Filmning Tierp Tisdag 25:e

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
MackeNo1 skrev:
En sak som vore j-ligt schysst att få med på film är när vi står 9-10 motarder inne vid ett rödljus i stan, när det slår om till grönt drar alla fullt. Fatta vilket schysst ljud det blir när 10 motarder slår på fullt samtidigt :fakta :bow
Ser ganska coolt ut när dom 4-5 första kämpar för att hålla framhjulet nere :D

Jag ställer garanterat upp på ett rödljusrace om det blir aktuellt :crash

Kanske dumt att reta bylingen i stan.... Tror dom har ett ont öga till oss redan.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Killeak skrev:
Ljudet blir väl detsamma var man än är?

Inte i rymden :fakta

Nämen det ekar ju mer bland hus å sånt inne i stan mot för en öde väg nånstans... Men tänk ut andra bra grejer tills imorgon!

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Äh, brukar ju bli rödljus race i vilket fall när vi är ute och åker så det spelar väll ingen roll om vi filmar ett?

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ok, jag ger mig.... :rolleyes: Men håll med om att det hade blivit j-ligt grymt på film :fakta :D

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Får vi ihop några hojar så kanske vi kan göra en 201m stege, lite annorlunda med bara fruttar hehe

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Gör ni det på söndag, kanske det är större chans att ni får fler både "fruttar" och åskådare?!?

Jag vill definitivt sitta på första parkett och jag kan INTE vara med förrän på söndag... :(

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Är det tillräckligt många som vill köra så finns det väll inget som hindrar att vi kör på söndag också :)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ebbe & Heda

Ebbe, Heda och andra som ska till Tierp imorgon....
Ska ni köra hoj dit så kör inte på E4:an, hur kul är det? :zpy
Kör istället via skutskär, sväng av mot älvkarlebyfallet, genom älvkarleby och vidare mot marma och Mehedeby. När ni kört igenom Mehedeby så ta höger mot Söderfors. Sen är det bara att köra den vägen tills ni kommer till S-fors, där tar ni vänster mot Tierp så kommer ni ut vid E4:an/Norra infarten mot Tierp.
Klart mycket roligare väg att köra än E4:an :tummenupp Kör ni den vägen kan ni ju slå en signal när ni kommit till S-fors så kan jag haka på därifrån. (om jag inte redan är där och tjuvtränar)

Har tfn: 073-6213591

/Marcus

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Re: Ebbe & Heda

MackeNo1 skrev:
Ebbe, Heda och andra som ska till Tierp imorgon....
Ska ni köra hoj dit så kör inte på E4:an, hur kul är det? :zpy
Kör istället via skutskär, sväng av mot älvkarlebyfallet, genom älvkarleby och vidare mot marma och Mehedeby. När ni kört igenom Mehedeby så ta höger mot Söderfors. Sen är det bara att köra den vägen tills ni kommer till S-fors, där tar ni vänster mot Tierp så kommer ni ut vid E4:an/Norra infarten mot Tierp.
Klart mycket roligare väg att köra än E4:an :tummenupp Kör ni den vägen kan ni ju slå en signal när ni kommit till S-fors så kan jag haka på därifrån. (om jag inte redan är där och tjuvtränar)

Har tfn: 073-6213591

/Marcus

Vi kommer nog inte förrän framåt 16...

PS. Har meckat på 42-drevet jag lånat av heda nu!!! Ska bli intressant... Den lär ju varva ur iaf!! :skrämd DS.

Last edited:

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja precis, så här på våren är man ju lite åkasugen

Ifall solen skiner åker jag ned på Söndag oxå:)

MackeNo1 skrev:
Är det tillräckligt många som vill köra så finns det väll inget som hindrar att vi kör på söndag också :)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lyckades växla från 2:an till 3.an ett par gånger idag :D Lyckades dessutom få några FETA styrvobbel när jag satte ner den :skrämd
Men det gick fint iaf, ingen som kvaddade.

Lagom kul för grabbarna som filmade när jag körde, gör stoppies som en kärring och wheelar ännu sämre :rodnar :rolleyes: Tur att det fanns killar som Max, Heda och Ebbe som kunde visa hur det ska se ut :fakta

Hoppas det blir mer folk på söndag!

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
MackeNo1 skrev:

Hoppas det blir mer folk på söndag!

Skitväder i helgen!! :mad:

Ingen som fick nå bilder att lägga upp? Det vart lite bra grejer filmat iaf!!! :tummenupp Vi tog en grogg och kikade igenom det nyss...

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fuelmedia rockar!

Draget i min hoj oxå............. damn va snabb den är!!!! *myser som en spinnande katt*

Rigge skrev:
Skitväder i helgen!! :mad:

Ingen som fick nå bilder att lägga upp? Det vart lite bra grejer filmat iaf!!! :tummenupp Vi tog en grogg och kikade igenom det nyss...

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
MackeNo1 skrev:

Lagom kul för grabbarna som filmade när jag körde, gör stoppies som en kärring och wheelar ännu sämre :rodnar :rolleyes: Tur att det fanns killar som Max, Heda och Ebbe som kunde visa hur det ska se ut :fakta

Hur bra tror du vi stajlade när vi började tricka på slangen mm??? Alla är vi små från början... :tummenupp Tycker du sköter dig bra! Lugnt o lagom så man lär sig gränserna sakta men säkert. Bästa sättet att undvika att få ont iaf! :)

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
andersbrink skrev:
Ebbe lär iaf ut hur man får en 660 att spy rök som en DT125'a! :D

Men enbart pga för hög vinkel för länge på bakhjulet!!!! Så det tycker jag är godkänt, eller!?!?! :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha