Finns det bra kvinnor i Sverige som åker hoj och inte är utvikningsbrudar?

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Kom in på SH med intentionen att vi oavsett om vi är kvinnor eller män delade ett intresse. Trodde den mansdominerade MC-världen var mer open minded än den kvinnovärld som finns på många ställen, men har fått en eye opener. I den mansdominerade värld där jag jobbar ser det helt annorlunda ut, vi talar aldrig kvinnor och män, bara resultat i vår arbetsvardag. Har det med utbildning att göra, var man bor i landet? Hur kommer det sig?

(Och snart kommer jag få kommentarer om att rubriken inte stämmer med innehållet och andra dumheter, men varsågoda. Uppenbarligen fyller forumet någon form av terapeutiskt kraft for the feeble minded.)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tror inte jag riktigt fattat frågan. :va
Vad är det du vill egentligen?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Nej du Kärring, nu gick det nog åt helvete :lol

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jag tror inte jag riktigt fattat frågan. :va
Vad är det du vill egentligen?

Jag tror hon vill diskutera brudars oförmåga att konkretisera sina frågor.

Eller så blev handlar det om något i tråden "Feminism i ett nötskal" men blev lite knas i trådstarten....:glömdet

Täppas

Guest
Om jag ska vara konstruktiv måste jag först förstå frågan...

Du undrar alltså vilken utbildning och bostadsort som kan bidra till att man bara fokuserar på resultat och inga andra värden :va

Jag återkommer med ideer på lördag :fyllisar

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Vin är aldrig bra innan man yppar sig här, vad var det du egentligen ville ha fram i ditt inlägg?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Har inte läst hela tråden, men kan nån upplysa mig vad den handlar om?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Du är väl en bra kvinna som åker hoj ?

Och anledningen att det inte pratas kön på ditt jobb är väl för att du jobbar med robotar och lasers? :D

Last edited:

Smagatusk

Guest
Jag försöker bryta ner vad jag läser...

*Kom in på SH
*Trodde den mansdominerade MC-världen var mer open minded men...
*I den mansdominerade värld där jag jobbar [...] vi talar aldrig kvinnor och män, bara resultat
*feeble minded

Well, slap me and call me feeble minded. :glömdet

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Är en kvinna en sämre hojåkare för att hon har vikt ut sig? Du säger själv att i en mansdominerad värld pratar man inte män och kvinnor utan resultat. Varför skulle det skilja sig från att vara en bra eller dålig hojåkare bara för man vikt ut sig? Menar att resultatet är väl hojåkat och utvikningen påverkar väl inte resultatet på något sätt?

:va

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Är en kvinna en sämre hojåkare för att hon har vikt ut sig?

Jag tror inte att hon har nån åsikt eller menar ordagrant att nån eller några faktiskt har "vikt ut sig".. utan mer att tjejer i mc-världen ofta fungerar som nån sorts galjonsfigurer snarare än att de bara är en kvinna som gillar att åka hoj.

Du vet, nån tjej som kör långsamt får ändå hänga med (eller sitta bakpå) för att hon är snygg, eller för att killarna som ser dem som ett potentiellt ligg.

OM det är så hon menar så förstår jag poängen, men tror isåfall mest att den bilden beror på att de "vanliga" och "bra" kvinnorna kanske inte sticker ut lika mkt och det är lätt att tro att dom inte finns.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag tror inte att hon har nån åsikt eller menar ordagrant att nån eller några faktiskt har "vikt ut sig".. utan mer att tjejer i mc-världen ofta fungerar som nån sorts galjonsfigurer snarare än att de bara är en kvinna som gillar att åka hoj.

Du vet, nån tjej som kör långsamt får ändå hänga med (eller sitta bakpå) för att hon är snygg, eller för att killarna som ser dem som ett potentiellt ligg.

OM det är så hon menar så förstår jag poängen, men tror isåfall mest att den bilden beror på att de "vanliga" och "bra" kvinnorna kanske inte sticker ut lika mkt och det är lätt att tro att dom inte finns.

Lite,som mig då, jag får bara vara med för att jag ser bra ut.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Kunde inte Kärringen be dig skriva tråden och frågan!? :hihi

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC