Fint med bling bling

Klös

Klös
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
2012 Yamaha FZ8 S
men bara om det är komplett. Stylat min FZ8 med guldiga styrändar från Rizoma. Skitfint blev det, helt till jag tappade ena svarta plastlocket som sitter längst ut. Det är gängat och skruvas på den guldiga delen. Jag kontaktade säljaren Motoaction som givetvis beklagade att plastlocken inte säljs separat och att alternativet var att köpa nya styrändar?!?...Kommer jag INTE att göra. De kostar 400;- lite drygt. Har mailat Rizoma Scandinavia men inte fått svar i dagsläget. Vägrar tro att plastlocken inte finns att köpa separat. Ser skit ut förresten när det saknas, fast Sebbe på Motoaction tyckte att det spelar väl ingen roll, handtaget fungerar väl ändå?!? Tomte!!! :arsele Nån som vet om det går att få tag på plasten eller kör Rizoma med utsugningstaktik?

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Har svårt att se att dom skulle sälja en del av en reservdel separat.

400 kr va ju inte helt galet dyrt heller, så det är väl bara att beställa nya!

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Rizoma gör väl inga styrändar i plast ens? :confused:

Svårt att tänka mig att dom säljer det separat då det blir alldeles för mycket olika smågrejer att hålla på att distribuera. 400 är ju billigt för att vara Rizoma dessutom.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Har du inget gulligt nagellack att måla på.:krama

Sånt är väl lite typiskt såna säljställen att de inte har ett sket att komma med när det blir fel. :gnissla

Klös

Klös
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
2012 Yamaha FZ8 S
Kan man tycka. Fast jag skruvade dit den korrekt, och körde inte långt innan den hade lossnat. Borde tänkt att den skulle limmas i tillägg kanske...attans :huvet Jag gör ett försök iaf...trött på slit & släng mentalitet och tillverkares noga genomtänkta affärsmetoder för att tjäna max av konsumenter...grrrr :fakta

Klös

Klös
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
2012 Yamaha FZ8 S
Styrändarna är i metall (guldfärgat) fast längst ut sitter plastbrickor/lock som är gängade o skruvas dit. Billigt eller inte; har vissa principer och ja, det krånglar till det ibland. Vore busenkelt att strunta i dom och bara beställa nya så klart...:gnissla

Klös

Klös
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
2012 Yamaha FZ8 S
Har du inget gulligt nagellack att måla på.:krama

Sånt är väl lite typiskt såna säljställen att de inte har ett sket att komma med när det blir fel. :gnissla

Precis, men jävligt enkelt att trycka ur sig "att vi gör allt för att våra kunder ska va nöjd" PISS! :gnissla

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Självklart kan dom ju inte sälja en separat del ur en komplett sats, nästa gång kanske du använder loctitet ;) i-landsproblem ftw! :hihi

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Jag törs aldrig montera nå bling bling, lyckas alltid klanta mig på nått sätt åsså var det åt helvette :D

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag kör med champagnekorkar. Det är steeek.

Klös

Klös
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
2012 Yamaha FZ8 S
Skam den som ger sig :tungan : FYI: På posten i dag anlände iaf ett sätt med två stk plastkapslar (Rizoma) som jag efterfrågade. Visserligen inte gratis men mkt billigare för mig än att köpa hela satsen för 400 SEK, och det känns bra miljömässigt :rock

Rizoma gör väl inga styrändar i plast ens? :confused:

Svårt att tänka mig att dom säljer det separat då det blir alldeles för mycket olika smågrejer att hålla på att distribuera. 400 är ju billigt för att vara Rizoma dessutom.

Klös

Klös
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
2012 Yamaha FZ8 S
Hej Ägge, bra att du tycker du är så smart, inget fel med det om det kombineras med en aldrig så liten portion ödmjukhet kanske...Hur som, på posten i dag anlände iaf ett sätt med två stk plastkapslar (Rizoma) som jag efterfrågade. Visserligen inte gratis men mkt billigare för mig än att köpa hela satsen för 400 SEK, och det känns bra miljömässigt. Gulligt av dig att tipsa om loctitet :tuttar

Självklart kan dom ju inte sälja en separat del ur en komplett sats, nästa gång kanske du använder loctitet ;) i-landsproblem ftw! :hihi

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Skam den som ger sig :tungan : FYI: På posten i dag anlände iaf ett sätt med två stk plastkapslar (Rizoma) som jag efterfrågade. Visserligen inte gratis men mkt billigare för mig än att köpa hela satsen för 400 SEK, och det känns bra miljömässigt :rock

Hur kan det vara bra miljömässigt att du inte kan hålla ordning på dina tillbehör och måste montera nytt när du tappat det gamla.Låter ju mer som en långsamt verkande undergångsteori sett ur synvinkeln, dagens I-lands problem. :crash

Klös

Klös
Gick med
27 Sep 2009
Hoj
2012 Yamaha FZ8 S
:arsele:arsele:arsele

Hur kan det vara bra miljömässigt att du inte kan hålla ordning på dina tillbehör och måste montera nytt när du tappat det gamla.Låter ju mer som en långsamt verkande undergångsteori sett ur synvinkeln, dagens I-lands problem. :crash

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO