Finns det bra kvinnor i Sverige som åker hoj och inte är utvikningsbrudar?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Vart hittar vi dessa utvikningsbrudar i hojvärlden? visst har ett större antal tjejer på denna sida avatarer på sig själva i poser men jag skulle aldrig vilja kalla dem för utvikningsbrudar :gnissla

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Kul detta! Hon slängde liksom ur sig något, en "bibel" om du vill, som vi inte förstår, men lägger massor med tid på att försöka tolka! :hihi

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tänk om det ändå vore så väl att alla tjejer som kör hoj vore utvikningsbrudar. Jag tycker det är tvärtom, de flesta tjejer som kör hoj är fugly´s och de få som inte är det är det kör ju ändå kromslädar eller liknande och då räknas de bort per automatik.

Samtidigt, ska man arbeta mot jämställdhet så ska man kanske inte börja med mc-världen. Det är lite som att få igenom jämställdhet på en rallarverkstad, kvinnorna är en försvinnande liten del av verksamheten så det är liksom inte lönt.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag orkar helt enkelt inte längre. Så jag drar mig ur forumet. :hej

Inte överagera nu..
Jag tror helt enkelt bara att folk uppfattade frågeställningen som en smula oklart...
Kan du inte bara försöka omformulera din fråga/påstående lite så diskussionen kan ta fart?

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jamen vänta här nu vännen tjerring...
Det vet du ju. Du är en. Jag är en. Plus en hel hög till här på forumet. Skillnaden på oss två är dock att du är både snygg och bra biker som gillar hojkörning för hojkörningens skull och mig veterligen (jag kan ju ha fel dock eftersom jag inte övervakar varje steg du tar) så viker du inte ut dig.

Sen om du gick in i hojvärlden med tron att männen här inte ser på kvinnor som utvikningsbrudar så... tja... vad ska man säga. Det är män i en mansdominerad värld där skryta om vem som slangar längst, kör fortast och har snyggast pingla på kutsen då och då...

Själv upplever jag att de flesta kvinnor jag mött som kör hoj är starka individer, som inte behöver en karl att luta sig mot, inte bryr sig speciellt om att passa in osv. Visst finns dessa tjejer här du pratar om, de som är här för att ragga upp en söt liten sporthojspojke och få bli deras hangaround. De är inte intresserade av hojar över huvudtaget så de brukar gå att identifiera rätt fort. Sen vet jag inte om de är utvikningsflickor för det, men de har nog en djupare urringning än jag brukar ha och bryr sig om saker som hur deras hår ser ut efter att de tar av sig hjälmen :dummer

Jag har heller aldrig upplevt att det är tutt-töser med på bandagar eller så. Jag ser bara en hoper skinnställ med hjälm eller stora leenden i ansiktena. Följer man däremot som jag MotoGP cirkusen ja då blir i alla fall jag asförbannad på de förlegade tankarna om att varje förare ska ha en hop fotomodeller som ska visa så mycket som möjligt bredvid sig och hålla i nått fjolligt paraflax. Faan jag svär varje gång en sån där tuttflash kommer på tv:n och förstör min MotoGPkväll. Jag vill se förarna, se mekanikerna i action, höra kommentatorerna... inte se på vem som har lockigast hår och inzoomning på nakna boobisar... Nu börjar ju dessa paraplyhållare klä på sig lite mer ibland, ibland till och med utan att spela på sin sexighet... så det kanske är på väg bort. Såg gamla MotoGP race i höstas och då slog det mig hur mycket cigarettreklam det var mot idag då det inte förekommer alls. Så jag hoppas att om några år så är paraplymodellerna a la playboy borta ur bilden.

Men återigen, det är nog fortfarande en väldigt lång väg tills vi tjejer kan gå in i en hojbutik och bemötas på samma sätt som killarna. Det finns undantag på butikspersonal förstås men det är få som ser mer än ett par tuttar som kommer in.

Så svar: JA, det finns massa bra tjejer med genuint hojintresse som inte flashar sina bröst så fort tillfälle ges. Men svaret är också att det finns mer könsrelaterade fördomar i den här grupperingen i samhället än i många andra grupper. Själv drar jag ner hjälmen och skiter i och läsa de trådarna med de värsta grabbarnas kommentarer. De som bemött mig som två tuttar på sh har jag helt enkelt stoppat i gruppen "inte värda min tid" och skiter fullständigt i dom. Det är män med mindervärdighetskomplex som inte klarar av att ta att det finns tjejer som också kör hoj... och ve och FASA om man som tös har mer kubik och fuckihelvet om man kör ifrån dom.... Sen om dessa grabbar tycker jag är ugly.... Kan inte bry mig mindre, varför skulle jag liksom? Men det är ju också dessa pojkars enda livrem... att tjejer som faktiskt gillar att köra hoj är skitfula, tänk om det fanns snygga tjejer som kör hoj liksom...

Sen är de flesta sporthojspojkar jag mött inte alls så där ytliga när man träffar dom i verkligheten. De är mest ödmjuka små gullisar som bara blir glada om de får visa sina skills i garaget och tycker det är rätt fränt med tjejer som kör hoj. Vilket de aldrig skulle erkänna men forumet och verkligheten är två skilda saker, glöm inte det.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
de "vanliga" och "bra" kvinnorna kanske inte sticker ut lika mkt och det är lätt att tro att dom inte finns.

Så jävla bäst... :D :D :D :D Det där måste bara bli en löpsedel på sporthojsbladet "Peter1980 har löst den uråldriga sporthojsgåtan- Vanliga bra kvinnor finns nu på riktigt inte bara i fantasin, det är bara att vi inte ser dom!" (nynnar: "Emma finns bara i fantasin, men hon är fin, tycker Kaaaalllee!"). Så sött... vi finns :krama

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
TS behöver inte bekymra sig egentligen. På SH går det väl minst 20 utvikningskillar på varje utvikningsbrud.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
TS behöver inte bekymra sig egentligen. På SH går det väl minst 20 utvikningskillar på varje utvikningsbrud.

Njae... de sporthojskillarna kör ju falsk marknadsföring värre än sillisar, de har ju avatarer på nakna brudar... vad är poängen med det liksom? Utvikning ja, men då är de ju killar de är ute efter att lura... :va För övrigt min största gåta på sh... svaret jag fick när jag frågade en kille om varför han har en naken brud som avatar var "jamen det är en sån brud jag vill ha"... Hur tänker man då? Varför skulle en sån brud ragga på en konkurrent? Nej där är inte många hästar i rätt motor där inte... :hihi

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Följer man däremot som jag MotoGP cirkusen ja då blir i alla fall jag asförbannad på de förlegade tankarna om att varje förare ska ha en hop fotomodeller som ska visa så mycket som möjligt bredvid sig och hålla i nått fjolligt paraflax.

Kolla Dani Pedrosa, inga paraplytjejer där inte.

I övrigt ett bra inlägg =)

Som jag ser det är inte hojåkarkollektivet värre än andra kollektiv där tjejer är extremt underrepresenterade.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ja. Eller nä dom finns inte. Visst?
Nä problemet måste ju vara att kvinnor tjänar så mycket sämre än män att dom inte har råd att köpa hoj.
Eller att dom måste lära sig mecka utan att bryta naglarna.. ?
Jag tror att om man ska trivas som kvinna i vilken mansdominerad sfär som helst får man glömma allt man lärt sig om kvinnlighet och sluta bry sig om vad veka, osäkra män tycker om en.
Låter skitsvårt, är skitsvårt.
Men att försöka ändra på en man.. det är som att försöka göra guld av bajs. :)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ja. Eller nä dom finns inte. Visst?
Nä problemet måste ju vara att kvinnor tjänar så mycket sämre än män att dom inte har råd att köpa hoj.
Eller att dom måste lära sig mecka utan att bryta naglarna.. ?
Jag tror att om man ska trivas som kvinna i vilken mansdominerad sfär som helst får man glömma allt man lärt sig om kvinnlighet och sluta bry sig om vad veka, osäkra män tycker om en.
Låter skitsvårt, är skitsvårt.
Men att försöka ändra på en man.. det är som att försöka göra guld av bajs. :)

Jag har ingen aning om vad som föranlett trådstarten, men ibland orkar man inte inte bry sig :)

Sen hoppas jag att alla män inte är på ett speciellt sätt bara för att de är just män. :3freak Det finns de som är guld från start :D

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Hojåkarvärlden är ju extremt mansdominerad. Jag vet ju inte när i tiden kvinnsen här började åka hoj, men jag gissar 90-tal tidigast. Ungefär vid samma tid som när kvinnsen (hrm... nåja... ) började lira hockey.

När jag började köra på 80-talet tror jag inte där var några tjejer som körde hoj? Jag kan ha missat förstås...

Min kvinno-granne här där jag bor körde rally på 70-talet. Alltså det fanns ju inbrytare, men...

Världen förändras i långsam takt, om den nu ens förändras?

Men blir inte de flesta hojåkare glada när de ser en kvinnlig förare? Jag blir det i alla fall.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC