Filmer och Bilder

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
TinaTjejen skrev:
säger han som snurrat runt på en 50kubikare halva vintern :rolleyes:

Fattar väl vem som helst att vibrationerna från en 1000cc inte kan mäta sig med en 500:s :hihi :kär

Snurrat runt var rätt ord...nåja nåja har hållt mig på hjulen nu i alla fall!!
Skall sälja den efter vintern. Sen blir det BIL(skymford. här..) på vintern fortsättningsvis

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Funatic skrev:
Sportlover har i alla fall åkt mer 2-hjuling än dom flesta av oss i vinter, respekt! :tummenupp
48 mil moped idag från 1:a november samt säkert 5 mil hoj med totalt, 53 mil 2 hjuling MAO :yoparty

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Funatic skrev:
Sportlover har i alla fall åkt mer 2-hjuling än dom flesta av oss i vinter, respekt! :tummenupp
Inte avundsjuk.
Hade nog dett festligt ut att va ute med tvåhjulingen å kuska 10 mil om dan till å från jobbet i halkan :hihi

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
R1:a?

FredR1k skrev:
Projekt 2 inhandlat igår...

Jasså, en till!
Det ser ut som en R1:a! Vad ska du med den till? Reservdelshoj? Banräser?

Hur stort garage har du egentligen?

Najs Akra burk iaf :)

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
FredR1k skrev:
Projekt 2 inhandlat igår...

Nyfiken nyfiken..årsmodell? Pris? Mycket att göra på den? ditt sista pris...??
Hur f-n har ni råd att köra R:1.or, jag blir så rådlös över premierna, så jag funderar på att behålla min hoj..40 000 pix ca hos Trygghansa för en R1:a

Enda jag har "råd" med är zx9r som är riktigt billig att försäkra, Bandit 1200, vfr 750, rf 900, det är mina alternativ i dagsläget.

Jag har hur som helst ialla fall beställt ett dunlop bakdäck 180/55 17 tum för 1400 kr, 1680 kr på mcdackonline.
Tillkommer lite frakt, samt monteringskostnaden hos däcknasare, men det blir lättare vid besiktingen samt vid ev ett ägarbyte med att ha friskt däck! :banana

R-Sickan

Guest
sporTlovEr skrev:
Hur f-n har ni råd att köra R:1.or, jag blir så rådlös över premierna, så jag funderar på att behålla min hoj..40 000 pix ca hos Trygghansa för en R1:a

Enda jag har "råd" med är zx9r som är riktigt billig att försäkra, Bandit 1200, vfr 750, rf 900, det är mina alternativ i dagsläget.

Jag har hur som helst ialla fall beställt ett dunlop bakdäck 180/55 17 tum för 1400 kr, 1680 kr på mcdackonline.
Tillkommer lite frakt, samt monteringskostnaden hos däcknasare, men det blir lättare vid besiktingen samt vid ev ett ägarbyte med att ha friskt däck! :banana

Nej, vad då dyrt :confused:
Betalar 794 kr/ månaden för helförsäkring/ helår.
Men man är isf k....ing. :) bäst att tala om det innan nån annan påtalar det.
/ R-Sickan

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
sporTlovEr skrev:

01a 27.5k Inte så mycket att göra då det som är trasigt inte går att reparera, desto mer att köpa. Gaffel, kylare, tank, toppkåpa med lyse och stag är väl de stora/dira nädvändiga prylarna sen är det nog en kombination av slägga spett å silvertejp som löser resten ;)

Snabbt överslag:
körbar: 5k
trafiksäker: 9k
tipptopp: 15k

Å råd med hoj vem fan har det?

Edit: jag betalar ungefär samma summa som r-sickan fast för trafik dårå.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
FredR1k skrev:
01a 27.5k Inte så mycket att göra då det som är trasigt inte går att reparera, desto mer att köpa. Gaffel, kylare, tank, toppkåpa med lyse och stag är väl de stora/dira nädvändiga prylarna sen är det nog en kombination av slägga spett å silvertejp som löser resten ;)

Snabbt överslag:

Visst var denna i blocket, från uppsala? Du måste vara snabb på dem...

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
FredR1k skrev:

Du kan väl spara lite åt oss andra..Du dammsuger bort allt vad R1 heter under 30 loppor känns det som... :rolleyes: skall det bli en banåka, eller finåka för butterfly eller fulåka till dig..?

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
FredR1k skrev:

Snabbt överslag:

Du kan väl kasta upp lite bilder under resans gång, o jämförelse från början till färdigt resultat, tycker det är kul med folk som har kunskap att bygga om och har skaparglädjen, delad glädje= dubbel glädje :)

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Lite uttråkad på jobbet, satt och kollad på "Pedros superrulle" besviken jag blev, trodde det var ny kebab :D

NEJ DÅ!! Den var bra!!! Vad är det för vägar, är det ut mot ängsö hållet förbi panko?

Minst lika bra som roller, mattias och Dan the man när de gör slingerbulten!!! :tummenupp

Har du ingen "cock pit" film...?

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
sporTlovEr skrev:
Lite uttråkad på jobbet, satt och kollad på "Pedros superrulle" besviken jag blev, trodde det var ny kebab :D

NEJ DÅ!! Den var bra!!! Vad är det för vägar, är det ut mot ängsö hållet förbi panko?

Minst lika bra som roller, mattias och Dan the man när de gör slingerbulten!!! :tummenupp

Har du ingen "cock pit" film...?

Hahahaha... den filmen är rätt ok, nu ska vi bara skaffa en vettig pilot med hoj, så ska vi skjuta om alla scenerna, och klippa om filmen... då blir den bra!

Vägen är, om det är samma film vi menar (Bandit Blues), så är det RV250 som går från Färna till Fagersta, en GP-sträcka som du kommer att åka mer än en gång om du håller dig framme... Snart börjar väl nån ta tid och sen barkar det åt pipan förstås.

Nej, jag har ingen ombord-film, jag hade då inget fäste (eller kamera, den var lånad), och nu har jag ett sopsvart kåpglas.

Det blir väl några som filmar på Kinnekulle...

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Pejo skrev:
Hahahaha... den filmen är rätt ok, nu ska vi bara skaffa en vettig pilot med hoj, så ska vi skjuta om alla scenerna, och klippa om filmen... då blir den bra!

Vägen är, om det är samma film vi menar (Bandit Blues), så är det RV250 som går från Färna till Fagersta, en GP-sträcka som du kommer att åka mer än en gång om du håller dig framme... Snart börjar väl nån ta tid och sen barkar det åt pipan förstås.

Nej, jag har ingen ombord-film, jag hade då inget fäste (eller kamera, den var lånad), och nu har jag ett sopsvart kåpglas.

Det blir väl några som filmar på Kinnekulle...

Jag tänker ialla fall ta kort i parti och minut när jag inte kör.....om jag orkar...

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår