sporTlovEr skrev:
SporTlovEr blivande skinnstället och en Cbr 954 03:a
Vi syns ute på vägarna snart sommar
Skrev aldrig att det var min hoj, bara blivande skinnstället OCH en cbr 954 rr...
Jag är ledssen grabbar, men kunde inte låta bli att driva med er på Lördagskvisten (var lite elakt gjort..)......det är dock mitt blivande skinnställ som kommer med om jag köper hojen av han som äger denna cbr 954 rr, för han har 2 hojar.
Bagstermodell verkar alla seriösa ha på sina hojjar numera..
Hans andra hoj som är till salu; nu kommer vissa av er tycka jag är en riktigt tråkig träbock...En suzuki RF 900:a 1996:a som gå enbart 3000 mil!! Han har haft den sen 2001, kört mycket lite med den då han haft den samtigt som denna cbr maskin inhandlades 2003, förra säsongen blev det 15 mil totalt, alltid förvarad inomhus, och skicket är så nära nyskick man kan komma, skavt lite i plasten någostans, men det var det lilla, jättefin o fräsch, yoshimura slip on, samt corell skinnställ modell racing kommer med i priset. Ett mycket bra pris är det för en mycket fin hoj som gått väldigt lite o få totala ägare(varav 2 firmor) dynojettad med 126 hk på bakhjulet. Finns inte ett fel på hojen som är i förbannat gott skick!
Ägaren som har cbr 954(o suckan) är säkert i 60 årsåldern, han berättade att han åkt med Remsan ett par ggr förra säsongen, han köpte cbr:en för att han ville att hojåkat skulle vara mera som ett "träningspass" förbannat roliga sådanna!! ´Försäkringen på denna cbr 954 var för ägaren, 16 000 kr per år, skulle sänkas till 14 000 i Länsförsäkringar, men han skulle byta bolag trodde han..
Jag omprövade mitt mc-beslut och vill inte lägga ut så mycket "drifts"pengar per år i form av försäkring, samt för dessa pengar får jag mest, overifierade hojar, nedlagda o skrapade med bristfällig service, ihopplagade med båtplast, olika omatchande färger på kåpor mm mm.
Denna hoj har dock fortfarande en mycket potent motor, och är en snabb sporttourer, med rakt fram prestanda att slå er alla på fingrarna(inte med mig i sadeln kanske....) lägger upp ett par kort..Skulle jag ångra mig så är den säkert dessutom lättsåld i framtiden, får säkert igen pengrna de närmasta året(åren) Han har prutat rejält för att bli av med hojen med nu, då han inte behöver 2 st. Den har stadig aluram, tro nog att den räcker för mina hojbehov i dagsläget, de jag har frågat o pratat med som haft en sådan, så verkar ingen ha varit besviken heller.