Finlandskryssning - vad ska man tänka på?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
På den gamla onda tiden, när man kunde åka på finnkryss från Umeå så var man av någon jävla anledning tvungen att gå av båtfan på finsk mark (jag tror dom städade upp utspillda salta pinnar och jordnötter), det slutade ofelbart med att någon polare hamnade på båten till Sundsvall på returresan.

En kompis blev kvar i Waasa hos hon Siirpa i tre dagar, inte för att han ville utan för att en annan kille som var något nyktrare skulle ta bägges biljetter så att dom inte kom bort....
En av dom hann med båten, gissa vem?

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Åker två-tre gånger i månaden och kan instämma med flesta föregående talare. Åker du morgonavgång är dock Silja Europa att rekommendera. Största färjan på Östersjön.

Kvällsavgångarna leds av Birka Paradise och tätt efter Cinderella som just nu genomgår renovering under vanlig drift. Det går dock alldeles utmärkt att åka ändå. Man störs inte ett dugg.

Ska du åka senare i sommar kan Silja Galaxy vara ett hett alternativ. Hon går just nu mellan Helsingfors och Tallinn. Hon är större än Serenade och Symphony.. :D

Bifogat

• galaxy_2006_8.jpg
    galaxy_2006_8.jpg
    69.7 KB · Visningar: 124

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Ta med ett extra par byxor:) När polarn åkte så träffade han på en tjeey som han framåt natten följde med till hennes hytt. Sen på morgonen när han vaknade upptäckte han att snuset va slut o tänkte kutar över till min hytt o hämtar en dosa tog inte på sej byxerna för det va nära tyckte han:D Men det va tydligen längre än han trodde för att hitta tillbaka till tjeeyns hytt det gjorde han inte o va hon hette kom han inte heller ihåg så där stod han:hihi Som tur va så fanns det någon form av träningsbrallor o handla uppe i taxfree shopen så han slapp åka hem i boxershortsen. Så långt allt väl men det mest korkade han gjorde va väl o berätta om händelsen efter resan Den här ålandsresan har han fått ätit upp:D

Dark_Messenger

Guest
Vad du än gör åk inte in i fyllehäcken. De är inte roliga kan jag intyga. :)

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
vilka är vackrast vilka är bäst, tallingänget 98a

Lite kategoriskt skulle det bli så här:

Vackrast - Silja Europa som är störst och har en fantastisk frukostbuffé!

Bäst - Smaksak men jag personligen anser att Birka är bäst. Men skippa buffén utan satsa på a la carten istället så får du fräsch mat och inget slask. Gissa vilken maträtt som faktiskt är lagad av en kock ombord... Just det. Ingenting utan allt i buffén är uppvärmt skräp till hutlöst pris.

Billigast och sunkigast - Birger Jarl som jag inte sätter min fot på igen även om jag fick betalt för det.

Bäst kundklubb - Viking Club som skickar ut mail om restplatser, förköpsrabatter etc.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC