Finns paradiset på jorden? Var vill du bo?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Detta diskuterades i helgen och mitt eget sikte är inställt på Monaco medan flera av mina vänner vill flytta till Marbella, Mallorca eller Portugal.

Vi diskuterade för- och nackdelar, inkomstkällor, bostad, mat, geografisk närhet och trygghet.
Tryggheten i ens tillvaro var en stor del till varför vi egentligen vill lämna vårt fosterland Sverige.

En vän till mig som bor med sin sambo i Monaco driver sitt företag hemifrån och hon jobbar som dagisfröken(så får man inte titulera förskolelärare i Sverige) och de hyr en ”lägenhet” på omkring 20kvm som de betalar 17.000kr/månad för. ☠️

Monaco lockar mig då det är otroligt fint där, när till ”allt” anser jag och det sker nästintill inga våldsdåd där. Lite då&då uppstår familjedraman och nån som är lite för fin i kanten låter döda sin mamma för att ärva hennes miljarder euro. Detta har skett flera gånger på över 100 år där nere.

Men det är långt ifrån att man råkar säga till fel kille här och bli skjuten i huvudet framför sina barn. Eller en kollega som satt och fikade i Malmö för några år sen och blir skjuten ett par ggr. Skytten springer fram - mitt inför alla som satt där - och ska just skjuta honom i huvudet när han inser att det är fel person. Han överlevde.

Klimatet, som är oförändrat sen jag föddes 1981, är jobbigt med de sommarintressen man råkar ha.
Vill man åka skidor är det inte långt till fantastiska backar från Monaco.
Det är nära till många många fina ställen man kan köra MC till över dagen. Båtlivet där är bättre än här.

Fast vad ska man göra för att tjäna till sitt, mycket dyra, uppehälle?
Jag får inte till den biten ännu och tvingas vara kvar här.