Filmning på Falken 14/15 Juni

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Macho Woman skrev:
Blyg eller bortkommen är inga omdömen som används om mig särskilt ofta. Se mig som huvudrollsinnehavare från och med nu!

/Macho Woman, reporting live from fantastic Falken

:tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Alla som kommer att filma och vill medverka i denna superproduktion skickar ett pm till mig, i retur får ni min hemadress, endast mini DV band vill jag ha, ni skickar banden till mig och får tillbaka dom inom en vecka, jag klipper nog flera filmer med tanke på att filmerna bör vara max 50 meg.

försök att stå på olika ställen och filma så att vi får med hela banan, filma gärna i depå och lite annat skoj :tummenupp

XENOMORF

Men STANNA DÅ HÄSTJÄVEL!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
GSXR1100R skrev:
Alla som kommer att filma och vill medverka i denna superproduktion skickar ett pm till mig, i retur får ni min hemadress, endast mini DV band vill jag ha, ni skickar banden till mig och får tillbaka dom inom en vecka, jag klipper nog flera filmer med tanke på att filmerna bör vara max 50 meg.

försök att stå på olika ställen och filma så att vi får med hela banan, filma gärna i depå och lite annat skoj :tummenupp

du får nog styra upp det lite mer exakt var de skall stå och filma så att det inte blir korsfilmning alltför mycket....

Hur ser listan ut nudå? Detta kan ju bli årtes roligaste film!!!! :D

Tack för att du tar på dig producerandet! Grymt! Nu vet man att det blir bra.... :bow

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
XENOMORF skrev:
du får nog styra upp det lite mer exakt var de skall stå och filma så att det inte blir korsfilmning alltför mycket....

Hur ser listan ut nudå? Detta kan ju bli årtes roligaste film!!!! :D

Tack för att du tar på dig producerandet! Grymt! Nu vet man att det blir bra.... :bow
Ta med kameror och sätt upp er på listan, jag kommer troligtvis att vara på plats Lördag/Söndag, Originally posted by XENOMORF
Då gör vi så här helt enkelt. Fyll på tills listan är komplett:

Tillhandahållare av filmkameror (skall vara DV och av bra kvalitet):
1. Patrik Clifford (Canon MV 400i)
2. Anders (Cannon MV 600i + hjälmkamera) Kan filma oxå.
3.No1/Patrik (Sony PD150 = mkt bra DV kamera)
4. ZoulFly/Fredrik (Sony PV100) filmar en del men troligen inte R1000-passen
5. Gulsvartkawwa / Johan (Sony PC6). Filmar helst inte men kameran kommer va med.
6.
7.

Filmare:
1. Anders
2. Peter (Dumdum)
3. GSXR1100R (Producent & Filmare)
4. MW intervjuerska & filmerska
5.
6.
7.

Jag kan inte kommendera var folk ska stå och filma, vi får komma överens om det på Söndag morgon.

Efter filmningen så kan den som vill lämna banden till mig (mini DV) så klipper jag ihopa en fet rulle, ni får tillbaka banden inom en vecka via posten.

Last edited:

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Då gör vi så här helt enkelt. Fyll på tills listan är komplett:

1. Anders (Cannon MV 600i + hjälmkamera) Kan filma oxå.
2. No1/Patrik (Sony PD150 = mkt bra DV kamera)
3. ZoulFly/Fredrik (Sony PV100) filmar en del men troligen inte R1000-passen
4. Gulsvartkawwa / Johan (Sony PC6). Filmar helst inte men kameran kommer va med.
5.
6.

OnBoardcam:
1. Xenomorf/Patrik R1000

Filmare:
1. Anders
2. Peter (Dumdum)
4. Machowoman
5. Zoulfly (dock ej R1000)
6.
7.

Producer:
GSXR1100R/Micke

Mötesplats och tid för samtliga involverade i detta mästerverk:
Söndag 10.00 Vid Xenomorfs depåplats! (No 20 R1000)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Efter överenskommelse med Macho Woman så är det bestämt att hon ställer frågor framför kameran, och jag står bakom och sköter knappar.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
1. Anders (Cannon MV 600i + hjälmkamera) Kan filma oxå.
2. No1/Patrik (Sony PD150 = mkt bra DV kamera)
3. ZoulFly/Fredrik (Sony PV100) filmar en del men troligen inte R1000-passen
4. Gulsvartkawwa / Johan (Sony PC6). Filmar helst inte men kameran kommer va med.
5.
6.

