Finns det en hoj som heter Ninja 1100?

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Har en kollega på jobbet som jag börjar misstänka är lite av en mytoman. Så fort man berättar något har han varit med om något värre. De förefaller häcka inom testosteronstinna yrken, spridandes anekdoter om stora gärningar, ja ni förstår, de har ju en tendens till att finnas lite överallt.
Hur som, när han första gången såg att jag hade skaffat mc var han ju tvungen att berätta att han minsann ägt en "Ninja 1100", för att senare skaffa en HD V-Rod. Hursom, finns det, eller har det funnits en Ninja på 1100 kubik. Mig veterligen finns det en Ninja med 600 och med 1000. Så hjälp mig, har har försökt dra mig i benet, eller kan han tala sanning?

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Har en kollega på jobbet som jag börjar misstänka är lite av en mytoman. Så fort man berättar något har han varit med om något värre. De förefaller häcka inom testosteronstinna yrken, spridandes anekdoter om stora gärningar, ja ni förstår, de har ju en tendens till att finnas lite överallt.
Hur som, när han första gången såg att jag hade skaffat mc var han ju tvungen att berätta att han minsann ägt en "Ninja 1100", för att senare skaffa en HD V-Rod. Hursom, finns det, eller har det funnits en Ninja på 1100 kubik. Mig veterligen finns det en Ninja med 600 och med 1000. Så hjälp mig, har har försökt dra mig i benet, eller kan han tala sanning?

Den er god nok... Eller... Han mener nok GPz1100.
http://www.blocket.se/vi/12087966.htm?ca=23_11_s

Der er en til salg på Ebay:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1995...ryZ50019QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Last edited:

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
Har en kollega på jobbet som jag börjar misstänka är lite av en mytoman.

Jag har haft en liknande figur i periferin av bekantskapskretsen...
Ljug ihop en historia som inte går att bräcka, hittar han på något värre så be han styrka sitt påstående.

Eller skit i det och låt det rinna ut i sanden.

För min del så löste det sig genom att snubben gjorde bort sig genom tredje person och jag "klippte" banden...

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
...äähhhh, det va väl ingenting! Jag har haft en Ninja 1360!!!!

:rolleyes:

Mytomaner är jobbiga. Det är inget du behöver lägga kraft på, han sållar ut sig själv.

Dee S

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2006
Hoj
GSX1100 & CBR1100XX

Hm, ZZR 1100 (90-01) hade väl också namnet Ninja. Men den är ju en sport-tourer med knappt 150 hästar och som toppade ca 280 km/h.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Förmodligen var det en zzr1100 han menade. Allt från gpz250 till zzr1400 heter ninja, inte i Sverige men i tex usa. Zzr1100 gjorde över 300 mätarfart och runt 275 verklig fart och var den värsta sporthojen Kawasaki hade på den tiden.

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Snor tråden lite..på tal om misstänkta mytomaner.
Har någon av er hört talas om en Gsxr 1300, som skulle funnits FÖRE 1100? Detta gäller alltså inte Hayabusa, utan någon som skall ha funnits sent 80-tal i USA..:confused:

Stymer

Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Har någon av er hört talas om en Gsxr 1300, som skulle funnits FÖRE 1100? Detta gäller alltså inte Hayabusa, utan någon som skall ha funnits sent 80-tal i USA..:confused:

Ingen som vet? Träffade en puckad amerikan som påstod att han klotat med en sådan i 180 på motorväg och flugit in i ett betongvägg. Iklädd t-shirt, shorts och ingen hjälm... med brutet ben som resultat..:va . Jag påstod att det fanns ingen gsx1300r, han påstår att det var föregångaren till 1100?
Iofs var det sista någon såg av honom då FBI arresterade honom för nån sorts databrottslighet. Han såg dessutom jävligt opålitlig ut, lite lik en vessla faktiskt

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Ingen som vet? Träffade en puckad amerikan som påstod att han klotat med en sådan i 180 på motorväg och flugit in i ett betongvägg. Iklädd t-shirt, shorts och ingen hjälm... med brutet ben som resultat.
Behöver du ens få det bekräftat att killen ljuger efter att ha berättat något sådant?

Stymer

Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Behöver du ens få det bekräftat att killen ljuger efter att ha berättat något sådant?
Nja, inte för egen del. Men hans ex-flickvän och min flickvän är bästisar och vägrar inse att killen var en opålitlig mytoman, precis som jag sa från första stund. Jag skulle behöva någon sorts fakta för att få dem att fatta..

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88

http://www.suzukicycles.org/All-Suzuki/all_suzuki_models.html

Nope, de enda som var större än 1100 från och med 1980 - 1989 var custom-modellerna.

han kanske menade en katana eller E- hoj?
skulle dock vilja se den borrning som ökar 200CC på motorn :D

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag jobbade med en kille som chiptrimmade sin Busa och brukade köra ifrån polishelikoptrar med den. På hojsemestern förra året drog han ifrån snuten 4 ggr, med en Buell inkl packväskor på motorväg. Jorånämensåatt... :rolleyes:
Själv har jag kört ifrån snuten massor med gånger med min gamla dt-50 på motorvägen. Jag har även vunnit några cross-tävlingar med min gixxer. Jajjemensan.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag har även vunnit några cross-tävlingar med min gixxer. Jajjemensan.
Gixxern är grym i platåhoppen. Men var försiktig om du kompletteringsdubbar för bätte grepp, blir greppet för bra så slår du runt innan du hinner reagera. På alla växlar. :fakta

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Garanterat ZZR 1100 som menas.

Dregglade över den förr i världen :)

Bifogat

• zzr1100d1.jpg
    zzr1100d1.jpg
    52 KB · Visningar: 112

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Jag jobbade med en kille som chiptrimmade sin Busa och brukade köra ifrån polishelikoptrar med den. På hojsemestern förra året drog han ifrån snuten 4 ggr, med en Buell inkl packväskor på motorväg. Jorånämensåatt... :rolleyes:
Själv har jag kört ifrån snuten massor med gånger med min gamla dt-50 på motorvägen. Jag har även vunnit några cross-tävlingar med min gixxer. Jajjemensan.

:Rockbanan

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kawasaki hade en 6-cylindrig 1300 på åttiotalet. Det var en sån den tokige finnen Arto Nykvist stuntade med. Minns inte modellbeteckningen på den, men GSXR hette den inte.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Kawasaki hade en 6-cylindrig 1300 på åttiotalet. Det var en sån den tokige finnen Arto Nykvist stuntade med. Minns inte modellbeteckningen på den, men GSXR hette den inte.

Z1300

z1300_02.jpg

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag