Filmer och Bilder

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
En sak jag funderar över..
Alla dessa kameror hur påverkas dom av smuts på linsen flugor mm..
Är dom repfria och går att rengöra lätt eller?
Undrar pga att jag har inte sätt att det finns så det går att byta ut?

Rotor

happyshit
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
KTM 1090 Adventure R -17
Till ContourHD:n har det kommit ett linskit, där det ingår nya linser om du behöver reparera orginallinsen. Men det bästa är att det ingår en filteradapter så att du kan använda alla standardiserade 37mm-filter. Då kan kan köra UV, polarisation eller vad man vill som extra skydd. :tummenupp

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Blåa faran

attachment.php

Bifogat

• MC-fixad.jpg
    MC-fixad.jpg
    238.8 KB · Visningar: 305

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Till ContourHD:n har det kommit ett linskit, där det ingår nya linser om du behöver reparera orginallinsen. Men det bästa är att det ingår en filteradapter så att du kan använda alla standardiserade 37mm-filter. Då kan kan köra UV, polarisation eller vad man vill som extra skydd. :tummenupp

Låter nice..
När få vi se en film med nya kameran då?
Är intresserad hur bra den klarar motljus, skymning & mörkerkörning :)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Låter nice..
När få vi se en film med nya kameran då?
Är intresserad hur bra den klarar motljus, skymning & mörkerkörning :)

Skall nog kolla över mitt tankfäste för kamera, om det måster justeras i skruvarna från Hondan till yamahan, ladda batteriet till videokamerna o filma...Nu finns det så jäkla bra minneskort till vanlig vanlig digitalkamera så man kan filma närmare 30 min med 4 gb minneskort, men kvalitén blir inte riktigt den samma..

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Skall nog kolla över mitt tankfäste för kamera, om det måster justeras i skruvarna från Hondan till yamahan, ladda batteriet till videokamerna o filma...Nu finns det så jäkla bra minneskort till vanlig vanlig digitalkamera så man kan filma närmare 30 min med 4 gb minneskort, men kvalitén blir inte riktigt den samma..

Blir det video bevis på hur lugnt och sansat det går till på köpingskörningarna då? :tungan
Så kanske man "vågar" åka med :glömdet

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Blir det video bevis på hur lugnt och sansat det går till på köpingskörningarna då? :tungan
Så kanske man "vågar" åka med :glömdet

Det går lugnt tillväga nu:tummenuppTänkte mest på bana, men där kommer det se ut som man står still, varjefall om man blir frånåkt..tänkte köra med R1 på banan som med fz6an, då blir jag en svår nöt att knäcka:D

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
Det går lugnt tillväga nu:tummenuppTänkte mest på bana, men där kommer det se ut som man står still, varjefall om man blir frånåkt..tänkte köra med R1 på banan som med fz6an, då blir jag en svår nöt att knäcka:D

mitt mål för i år att köra ifrån dig...på en 600a!:D:tuttar

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
mitt mål för i år att köra ifrån dig...på en 600a!:D:tuttar

:såjaponkenKlarade du inte av det förr så blir det svårare nu:fakta R1 :an är svängsäkrare/spårsäkrare i kurvorna på Gelleråsen, stadigare fjädring mot vad min 600 touringhoj var , för att inte tala om vrid ur kurvor och lite, lite högre toppfart på rakan(jag tror mig minnas jag lämnade dig rätt rejält redan med 98 hk TOURING HOJ:va)ha ha..skulle vilja säga mission impossible för dig och den Honda du kör:tungan:kramaOM du inte sätter 100 tals mil bana i år o får lite rutin:)

Det känns skönt att vara lite ödmjuk:D

Last edited:

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
:såjaponkenKlarade du inte av det förr så blir det svårare nu:fakta R1 :an är svängsäkrare/spårsäkrare i kurvorna på Gelleråsen, stadigare fjädring mot vad min 600 touringhoj var , för att inte tala om vrid ur kurvor och lite, lite högre toppfart på rakan(jag tror mig minnas jag lämnade dig rätt rejält redan med 98 hk TOURING HOJ:va)ha ha..skulle vilja säga mission impossible för dig och den Honda du kör:tungan:kramaOM du inte sätter 100 tals mil bana i år o får lite rutin:)

Det känns skönt att vara lite ödmjuk:D

ödmjuk? jo......:rolleyes: den som lever får se...men jag gasar inte på rakan....:D

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Två samanbitna på gelleråsen iår då:D Blir trevligt med er båda i backspegeln:D Jag vet att man inte skall ha backspeglarna på bana men ibland kan man inte låta bli:D

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
o ja..det kommer det bli:fakta.....jag tänker inte sälja pärlan..she can do this! och nu har hon även bling bling på sig..:banana

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning