Filmning Tierp Tisdag 25:e

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Vi tänkte styra up en motardfilm nu så vi ska åka ut till Tierps flygfält och försöka få ihop något. Såklart blir det ju roligare ju fler motarder det är så jag hoppas att det dyker upp en hel flock! Vi funderar på att filma lite seriöst i varsin ända av fältet med bara 1 eller 2 personer i taget så det vore bra om busningen kan ske lite på mitten så man får vara lite ifred. Sen blir det naturligtvis filmning när hela gänget brassar förbi på bakhjulet och sånt.

Är det nån som är sugen på att vara med så snacka med nån som håller i en kamera först så alla inte bara flänger runt planlöst och trixar, då blir det aldrig bra.

Syns där!

Edit: Kanske ska berätta när också.... Kl 16.00 sticker nog dom flesta ifrån Gävle så runt 17.00 är det nog fullt ös!

Last edited:

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
Rigge skrev:
Vi tänkte styra up en motardfilm nu så vi ska åka ut till Tierps flygfält och försöka få ihop något. Såklart blir det ju roligare ju fler motarder det är så jag hoppas att det dyker upp en hel flock! Vi funderar på att filma lite seriöst i varsin ända av fältet med bara 1 eller 2 personer i taget så det vore bra om busningen kan ske lite på mitten så man får vara lite ifred. Sen blir det naturligtvis filmning när hela gänget brassar förbi på bakhjulet och sånt.

Är det nån som är sugen på att vara med så snacka med nån som håller i en kamera först så alla inte bara flänger runt planlöst och trixar, då blir det aldrig bra.

Syns där!

Edit: Kanske ska berätta när också.... Kl 16.00 sticker nog dom flesta ifrån Gävle så runt 17.00 är det nog fullt ös!
:( får nog inte ihop hojen förren tidigast till helgen

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Re: Re: Filmning Tierp Tisdag 25:e

Köp någe med kvalitet nästa gång då....... *ironi*

*heda kastar sten i glashus*

peter the great skrev:
:( får nog inte ihop hojen förren tidigast till helgen

peter the great

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Filmning Tierp Tisdag 25:e

Tom Byron skrev:
Köp någe med kvalitet nästa gång då....... *ironi*

*heda kastar sten i glashus*
jag vet vart det finns en kylare i hagaström så passa dig :p

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Filmning Tierp Tisdag 25:e

Min hoj är ofelbar, kom inte med massa -03grejor som inte håller....... 625 bulletproof:)

peter the great skrev:
jag vet vart det finns en kylare i hagaström så passa dig :p

peter the great

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Filmning Tierp Tisdag 25:e

Tom Byron skrev:
Min hoj är ofelbar, kom inte med massa -03grejor som inte håller....... 625 bulletproof:)
från och med nu handlar jag på siba :mad:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Filmning Tierp Tisdag 25:e

Det var ju relevant i det här sammanhanget? Ska jag behöva be om ursäkt för rör mig med kvalitetsgrejor? :D :D :D

peter the great skrev:
från och med nu handlar jag på siba :mad:

peter the great

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Filmning Tierp Tisdag 25:e

Tom Byron skrev:
Det var ju relevant i det här sammanhanget? Ska jag behöva be om ursäkt för rör mig med kvalitetsgrejor? :D :D :D
svar ja muhaaaaaaaaaaa :p

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jag kommer garanterat, måste lära mig att växla på bakhjulet. Är ju fan pinsamt att köra enbart på 2:an..... :rodnar
Åker dit och smygtränar själv lite tidigare tror jag ;)

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Smygträna är farligt, bättre att åka med polarna så kan man få tips mm.... dessutom är det lite väl farligt att åka där själv ifall asfalten hoppar upp å biter dig:)

Jag e oxå kass........ så no worries!

MackeNo1 skrev:
Jag kommer garanterat, måste lära mig att växla på bakhjulet. Är ju fan pinsamt att köra enbart på 2:an..... :rodnar
Åker dit och smygtränar själv lite tidigare tror jag ;)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jo det är sant, alltid dumt att stunta för mycket själv. Speciellt om det är något man är dålig på :fakta
Men jag har en polare som troligen hänger med och drägglar på alla motardhojar, så vi får använda hans Åpel som ambulans ifall jag skulle klanta mig :crash

Monobike

Huliganus Slangus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV1000R Tuono,KTM 525EXC -04 Supermoto Urban Terror Edition (Såld), Honda XR650R SM -02 Big-gun helsystem (Såld), Honda VTR1000 Firestorm med F1 Slipons (Såld)
Var ligger tierp? var? var? :crash

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Rigge skrev:
Mellan Uppsala och Gävle... Man svänger av E4:an å in i skogen, typ.... Nån som har lokalsinne som kan förklara bättre?

Man har kommit rätt om kråkorna flyger upp-och-ned (för att slippa se skiten) :)

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
E4'an norrut, genom Uppsala mot gävle. Tror det är ungefär 4-5 mil till Tierp från Uppsala. Innan Tierp kommer man till Kyrkbyn, ett litet samhälle som passeras på ca 10 sek (Kyrka på höger sida). Sen kommer ett stort fält, och i änden på det kommer första avfarten mot Tierp(höger). Fortsätt förbi den! Sen åker man ca 2-3 km till och ca 300 m före andra infarten till Tierp så går det en väg in till vänster. Inte skyltat på nått vis, så man måste ha koll på läget. Det kan sitta nån bom där men det är bara att åka förbi. Sen åker ni nån kilometer in så ligger banan där. Ses där!!! :)

Om ni kör vilse, ring!
Mig: 070-6312944
Heda: 070-4443151

Mr_Eddie

Jag har oxå kört...
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Cresent
Vore kul om det blev lite uppslutning så att det blev nått vettigt av det hela! :D

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag va där i förra veckan och då fanns det inga bommar :tummenupp

Edit: Några från Uppsala som tänker kommma och köra?

Last edited:

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En sak som vore j-ligt schysst att få med på film är när vi står 9-10 motarder inne vid ett rödljus i stan, när det slår om till grönt drar alla fullt. Fatta vilket schysst ljud det blir när 10 motarder slår på fullt samtidigt :fakta :bow
Ser ganska coolt ut när dom 4-5 första kämpar för att hålla framhjulet nere :D

Jag ställer garanterat upp på ett rödljusrace om det blir aktuellt :crash

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag