Kinnekulle ring 5 maj 2007
Kinnekulle Ring 5 maj 2007
Ja då var man hemma efter en lyckad dag på Kinnekulle Ring 5 maj.
Fint väder, trevligt folk och instruktörer kan det bli bättre?
Mitt tempo börjar bli högre(kurvtempot) och man börjar klara av att sitta mera rätt i sadeln och hänga ut mera från hojen i kurvorna också och det börjar faktiskt på att kännas bra!! Samt att man inte ”flackar” efter spår längre, det går som på räls, man bara kör.
Kinnekulle ring gillar jag verkligen!! Ändå så är man fullt medveten trots man börjar tycka det går fort så går det långsamt(el så är jag bara ödmjuk)..allt är relativt beroende på vad man jämför med.
Det var lite kallt på vägen ner med 2,7 plusgrader när vi började köra från Köping straxt efter kl 05:00, lite strul på hemvägen då jag trots att jag köpte på mig bensin inne på området lyckades köra soppa torsk på väg mot macken, men fick köpa av en vänlig själ längs vägen som hade loppis utanför sitt hus.Så vi han ifatt Gabor 2 som var i högsta hugg att åka och köpa soppa på flaska…Hondan är en törstig rackare.
Efter lite påfyllning av bensin och sedan mat i Laxå så passade vi på hemvägen på att ta väg 205 mellan Laxå och Askersund samt efter Örebro att vi svängde av mot Fellingsbrobrohållet
Och körden som grädde på moset ”käglan” också! Vi asvlutade med en kaffe på McDonald’s i Köping 20:30 15 ½ timmar senare innan vi åkte, och det blev straxt över 60 mil igår, lite trött blev man.