Filma med hastighetsmätaren synlig?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Finns det verkligen någon som sitter och tittar på filmer där någon annan håller på och kör runt och leker influencer? Har även svårt att se nöjet av att sitta och titta på mig själv när jag kör

Visst kan man rycka upp luren och ta ett kort någon gång. Då man står stilla vid något vackert mål. Men jag har också svårt att se något större intresse i ombordfilmer från en random gathoj. Vill man ha bra videos med både action och instruktivt innehåll så är ju marknaden liksom redan övergödd…

Jag har några gånger åkt snöskoter tillsammans med så kallade ”högprofilerade influencers”. Det är inget jag gärna gör igen för det var tamejfan en plågsam upplevelse. Känslan här och nu är helt bortblåst, det enda som gäller är att videon blir så bra som möjligt…

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Finns det verkligen någon som sitter och tittar på filmer där någon annan håller på och kör runt och leker influencer? Har även svårt att se nöjet av att sitta och titta på mig själv när jag kör
Är ju samma sak med att se porr vad är det för nöje att se andra knu-a.

• Gilla
Reaktioner: JPT

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Det är väl mest om du drar snuten mer regelbundet som de kan börja samla på sig filmer du själv lagt ut. Extra intressant om du dessutom figurerar på filmerna på identifierbart sätt med so de kan du ihop en grundlig indiciebevisning för att det är du som kör som en dåre.

Men varför ha med hastigheten? Det är ju onödigt, och ofta irrelevant, och är kameran vinklad så att mätaren syns är det ju mindre av det intressanta att titta på.
Med en redan överbelastad poliskår verkar det osannolikt att de skulle ha resurser att sitta och titta på filmer för att samla bevis mot lågprioriterade trafikbrott. Och att sedan försöka dra dessa inför rätta och få en åklagare att intressera sig för ärendet...

def

Medlem
Gick med
16 Mar 2014
Hoj
Yamaha MT-07(såld) SuperDuke 990 -07
Det är väl mest om du drar snuten mer regelbundet som de kan börja samla på sig filmer du själv lagt ut. Extra intressant om du dessutom figurerar på filmerna på identifierbart sätt med so de kan du ihop en grundlig indiciebevisning för att det är du som kör som en dåre.

Men varför ha med hastigheten? Det är ju onödigt, och ofta irrelevant, och är kameran vinklad så att mätaren syns är det ju mindre av det intressanta att titta på.

nej att se hastigheten är ju inte så relevant, det handlar snarare om att slippa åka runt med tejpad mätare, och att inte ha styre i bild resulterar ju i en ganska trist video.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
nej att se hastigheten är ju inte så relevant, det handlar snarare om att slippa åka runt med tejpad mätare, och att inte ha styre i bild resulterar ju i en ganska trist video.
Jag tror att det är en ickefråga.
Finns det ett enda rättsfall i Sverige där detta har varit en faktor?
Jag har inte vetskap om något i alla fall.

Och håller med många om att filmer oftast är ointressanta, även mina egna.
Undantaget är när jag ska iväg till ett fjärran land, typ Indien, då är det intressant att se vad man kan förvänta sig, höjdpunkter och platser att undvika.
Så, filmer som är lite ner dokumentära än tekniskt perfekta brukar vara de jag har störst förtroende för.
Även mina egna filmer från äventyr kan jag njuta av under lågsäsongen, och visa valda klipp för släkt och vänner.
Men då kör jag ju knappt gathoj, och har svalt intresse för den typen av filmer, alltför många har karaktären som @Alatalo beskriver.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år