Filmen Torque ?

Micke_Lindstrom

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki GPZ 900R
Idag ska den otroligt realistiska motorcyklelfilmen Torque recenserad på filmkrönikan, det ska bli kul att höra vad Orvar har att säga om mästerverket.
Det lutar nog åt en rejäl sågning. :hihi

SVT2 22:30

M0ridin

Sommar... mmmm
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu
Micke_Lindstrom skrev:
Idag ska den otroligt realistiska motorcyklelfilmen Torque recenserad på filmkrönikan, det ska bli kul att höra vad Orvar har att säga om mästerverket.

:hihi det kan vara roligt att se.. han sågar den antagligen rejält vilket han borde göra.. och jag måste säga som alla andra den är TOTALT KASS. Stackars dem som betalar för att gå på bio på den.

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Micke_Lindstrom skrev:

Aaah, shit!
Har inte sett filmen men Orvar brukar ju kunna ta fram stora motorsågsmassakernsågen även för "vanliga" filmer. Vi får väl se vilka svårutallad, nej, svår uttalad, nej, skitmärkliga www.skrivihop.nu-inspirerade negativa superlativ han tar till...tack för tipset! :tummenupp

Edit: Men...?! Oh my, de har visst "lagt ned" sidan...vaket Zigge... :rolleyes:

Last edited:

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Ja den filmen tog väl priset... årets kalkon! Biker Boyz var inte lika dålig även om den var dålig. Skillnaden var väl orealismen i den här som höjde sig till nya nivåer. Dessutom hade dom väl om jag inte minns fel lagt radfyre ljud på den gula millen.

freddg

Kompis
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TT600R -98, Honda CB650f -14
Gilgo skrev:
Ja den filmen tog väl priset... årets kalkon! Biker Boyz var inte lika dålig även om den var dålig. Skillnaden var väl orealismen i den här som höjde sig till nya nivåer. Dessutom hade dom väl om jag inte minns fel lagt radfyre ljud på den gula millen.

Haha exakt! Orealismens klimax var väl ändå när dom två brudarna håller på å kivas under bron där, och båda från stillastående gör en wheelie på stället, vrider bågen 90° till höger så de slår i hop med varandras framhjul, sen 90° tillbaka och ner igen. :rofl

Man blir ju faktiskt lite smått irriterad... :lol

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
alf_ulf skrev:
Biker boyz e den sämsta filmen någonsin!!

Såg precis "Torque" och det var det sämsta jag settpå läääänge, "Biker Boyz"
kan inte vara sämre!(?)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nitrous skrev:
Den finns även som SVCD att ladda ner.
Filmen i sig är den värsta och sämsta kalkonrullen som någonsin producerats.
Tror helt ärligt att jag aldrig sett något mer töntigt och dåligt.

/Nitrous

Nitrous, vad hände med hornen?

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
jag har torque på dvdr och den e skitkass, bikerboyz e helt klart 100ggr bättre... LÄTT! filmen e juh helt klart enormt överdriven, som t.ex. när flickorna kör och slås mot varandra så står dom bredvid varandra drar upp båda bågarna på bakhjkulet och slår dom mot varandra samtidigt... RIKTIGT ÖVERDRIVIT!

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
hbg_speedster skrev:
jag har torque på dvdr och den e skitkass, bikerboyz e helt klart 100ggr bättre... LÄTT! filmen e juh helt klart enormt överdriven, som t.ex. när flickorna kör och slås mot varandra så står dom bredvid varandra drar upp båda bågarna på bakhjkulet och slår dom mot varandra samtidigt... RIKTIGT ÖVERDRIVIT!

..Det var jag hoppades och trodde, skall ta och titta på den med vid tillfälle...

Katie

Stop inbreeding - Ban country music!
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Nada just nu
Zigge skrev:
Aaah, shit!
Har inte sett filmen men Orvar brukar ju kunna ta fram stora motorsågsmassakernsågen även för "vanliga" filmer. Vi får väl se vilka svårutallad, nej, svår uttalad, nej, skitmärkliga www.skrivihop.nu-inspirerade negativa superlativ han tar till...tack för tipset! :tummenupp

Edit: Men...?! Oh my, de har visst "lagt ned" sidan...vaket Zigge... :rolleyes:

Orvar: "jag har ätit bananer med mer intelligens" :D

Fincken

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Ingen just nu
Jag har bara en sak att säga SE INTE TORQUE ... de e den sämmsta film jag har sätt.

Biker boys e 100 ggr bättre.

Om du vill se hoj film ladda hem judgement day, LVX lr något liknande de e betydligt mer underhållande o verklighetstrogna.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag har också sett filmen nu och kände att jag var tvungen att söka lite på den här på sporthoj för att kolla vad ni andra tyckte.

jag har aldrig sett en så dålig film i hela mitt liv.

förstod jag det rätt om dom i slutscenen kör ifrån en pistolkula mitt i rusningstrafiken?

undrar hur många miljoner denna film kostade att göra. snacka om bortkastade pengar. känns som att en del hollywoodfilmproducenter borde åka in på psyket istället för att göra filmer.

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Gufo skrev:
Hmmmm men den kan väll inte vara sämre än BikerBoyz? :confused:

Jag tycker att torque är bättre än BB för att torque har ju iaf. en HANDLING. :va

BB handlar ju inte om ett piss. Men däremot är ju torque ännu mer överklig (overklig). Suck...:rolleyes:

EDIT: stävfel

Last edited:

Kimze

?
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
På gång
Conrad skrev:
Jag tycker att torque är bättre än BB för att torque har ju iaf. en HANDLING. :va

BB handlar ju inte om ett piss. Men däremot är ju torque ännu mer överklig. Suck...:rolleyes:

Klart BB har en handling!
Det handlar ju om att han skall ha den jävla "kronan" och bli "King of cali"
och få veta resten om sitt liv

Dufva

Guest
Man fick ju sig iaf flera goa skratt. :rofl Mycket bättre underhållningsvärde än Biker Boyz. Med Biker Boyz försökte ju de vara seriösa vilket man inte kan säga om Torque. Någon som sett filmen/dokumentären om Moto Gp med Ewan McGregor? Letat efter den men hittar inte den. Faster heter den visst.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024