Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Ort
- Göteborg
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Finnes en äldre kylkompressorstyrning som har tre utgångar.
Utgång 1 matar ett fördröjningsrelä på några minuter som startar kompressor 1
Utgång 2 matar ett fördröjningsrelä på några minuter som startar kompressor 2
Utgång 3 matar ett fördröjningsrelä på några minuter som startar kompressor 3
Startföljden är 1 2 3 (och 3 måste alltid starta sist pga befintligt värmeåtervinningssytem.)
Kruxet är att nattetid är kylbehovet mycket lågt vilket innebär att kompressor 1 startar stoppar startar stoppar gång på gång för att hålla temperaturen på köldbäraren
så köldbäraren inte fryser (kompressorn stoppar för att hindra detta).
så köldbäraren inte blir för varm, känslig utrustning stannar och larmar vid för hög köldbärartemperatur.
Och elmotorn i kompressor 1 får stryk av de täta starterna, överhettar, brinner.
Önskas ett relä med en styrsignalingång
och en växlande utgång
Varannan gång styrsignalingången på "reläet" får 230V från Utgång 1 så skiftar den växlande utgången.
och om den växlande utgången går till spolen på ett 2-poligt växlande relä.
Så skulle detta leda till att nattetid startas omväxlande kompressor 1 och kompressor 2.
Dubbla tiden mellan starterna. BRA, mindre risk för överhettning av motorlindningarna.
Utgång 1 matar ett fördröjningsrelä på några minuter som startar kompressor 1
Utgång 2 matar ett fördröjningsrelä på några minuter som startar kompressor 2
Utgång 3 matar ett fördröjningsrelä på några minuter som startar kompressor 3
Startföljden är 1 2 3 (och 3 måste alltid starta sist pga befintligt värmeåtervinningssytem.)
Kruxet är att nattetid är kylbehovet mycket lågt vilket innebär att kompressor 1 startar stoppar startar stoppar gång på gång för att hålla temperaturen på köldbäraren
så köldbäraren inte fryser (kompressorn stoppar för att hindra detta).
så köldbäraren inte blir för varm, känslig utrustning stannar och larmar vid för hög köldbärartemperatur.
Och elmotorn i kompressor 1 får stryk av de täta starterna, överhettar, brinner.
Önskas ett relä med en styrsignalingång
och en växlande utgång
Varannan gång styrsignalingången på "reläet" får 230V från Utgång 1 så skiftar den växlande utgången.
och om den växlande utgången går till spolen på ett 2-poligt växlande relä.
Så skulle detta leda till att nattetid startas omväxlande kompressor 1 och kompressor 2.
Dubbla tiden mellan starterna. BRA, mindre risk för överhettning av motorlindningarna.