sylta nr1
Sporthojsnörd
Vore kul att ta en modern kraschad hoj med trasig aluminium ram och bygga en egen fackverksram istället och amatörregga den. Då kommer ju den svåra frågan:
Skulle man passa på att ändra lite förhållanden på gaffelvinkel, försprång mm?
Alla har ju olika tycke och smak om vad som är en kul hoj och man har ju inte provat alla heller (tyvärr). Så jag önskar lite förslag. Kan ju vara bra att veta på ett ungefär vilken typ av hoj jag är ute efter. Liten och nätt, behöver inte skjutsa, inte vrålräsig utan ni vet om man ligger i en stor rondell så behöver man ju bryta styret ganska mycket i hela kurvan åt fel håll. Då är det för snabbstyrt, jag önskar lite mer offroadkänsla i en sån sväng så att man kan fladdra lite med styret utan att kissa på sig. Eller beror det mer på att ramen kan flexa mer på en sån? Hur är en ktm 390 rc?
Mycket babbel nu, fattar ni nåt vad jag menar
Skulle man passa på att ändra lite förhållanden på gaffelvinkel, försprång mm?
Alla har ju olika tycke och smak om vad som är en kul hoj och man har ju inte provat alla heller (tyvärr). Så jag önskar lite förslag. Kan ju vara bra att veta på ett ungefär vilken typ av hoj jag är ute efter. Liten och nätt, behöver inte skjutsa, inte vrålräsig utan ni vet om man ligger i en stor rondell så behöver man ju bryta styret ganska mycket i hela kurvan åt fel håll. Då är det för snabbstyrt, jag önskar lite mer offroadkänsla i en sån sväng så att man kan fladdra lite med styret utan att kissa på sig. Eller beror det mer på att ramen kan flexa mer på en sån? Hur är en ktm 390 rc?
Mycket babbel nu, fattar ni nåt vad jag menar