Facket skrev:Hittar inte strypningen på min hoj..
sitter varken i avgasröret eller vid cylindern.
Snälla, någon som vet var problemet sitter?
/Facket
p.s: den bör ju bara vara på 11kw iom att den endast gör 120km/h när man pressar den.
PollySmurf skrev:Har du sett över konditionen på kolv/cylinder och har rätt munstycke och rätt inställningar på knasen?
Facket skrev:Jag är ny på mc, men kan be min far att kolla över det. Tackar för svar.
P.S: Var sitter YPVS:en?
Solid snake skrev:Riv av vänster sidokåpa o titta på cylindern, sitter en rund sak där med vajrar, det är ypvs:en.
Facket skrev:Ni som har TZR -87, var ska strypningen sitta? Jag vet att det är någonstans i avgasröret, det står det på reg-beviset. Men VAR i systemet?
Har redan lagt ut 5 laxar på hojen och vill ju helst inte lägga ut mer pengar på cylinder och sånt.
Tackar för svar.
philsson skrev:På 87an vet jag inte. Brukar vara direkt i avgassystemet, i utblåset. Sitter även en bricka i förgasaren eller insugningsplattan och förmodligen är inte ditt YPVS ikopplat
TZR -91 har strypning i CDI:n måste bytas till race CDI annars får man inte full effekt.
TZR -93 Har variabel avgasport.
cRoC skrev:87an brukar bara ha en plugg i mynningen av blåset. YPVS´en ska inte kopplas ur vid strypning.
YPVS är en variabel avgasport, som alla tzr har.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|