Finlands MotoGP KymiRing 8 - 10/7 2022

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Ort
Mellan dom 2 stora sjöarna
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125
Hej, du kan få över cykel till Iom för ca 4500 ungefär. Det är billigt!
Räkna resdagar, bränsle väg bro tunnel avgifter, övernattningar +färga England - Iom, tur och retur, och se vad du kommer upp i, sedan ska ju cykel hem också
 

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Hej, du kan få över cykel till Iom för ca 4500 ungefär. Det är billigt!
Räkna resdagar, bränsle väg bro tunnel avgifter, övernattningar +färga England - Iom, tur och retur, och se vad du kommer upp i, sedan ska ju cykel hem också
Det är prisvärt.
Jag har kört dit och hem en gång.
Det är lite stressande att ligga på autobahn och snirkla mellan lastbilarna för att vara säker på att ha marginal till färjan.
Och körningen genom England är ju ingen skönhetsupplevelse.
När jag gör det nästa gång blir det med fler resdagar både till England och igenom eller flyg och hojfrakt.
För man vill inte vara utan hoj på ön!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det kommer fler och fler indikationer på att Finlands GP blir av. Michelin vill åter ha en däcktest innan själva GP’t, så den kommer att utföras tillsammans med respektive tillverkares interna testteam, på ett ännu så länge hemligt datum.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Biljetter till KymiRing och färja bokade. Hotell är också bokat men ca en timmes väg ifrån banan vilket förstås funkar men närmare vore bättre.
Några tips på närmare boende för 4 personer?

Någon som vet hur bilparkering vid banan är ordnat? Långt ifrån ingången(-arna)?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Biljetter till KymiRing och färja bokade. Hotell är också bokat men ca en timmes väg ifrån banan vilket förstås funkar men närmare vore bättre.
Några tips på närmare boende för 4 personer?

Någon som vet hur bilparkering vid banan är ordnat? Långt ifrån ingången(-arna)?
Fråga. Det fungerar med svenska, Finland är tvåspråkigt.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Klart att det skulle gå och om det är bra väder han kan nog tycka det är väldigt roligt. Dock har jag ett ex som är mor åt pojken som säkert skulle kunna dra igång med soc om hur lämpigt det ör med en 11 åring på mc genom Finland och gud vet vad om jag gör en sån resa, visst inget olagligt men jag har på känn att det blir nåt.

Ska fundera mer på detta men sugen är jag, antingen själv på hoj gärna då i sällskap med nån mer på hoj eller hela eller delar av familjen.
Du har en sak till med Ex du lämnar Sverige o måste då ha andra vårdnadshavaren tillåtelse att lämna landet.. Jag o yngsta grabben åkte till fredrikhamn o tillbaka, fick besöka soc o tala med farbror blå om misstänkt bortförning av sonen pga utlandsresan.

Sedan kräver Finland att man visar upp att man e vaxinerade, polaren är där denna veckan o fick vackert vaxinera sig för att passera gränsen till Finland.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Du har en sak till med Ex du lämnar Sverige o måste då ha andra vårdnadshavaren tillåtelse att lämna landet.. Jag o yngsta grabben åkte till fredrikhamn o tillbaka, fick besöka soc o tala med farbror blå om misstänkt bortförning av sonen pga utlandsresan.

Sedan kräver Finland att man visar upp att man e vaxinerade, polaren är där denna veckan o fick vackert vaxinera sig för att passera gränsen till Finland.

Var över till Finland för två veckor sen och då vad det inga kontroller i Torneå angående covid. Tidigare har det varit hårda kontroller och då barnen skulle till mitt ex, deras mamma så skulle man kunna visa varför man skulle ha skäl åka in i Finland.

Vore nästan kul att säga att jag inte får lämna landet med grabben till mitg ex då mitt ex nu mer bor i Finland, men kanske lite onödigt att bråka mer än nödvändigt. Troligtvis så är det som du säger att man inte får lämna landet men det blir ju svårt att inte lämna landet för besöka henne i Finland.

Satans förbannade skit att det ställs in, då man för en gångs skull lyckats fixa detta så man kan åka ställs det in. Känns snopet att det inte blir av även om vi hade åkt dit med bil.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vore nästan kul att säga att jag inte får lämna landet med grabben till mitg ex då mitt ex nu mer bor i Finland, men kanske lite onödigt att bråka mer än nödvändigt. Troligtvis så är det som du säger att man inte får lämna landet men det blir ju svårt att inte lämna landet för besöka henne i Finland.
Det kan ju vara bra att kolla upp vad du behöver för dokument för att du lagligen ska kunna lämna landet med ditt barn i förebyggande syfte, få henne att skriva på ett sådant dokument, så kan ni åka till Ibiza och dricka paraplydrinkar sedan utan att tala om det för henne.

Mitt ex lämnade landet flera gånger med våra barn utan något dokument skrevs, det kanske var tillåtet förr, innan barn fördes bort regelbundet för att giftas bort i utlandet.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
KymiRing har på sig till 22 september att göra banan klar. Annars får dom inget MotoGP nästa år heller.

 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Inte alls oväntat...

Listan med fordringsägare blev helt plötsligt väldigt lång och dyr när man inte hade vett att kasta in handduken innan hela MotoGP-depån gjort sina bokningar...Hotell och resebudgeten för hela MotoGP-depån lär ligga på ett antal miljoner Euro per tävling och någon lär vilja ha tillbaka merparten av dessa pengar innan detta ställe kommer på fråga igen.

Jag tror att detta var dödsstöten för ett GP på våra breddgrader inom en överskådlig framtid. Bara att hoppas att männen bakom hann sko sig ekonomiskt oberoende innan bubblan sprack...
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Som sagt, Dorna och en massa andra aktörer inom MotoGP vill ha tillbaka pengar för sina utlägg. Så gott som samtliga hade resor och logi bokade, samt gjort en massa andra utlägg direkt relaterade till Kymi Ring. När arrangören inte har vett att kasta in handduken i tid så kan de knappast räkna med något annat...
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Sagan om Kymiring verkar väl ta slut med detta eller?
Finns väl inte med i nästa års kalender, när Kazakstan och Indien tillkommer? Visst var även Aragon borta?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top