Triumph tiger utan tvekan.
Jag har bokat tre provkörningar på Start2Ride.
R1250GS
AfricaTwin
XTZ1200
Ska boka in Multistrada 950 på Desmocenter när kalendern har lämpliga luckor för det.
Hur en hoj känns ska väl avgöras när föraren kör den längs olika typer av vägar och försöker trivas? Inte när föraren funderar över ifall motorcykelns rykte bland andra inte stämmer med förarens självbild? Är du så ängslig?Nog har jag tänkt på BMW, men det är lite som att köpa Lundhagsskor eller Fjällrävenbyxor. Det känns extremt förnuftigt.
Motorn är verkligen inte lika rolig som många starkare alternativ.Triumph tiger utan tvekan.
Visst har du rätt i sak, men en perfekt produkt användarmässigt kan sakna charm. Det blir könlöst och utslätat. Man blir stående med ett "jaså" på näthinnan och inte ett "ja, jävlar" som sig bör.Hur en hoj känns ska väl avgöras när föraren kör den längs olika typer av vägar och försöker trivas? Inte när föraren funderar över ifall motorcykelns rykte bland andra inte stämmer med förarens självbild? Är du så ängslig?
Jag kommer nog byta till en ducati scrambler i år mest för att kunna köra lite där jag vill, grus etc. Man behöver verkligen inte ha en enorm adv bike bara för att ha en bra alround hoj.
Testa dig fram, kläm och känn för vad som passar dig och vad du gillar för modeller.
Du, det går alldeles utmärkt att köra grus med vilken hoj som helst. En sketen japs-400 från åttio-nånting är undantaget fjädringsvägen minst lika bra som en hipster-ducce på olika underlag...
Buy quality, cry once.
hoppas jag inte klev dig på tårna när jag sa att man inte behöver ha en 1200 bumse full med extra lull lull för att ha roligt på alla underlag
Om man mixar de där tre så hamnar man rätt nära Triumph Scrambler 1200XC (eller XE för än mer offroad fokus), som ingen verkar ha nämnt i tråden ännu. Men den kanske inte är ett alternativ av andra anledningar? Annars låter det som att du borde provköra den.
https://ultimatemotorcycling.com/2018/12/22/2019-triumph-scrambler-1200-xc-review-18-fast-facts/
R1250R är min favorit också.Ingen blir väl förvånad om jag berättar att jag omvärderat R1250GS? Sanslöst smidig och tillräckligt med kraft för att ha kul med.
Africa Twin var dagens besvikelse. Inte nog med att den hade världshistoriens tråkigaste motorkaraktär. Den var dessutom avsedd för tjejer för vibrationerna fick manslemmen att domna bort.
XTZ1200 kändes rappare, skakade mindre och var ganska bekväm. Dock långt från BMWn i hanterbarhet.
Provade tre hojar till på skoj. Allra skojigast var Brutale 800RR som är som en Street Triple på uppåttjack.
R1250R gav mersmak, men Triumph Street Scrambler 900 behöver jag inte köra igen.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |