Fin MvAugusta....

Är det en...

• Antal röstningar
    0

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Jag likar seatpipesen på den, och...just det:
När man kan få snygga kåpor på en minibike, varför är detså förtvivlat svårt att någolunda liknande på en 125.a dvs. byta front och sidokåpor till något annat?
( om jag inte haft en svartkåpad Mito så skulle jag troligtvis redan vara på gång med något sorts praktiskt arbete med att ändra något, jag tror jag skall göra en tråd av det faktiskt!)
likaledes de är ju ända just lika stora allihopa, det hänger ju kanske på någon cm i skillnad kring växelspaken, men det är ju bara att fixa till.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Mikael Cagiva skrev:
Jag likar seatpipesen på den, och...just det:
När man kan få snygga kåpor på en minibike, varför är detså förtvivlat svårt att någolunda liknande på en 125.a dvs. byta front och sidokåpor till något annat?
( om jag inte haft en svartkåpad Mito så skulle jag troligtvis redan vara på gång med något sorts praktiskt arbete med att ändra något, jag tror jag skall göra en tråd av det faktiskt!)
likaledes de är ju ända just lika stora allihopa, det hänger ju kanske på någon cm i skillnad kring växelspaken, men det är ju bara att fixa till.
Menar du så här? :slicka

Bifogat

• 38sg0005.jpg
    38sg0005.jpg
    67.2 KB · Visningar: 90

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tror tyvärr fronten från en F4 är något dyrare så det får duga med den här.

Idé 1: Behåll Miton original eftersom det är den snyggaste 125:an som någonsin byggts.

Idé 2: Beställ komplett kåpset från F4 och montera i vinter.

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Tänkte om någon ville se projektet som jag har funderat på ända sedan jag köpte Mito:

MvAugusta Mito Evoluzione

Nu vill jag bara veta vad ett par plastbitar kostar åt en mv F4 så att jag kan lägga projektet på is...

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Och ja, jag ser att seatpipesen inte leder någonvart, men hej, det tog mig bara 5min att göra =/
Tekniskt sett det som är gjort på den är det gamla vanliga
Pollini kitt(större cylinder 160) , seatpipes,effektpipa förlängd, större förgasare, större luftfilter.
och förstås det största i skillnad en frontkåpa + 2 sidokåpor från en viss Mvaugusta F4.

Det här var/är min realistiska dröm...

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Toppkåpan till R1:an kostar 4900:- ny så du kan nog själv räkna ut hur ofantligt mycket det skulle kosta att köpa en toppkåpa + 2 sidokåpor till en F4. Sen är det massa arbete med att få det att passa om det över huvud taget går. Eftersom du måste spackla, slipa och fixa nya fästen mm måste du också lacka om dem efteråt = ännu dyrare. Så, har jag försört din dröm nu? ;)

Edit: Seatpipes finns faktiskt till Miton men jag skulle nog satsa på att försöka fixa dubbelpipigt på sidan själv istället.

Last edited:

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Hoj
Ducati 748 2002
Estremo skrev:
Toppkåpan till R1:an kostar 4900:- ny så du kan nog själv räkna ut hur ofantligt mycket det skulle kosta att köpa en toppkåpa + 2 sidokåpor till en F4. Sen är det massa arbete med att få det att passa om det över huvud taget går. Eftersom du måste spackla, slipa och fixa nya fästen mm måste du också lacka om dem efteråt = ännu dyrare. Så, har jag försört din dröm nu? ;)

Edit: Seatpipes finns faktiskt till Miton men jag skulle nog satsa på att försöka fixa dubbelpipigt på sidan själv istället.

Egentligen inte, jag visste allt det där redan själv förutom styckepriset på en R1 toppkåpa.
Tyvärr fick du alltså inte förstöra drömmen, det är ju bara att vänta ett par år så man får åldern och mognaden (?) till något större, tålamod är ju en dygd...

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lurvas skrev:
VAR VAR VAR!!!!???? :eek:
Vet inte var man kan köpa det, såg det på en Mito på mobile.de och det var garanterat inget hemmabygge så det är bara att börja leta runt. :tummenupp

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Estremo skrev:
...såg det på en Mito på mobile.de och det var garanterat inget hemmabygge...

baah var inte så säker hörrö, man vet aldrig vad dedär luriga tyskarna kan hitta på :kocko :p

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha