Skrotnisse
What would Shervin do?
Hur tänker du nu? Man har ju lämnat både Afghanistan och Irak? Även om de kanske blir tvungna att inträdda i Irak igen.
Hur stor var USAs statsskuld till de länderna?
Hur tänker du nu? Man har ju lämnat både Afghanistan och Irak? Även om de kanske blir tvungna att inträdda i Irak igen.
Hur stor var USAs statsskuld till de länderna?
Varför frågar du när du redan vet?Istället för att ställa retoriska frågor tillbaka kan du väl berätta vilka länder USA hotar med våld idag? Största långivaren till USA idag är väl Kina?
Det går bättre än någonsin, ingen finanskris här inte!
Självklart är det så, frågan är som sagt inte om, men när. Inflation är i min mening inte en hållbar ekonomisk modell.Förr eller senare kommer bubblan att smälla och då smäller detn nog som bara faaan...
Det kan du glömma.
USA kommer att hålla uppe dollarns värde genom våldshot.
Vilket de redan gör.
Självklart är det så, frågan är som sagt inte om, men när. Inflation är i min mening inte en hållbar ekonomisk modell.
Haha..
Ursäkta????
Jag har bara hört det där en gång förut, från en 20-årig vänsterpartist som samtidigt ville avskaffa kön om jag minns rätt.
Förklara gärna lite kort vad som är fel med inflation, vad alternativet skulle vara och framförallt hur en förändring skulle uppnås.
Haha..
Ursäkta????
Jag har bara hört det där en gång förut, från en 20-årig vänsterpartist som samtidigt ville avskaffa kön om jag minns rätt.
Förklara gärna lite kort vad som är fel med inflation, vad alternativet skulle vara och framförallt hur en förändring skulle uppnås.
Och du later som du precis lagt ner skolboken..
Jag gissar det kommer forandring av typ bitcoin modellen, och blockchains kommer bli en stor del av vart samhalle.
För bitcoin har inte haft nån inflation?
Läs på lite om mekanismerna kring både inflation och deflation och svara på frågan istället. Nu bytte du liksom ämne.
Skäggot:
Valutan ÄR utanför statlig kontroll i Sverige liksom större delarna av västvärlden.
Den går också att handla fritt från världens alla hörn på sekunden som du skriver.
Iden om en enhetlig världsvaluta presenteras också relativt ofta. Det finns uppenbara hinder för det, men den utläggningen är för lång för att dra nu.
Jag har en bekant som jobbar i Irak, han behöver 1500-2000$ för att ta sig hem, och det behöver ske snart.
Vilken tjänst skall jag använda?
Som du inte kan avslöja?En tjänst helt oberoende av valutor och inflation iaf.
Bitcoin har en redan definerad inflation. Man vet vad som vantar. Ganska stor skillnad mot nu nar dom bara maler ut pengar godtyckligt, och skickar det till delar av samhallet som passar politikerna just da.
Som du inte kan avslöja?
Poängen är landet och den efterfrågade valutan.Jag skulle rekommendera en banköverföring. Om det pga det politiska läget i Irak inte är möjligt så har det absolut ingenting med diskussionen om valutor, inflation och finansiella kriser att göra.
Även om vi hade haft en gemensam världsvaluta så hade Irak kunnat ta över bankerna och stänga kapitalexport/-import. Så vad är din poäng?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|