Filmer och Bilder

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Är nog mest lite bakhjulsstuds från hård inbromsning, tycker det ser rätt kontrollerat ut ändå, säker förare hur som helst:)Han verkar lira i en helt egen division mot hans motspelare, Jerry-look a like inräknat:D

Ja. Besöket i höbalen var nog med i planen. :hihi

Det påminner mig om en bekant som hakade på ett gäng storfräsare runt Hovgården på ett KM (motocross), han är av typen "full bott, oavsett om jag kan eller inte" - gick skitbra ett halvt varv. Sedan blev det plingplongtaxi till gips-affärn' fullpreppad med tradolan. :crash

Jag tycker nog allvarligt inte att han uppvisar någon vidare kunskap, mer dumdristighet (insert lämpligt tjyvnyp åt Gabby :hihi ).

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

Det påminner mig om en bekant som hakade på ett gäng storfräsare runt Hovgården på ett KM (motocross), han är av typen "full bott, oavsett om jag kan eller inte" - gick skitbra ett halvt varv. Sedan blev det plingplongtaxi till gips-affärn' fullpreppad med tradolan. :crash

Jag tycker nog allvarligt inte att han uppvisar någon vidare kunskap, mer dumdristighet (insert lämpligt tjyvnyp åt Gabby :hihi ).

Äääh, lite skills hade han fan! Varför körde han annars om sisådär 30 pers? Eller värmde dom andra däck? ;)

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Han borde ju kanske ställa in fjädringen.
Inte konstigt om hojen beter sig konstigt den kan ju inte fjädra i groparna under inbromsning eftersom fjädringen är i botten så fort han bromsar
:näsblod

Men jävligt duktig på att köra! :yoparty

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500

Han kräschade ju för att han fick en tankslapperrr ala grande, står i kommenterarna. ser ut som framhjulet lyfter lite sen sätter ner det snett i samband med bromsning.

Starkt gjort att sätta banrekord varvet efter kraschen :D

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Han kräschade ju för att han fick en tankslapperrr ala grande, står i kommenterarna. ser ut som framhjulet lyfter lite sen sätter ner det snett i samband med bromsning.

Starkt gjort att sätta banrekord varvet efter kraschen :D

Jag upplever honom som gravt ovetande om sin egen oduglighet, han är ju bevisligen över sin gräns, duktigt. :mattias

Alla har en ursäkt om varför man kraschar, sällan är det förarfel... :hihi

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Höballen i munnen?!? Usch så ni är!

Själv försöker jag köra motocross... Men bara när det är mysväder. Man vill ju inte skita ner flätorna!

Är Gabor med?!? Coolt!

:rofl

Hahaha både du och jerry var med i rullen!! Du planterade i höet vi 9.17 dock och kom aldrig riktigt upp igen ;) Jerry småfilade visst som vanligt och kunde åka hem och putsa dammet av sin flickvän i plast jag var inte med då jag antagligen inte platsa bland er snabba :)

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Han är långt, långt över sina begränsningar.

samt tycker det ser ut som gaffeln är lite mjuk..

Men han är ju snabb iaf :gnissla

Lär ju föresten inte gå att hänga av riktigt på den där banan då blir man av med skallen i första kurvan :D

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Man är inte sämre än att man kan utvecklas. ;)

I hårdhets-skala, i direkt fallande led:

Jag :yoparty -> Motocross -> Enduro -> Sporthojar -> allt annat -> Trixarn

Madde blir glad av att höra den där skalan :D
Eller hennes kanske ser ut så här. :7peta
Madde :yoparty -> Hästar -> Hästar -> LITE mer hästar -> allt annat ->

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
några bilder

Här kommer lite updates på hojjarna..

Gixxern har fått detta.

gixxer.JPG

På busan har jag satt på den "nya" svingen och goshow har pulverlackat lite grejer åt mig.

före:

IMG_1399.JPG

Efter:

IMG_1533.JPG

Som den observanta kanske ser är jag inte helt färdig med fotpinnarna på busan, använde lite för mycket våld på några bussningar.... kommer bli en riktig glassätar/posörhoj till sommaren.. :slicka Bussningar och R6 rulle är beställt + att jag har lite andra grejer i tankarna..

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
More power to the people

Här kommer lite updates på hojjarna..

Gixxern har fått detta.

View attachment 324896

Nu är det bara att skicka upp hojen i bänk och köra. Jag kan rekommendera Robbans Speedshop i Eskilstuna. Var själv där och körde. De har en rätt snålvisande bänk. Men om man inte är ute efter att stå vid korvmojen och skryta om hur hög max effekt man har så spelar det ingen roll. Före och efter jämförelsen säger allt man vill veta.

Att skruva timing gav ingen nämnbar positiv effekt på min hoj. Däremot så höjde vi effekten genom hela registret genom att fintuna AFR.

Bifogat

• Foto0021.jpg
    Foto0021.jpg
    225.9 KB · Visningar: 79

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Var hos robbans jag köpte ignition modulen, han berättade om bänken. Kanske åker dit och kollar så QS installationen funkar som den ska. Får se hur jag gör med mappningen, är lite för feg ut ur böjjarna än så kraften som jag har nu på 2:an räcker.

Men vi får se vad ekonomin tillåter. Är en grej till jag måste ha och det är transponder. Sen sånt man skulle vilja ha är likadan laptimer som du har + mappning.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Bara dom här två klippen som fungerade. Klippen från hjälmkameran vill inte och klipp från en HDkamera ville inte fungera med premiere.

Men det är alltid något :)

[YOUTUBE-ID]E5RpEgH9NGA[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]-PWUo2n0tJE[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...