameran om du förstår vad jag menar. Det låter lite som att man har micken i en pälsmössa.

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Helt okej kamera, jag äger den med, har filmat från hjälm och från tanken.
Nackdelen är att det inte finns något riktigt tripod fäste på den men det ska nog komma tror jag... sen så är ljudet kasst så klart, det funkar kanon om man står still eller kör i 50... men över det så blir det klassiska bruset annars så kan jag inte klaga direkt, mycket kamera för lite pengar.

Har man i 16gb kortet så kan du filma 8h i HD, trist att det blir quicktime format bara då det är lite jobbigare o redigera men det funkar att konvertera om bra.

Så det är en billig o bra lösning till kamera.

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Vi ALLA!! eftersträvar att få tag i en produkt som självklart ger den BÄSTA BILDEN!! tillsammans med DET BÄSTA LJUDET!! till det BÄSTA PRISET!! :D

Allt detta ovan är vår önskan, något som tyvärr sällan går hand i hand med prisbilden då den utrustning som idag finns tillgänglig på marknaden med en massa balla namn och upplösningar allt som oftast är dålig :va - när man sedan ser diverse uppladdade klipp på nätet så börjar leverantörerna & återförsäljarna försvara sina produkter hej vilt och då mest med kommentaren att "det ni ser är kraftigt komprimerat mm" vilket ibland faktiskt stämmer till en del men inte alltid!! :rolleyes:

Men åter igen så måste jag säga att följande utrustning - http://www.dogcamsport.co.uk/hqr2-head-camera-package.htm - är det absolut det bästa som finns på marknaden oavsett alla andras balla namn och "HD" märkningar mm!! :D

-Bästa bilden utan tvekan så vida man inte går in på svindyra professionella utrustningar som kostar närmare 100000kr på marknaden!!
-Ruggit bra lins som kan filma i extremt mörka miljöer - finns garanterat INGEN!! annan lins på marknaden som klarar vad denna klarar!!
-Än mer viktigare och som är det svåraste för en kamerautrustning, när man filmar i situationer där linsen antingen hamnar i direkt solljus/eller bilars helljus mm för att sen ändra vinkel så finns det INGEN!! lins som klara dessa förändringar bättre eller snabbare än Dogcamsports HQR-2 utrustning!!
-Sen sist men inte minst ljudet - sjukt bra då man har en extern mic som dessutom mycket lätt går att byta ut med en semiprofessionell motsvarighet utan nämnvärt stor kostnad!!

Se bara klippet nedan som ligger på Youtube utan att för den delen kan klassas som sönder komprimerad som så många andra tillverkare gärna skulle ha sagt om sin utrustning när folk kommenterar film gjord av deras utrustning!! :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=_fKItQDTsWA&feature=player_embedded

LISTPRIS i från Dogcamsports enligt dagens valuta: 5660kr :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Ha en bra dag!! :krama

Låter ju grymt! Men lite dyrt när man är student:gnissla
Så ljudet borde funka hyfsat för tex skidåkning iaf?

Läste att själva kameran är väldigt dåligt tätad så det kommer in massa vind i den, kanske går att lösa med lite silikon i skarven, så att det blir lite bättre.

Men på den nya "1080p" versionen så kan man tydligen ställa in känsligheten på mikrofonen.

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
R1M -17
Fick min idag. Har provat filma lite i lägenheten och blev lite besviken på mängden heta pixlar som förekommer både i SD och HD läge (betydligt fler i HD läge).

Ni som har en contourHD får ni också heta pixlar (pixlar som inte släcks) om ni filmar när det inte är dagsljus?

Skall prova filma lite i dagsljus imorgon, så får vi se om dem försvinner.

Är detta en reklamationsgrej eller de e bara att gilla läget?

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Fick min idag. Har provat filma lite i lägenheten och blev lite besviken på mängden heta pixlar som förekommer både i SD och HD läge (betydligt fler i HD läge).

Ni som har en contourHD får ni också heta pixlar (pixlar som inte släcks) om ni filmar när det inte är dagsljus?

Man tycker ju att det borde vara självklart att du ska få en ny, jag menar marknadsför de att det är 1920x1080 pixlar och 2 är döda så stämmer ju inte din kamera med specifikationerna. (Dock kan man ju hävda att 2 döda pixlar endast är 0.0001% ifrån specifikationen vilket inte är så mycket)

Lycka till :näsblod

(Kan nämna att när det gäller lcd-skärmar så tillåter vissa tillverkare upp till ca 10-15 döda pixlar innan de byter ut skärmen, vissa dyrare märken är snällare och byter om endast 1 är död)

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
R1M -17

Har provat att filma lite på morgonen påväg till jobbet och de lysande pixlarna verkar inte vara permanent.

Är inte insatt i ämnet men det verkar som kameran behöver ett minimum ljusinsläpp för att dessa pixlar inte skall lysa fel.

Någon som är insatt som kanske kan förklara hur det fungerar?

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Liten rättelse till er som jämför med andra kameror,, jag vet att denna kamera inte är bäst i test på allt o att det finns en mängd andra som kostar mer som är bättre ,,
därav undran om ni som har erfarenhet av kameran kan ge mig/oss på SH feedback inför ett köp,,, no hard feelings ,,

// Jocke

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag hoppas få min Contour vilken dag som helst, sen ska det allt provas och trixas. Den där modden med ljudet blir nog steg 1 :tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...