OnBoardcam:
1. Xenomorf/Patrik R1000

Filmare:
1. Anders
2. Peter (Dumdum)
4. McB
5. Zoulfly (dock ej R1000)
6.
7.

Intervjuare:
1. Macho Woman

Producer:
GSXR1100R/Micke

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jöss! Detta kommer att bli riktigt professionellt. Jag funderar på att köra den engelska stilen, där reporterdamerna har kavaj, urringad top och högklackat. Eller vad tycker ni?

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Macho Woman skrev:
Jöss! Detta kommer att bli riktigt professionellt. Jag funderar på att köra den engelska stilen, där reporterdamerna har kavaj, urringad top och högklackat. Eller vad tycker ni?

Låter bra, men skippa toppen.... :tummenupp

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Macho Woman skrev:
Det ska jag tänka över. Kom på att jag nog inte borde gå med bar underkropp, heller... :D Får väl slänga på en kort kjol också.

Bör och bör, man behöver väl inte följa varenda oskriven konvention eller....?

Dessutom så är ofta underkroppen ur bild i reportagen så det spelar ingen roll om du inte har någonting på. Bara onödigt dyrt att slänga pengar på en kjol.... ähhh va fan, skit i kavajen också, den ses ändå bara som ett störande element nu när du redan har bar underkropp!! :D

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
XENOMORF skrev:
Bör och bör, man behöver väl inte följa varenda oskriven konvention eller....?

Dessutom så är ofta underkroppen ur bild i reportagen så det spelar ingen roll om du inte har någonting på. Bara onödigt dyrt att slänga pengar på en kjol.... ähhh va fan, skit i kavajen också, den ses ändå bara som ett störande element nu när du redan har bar underkropp!! :D

Det kommer säkert att vara gräsligt obekvämt att ha på sig kavaj i värmen också och dessutom är det oestetiskt med svettringar i rutan.

XENOMORF

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NADA!
Macho Woman skrev:
Det kommer säkert att vara gräsligt obekvämt att ha på sig kavaj i värmen också och dessutom är det oestetiskt med svettringar i rutan.

Precis, själv tycker jag att det är oetiskt med bilringar i rutan, speciellt i ett mc-program.....

Så skippa rubbet så kommer tittarsiffrorna att skjuta i höjden!

:squid

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
MW får klä sig hur lite hon vill, det ska bli roligt att få höra alla dialekter, MW ifrån Bovvås, Metallis ifrån Skauune, Ola #11 ifrån Lindkööping samt andra kändisar som kommer att agera framför kameran :tummenupp

Ta med stativ så att vi slipper se bakfylleskakningarna, jag lånar gärna en extra kamera om någon har.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Jag har stativ, så det tar jag med mig. Om jag får plats med det på hojen dvs.

Seizure Later

Directors cut...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen just nu
Jag tänker också filma, men eftersom det är Digital-8 så får jag väl filma för egen del bara....

Om inte Micke vill ha materialet på cd via post. Tala om vilket format du vill ha bara.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Seizure Later skrev:
Jag tänker också filma, men eftersom det är Digital-8 så får jag väl filma för egen del bara....

Om inte Micke vill ha materialet på cd via post. Tala om vilket format du vill ha bara.

Smart lösning Nizze :tummenupp lägg den på CD i WMV format (ca 750 kb/s duger bra) du har pm.

Last edited:

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Jag kommer att ha med min Dv kamera också, men eftersom det är en av sveriges mest opålitliga kameror filmar jag bara depålivet. Inte kul om den stannar mitt under racefilmning.....

OBS!!!! Ni som filmar, var inte rädda för att zooma in ordentligt, många filmar för långt ifrån och det är omöjligt att urskilja vilka som kör.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Nizze kläckte den utmärkta lösningen, dra ner filmen på CD när ni kommer hem, skicka CD:n till mig asap, det går givetvis bra med mini DV band åxå men det är smidigare med CD.

WMV format och cirkus 750 kb/s räcker bra :tummenupp

Jag håller på att rensa min burk nu inför årets fulklippning :whip

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Som Jalle skrev: Använd zoooooomen ordentligt! Följ hellre nån förare genom ett parti i stället för att försöka få med all på en gång. :tummenupp

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa