Fimpa halsmandlarna :/

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
TomK skrev:
Sprit botar det mesta! Om inte annat så glömmer man att det gör ont för en stund och så renar det kroppen på mask och baciller (som inte tål att lagras i alkohol). Lätt att intaga som föda, är det också. Kan med fördel varvas med en matig öl. :D

Det är min teori med :fakta
Dessutom borde alkoholen tas upp tämligen effektivt med ett öppet sår i halsen :öl
Vad tror du om glödhet extrastark turkshot? :crash

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
chrilleus skrev:
Jag ska demontera halsmandrarna nu på tisdag, och undrar därför om det finns någon här som kan dela med sig av sina erfarenheter. Typ: lämplig föda, hur ont gör det på en skala, effektiva smärtdödare osv. Man blir tydligen sjukskriven i två veckor :skrämd och får tillbringa ett helt dygn efter operationen på sjukhuset :eek:

Mvh
Chrille, snart utan kronisk halsfluss :öl

Det är inte så farligt, gör ont när man sväljer. Lämplig föda: soppa, potatismos, glass... + massa flytande :öl :öl :öl...

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
Dee_cati skrev:
gjorde ont som fan i början på mig, hostade blod och så vidare. Jag körde ner citodon i mixern tillsammans med glass och mjölk och gjorde roliga milkshakes :) Man somnar fort av dem iaf.....

Och gör inte som jag, käka kebab som den första riktiga föda du gör efter operation :( Inget vidare....

Hmm... Man kanske kan köra en kebab med mild sås i mixern tillsammans med glass och citodon? :slicka

Om inte, klarar man sig i 2 veckor utan kebab? :confused:

Mvh
K. Ebaboman

KalleKulspruta

Ung och Gammal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV 650s -05 | Ombyggd Orion 21-a -08 (ca 50% honda)
Får man inte ljusare röst efter en sådan operation?

Jag skulle ha opererat både halsmandlarna och tonsillerna redan som liten, men det är ju inte så smart då med all tanke på infektioner. Sen har det inte blivigt av...

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
väntar bara på mavve....

som ska lägga in sitt inlägg om vilken glass som lämpar sig bäst osv....

Annars så har jag svaret på både föda och smärtstillande.......

Sprit sprit och lite öl för mättnadskänslan!

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
chrilleus skrev:
I häftet jag fick står det att ökade mag och lungproblem är en ganska vanlig missuppfattning :cool:

Tackar! :hej

Då kan min läkare inte ha varit så påläst alltså *huvaligen* :skrämd

Fast då förstår jag saken bättre, för jag har inte haft några problem med magen efteråt och fattade inte vad han bablade om det.

Det beror visst tydligen hur stora mandlar man har och vilka sår det blir. Men det var i alla fall värt den smärta jag fick mot att ha halsfluss 6 gånger på 4 månader

Therudeboy

Guest
Liwa1 skrev:
Då kan min läkare inte ha varit så påläst alltså *huvaligen* :skrämd

Fast då förstår jag saken bättre, för jag har inte haft några problem med magen efteråt och fattade inte vad han bablade om det.

Det beror visst tydligen hur stora mandlar man har och vilka sår det blir. Men det var i alla fall värt den smärta jag fick mot att ha halsfluss 6 gånger på 4 månader
´

Har du inte haft efter det? själv har jag haft det ett antal ggr efter :( det där med magen kan stämma,tycker min är åt hälsingland :fart

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Funderar också på att cutta mina mandlar, har haft halsfluss 1-2 ggr om året sen 6-7 år tillbaka. Så tala gärna om vad som hände och hur det gick :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
chrilleus skrev:
Hade varit fett med laser, men det verkar bli kniven ;(
Kan man leva på glass? Hehe, här skall handlas glass i stora lass =D

Klart man akn leva på glass, jag kan komma bort till dig så behöver du inte gå så långt heller, sen e d bara att köpa tills du saknar pengar ;)

750RR

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Fick mina bortagna ganska hastigt. Hade helt, nåja, till 80% igen svälld hals, och 40 - 41 graders feber, trots feber nedsättande, när jag hasade mig i bilen och körde till akuten, kom in kl. 05:00 och kl. 11:00 opererades dom bort, under narkos.

När jag kom in så fråga dom om jag ville ha mera febernedsättande och jag sa ok. Då kommer en kille med gummihandskar å ett stolp-iller, och säger lägg dig på sidan. Men då säger jag:"Va fan! Jag känner dig knappt!!" Nånej, utan tänker att en riktig karl stoppar varken lakrits eller andra föremål "up the alley" så jag tar en vanlig tablett, hårding som man är...:rolleyes:

Nåja, hur som helst så hade jag också fått höra en del skräck scenarion av polare som tagit bort dom med lokal bedövning, så det va skönt att få gjort det under narkos, och faktiskt få lite ljud ur sig när man vakna. Och som sagt, att hålla sig från att äta typ knäckebröd, och att tugga allt ordentligt, går ju fint. Och glass e ju, som sagt aldrig helt fel...

Last edited:

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
Spiken skrev:
Funderar också på att cutta mina mandlar, har haft halsfluss 1-2 ggr om året sen 6-7 år tillbaka. Så tala gärna om vad som hände och hur det gick :)

Hehe... Du måste ha läkarintyg på att du har haft halsfluss minst 5ggr den senaste 12mån-perioden... Men du kan ju alltid be en polare att "cutta" dom :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
chrilleus skrev:
Hmm... Man kanske kan köra en kebab med mild sås i mixern tillsammans med glass och citodon? :slicka

Om inte, klarar man sig i 2 veckor utan kebab? :confused:

Mvh
K. Ebaboman

Nix, det gör man inte. men jag käkade efter bara några dagar. Lite längre kan man iofs vänta. Och den sista morfintrippen jag fick innan jag gav mig av hemåt avtog efter några timmar, där kan vi snacka sned-avtändning :fakta Började nästan slåss med farsan :D För övrigt så är det ju kul att be de vackra sjuksköterskorna om stolpiller, eller? :crash

Jag fick till slut struplocksinflammation som avgjorde en akut operation (inom två dagar!, under observation tills dess iofs). Mindre skoj kan jag meddela.

chrilleus

Motlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KLE 500
OK, men för säkerhets skull så hoppar jag över pepperonin och den starka såsen. Kanske kan få den nermald i gatuköket. :brynad Morfin säger du?! :) Kanske ska lämna bilen hemma ändå...

Någon som sett sköterskorna på Sophiahemmet? Hmm, stolpiller kanske inte är ett så dåligt raggtrick... Hähähä :brynad

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...