Fireblade klubb

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
HÄR är ju tråden, ska vi bygga klubb eller ej??
:D :) Kom igen nu allihop- jag är som sagt på!!

Nyskapande är kul och bör uppmuntras:tummenupp Jag är på:)
Nu sitter jag med i styrelsen i en mc-klubb, samt håller i trådarna på mc-sektionen på jobbet, men kan givetsvis i den mån jag kan och det behövs vara med och jobba för detta.
Något som klingar i mitt huvud är :

" bandagar!" Försöka kanske få till "Honda dagar" billigt till självkostandspris om det är möjlig:va , komma över instruktörer billigt(mot att de får köra gratis..)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Klart du ska va med!



Du är välkommen!

Håller på att bygga hemsidan och kollar runt bland kontakter som kan komma till nytta... Förslag och idéer är välkomna! Ös på bara... Brainstorma lite...

/Mange

Personligen tycker jag hojar är till för att köras, och en fireblade är ypperlig för det ändamålet, så köra ho(nda)j under olika former prioritet 1 tycker jag ialla fall, är inte mycket för klubbar där man mest laddar upp bilder på sin hoj på internet, eller bara stannar vid korvmojjen och se vem som glänser mest.

Förslag på aktivteter från mig:

1 )Samåkningar, då avståndet kanske är långt mellan medlemmar, så kan ett gäng kanske ta sig till ett annat gäng för att åka fina vägar på deras ort och omnejd och vice versa, alltid kul att åka andras favoritvägar och bredda sina egna erfarenheter.

2)Ha någon "träff" dag per år som kan infalla med något annat stort bil/mc event, kan vara bra att börja så för att se intresset för detta, även om intresset är stort forumsmässigt så måste en utvärdering IRL oxå konstateras..och då om några "andra" får stå för event och programtablå erbjuda förtäring som var och en som kommer får stå själv för, beroende hur mätt man vill bli.:D (så slipper några krakar som kämpat med grill och käk jobba för mycket själva och bara koncentrera sig på själva träffen)

3)Som jag tidigare nämt bandagar..kan ju vara väldigt svårt att ordna med allt sådant i praktiken, så det bästa där är ju att boka upp sig och träffas på när ex någon SMC sporthojskurs eller någon arrangörs bandag.

4)Festa? Själv är jag ingen partyräv, men andra kanske intresserade gå på Pubkvällar, kanske med storbilds tv matat med mc film eller partykryssningar på kärlekens hav:va

Blir det stort, så kanske en klubbstyrelse med stadgar om det blir fråga om medlemsavgift och vad isåfall den skall gå till iförsta hand.
 
Last edited:
Gick med
4 May 2007
Ort
Luleå
Hoj
R1-05 nu såld :(
Personligen tycker jag hojar är till för att köras, och en fireblade är ypperlig för det ändamålet, så köra ho(nda)j under olika former prioritet 1 tycker jag ialla fall, är inte mycket för klubbar där man mest laddar upp bilder på sin hoj på internet, eller bara stannar vid korvmojjen och se vem som glänser mest.

Förslag på aktivteter från mig:

1 )Samåkningar, då avståndet kanske är långt mellan medlemmar, så kan ett gäng kanske ta sig till ett annat gäng för att åka fina vägar på deras ort och omnejd och vice versa, alltid kul att åka andras favoritvägar och bredda sina egna erfarenheter.

2)Ha någon "träff" dag per år som kan infalla med något annat stort bil/mc event, kan vara bra att börja så för att se intresset för detta, även om intresset är stort forumsmässigt så måste en utvärdering IRL oxå konstateras..och då om några "andra" får stå för event och programtablå erbjuda förtäring som var och en som kommer får stå själv för, beroende hur mätt man vill bli.:D (så slipper några krakar som kämpat med grill och käk jobba för mycket själva och bara koncentrera sig på själva träffen)

3)Som jag tidigare nämt bandagar..kan ju vara väldigt svårt att ordna med allt sådant i praktiken, så det bästa där är ju att boka upp sig och träffas på när ex någon SMC sporthojskurs eller någon arrangörs bandag.

4)Festa? Själv är jag ingen partyräv, men andra kanske intresserade gå på Pubkvällar, kanske med storbilds tv matat med mc film eller partykryssningar på kärlekens hav:va

Blir det stort, så kanske en klubbstyrelse med stadgar om det blir fråga om medlemsavgift och vad isåfall den skall gå till iförsta hand.


Du har helt rätt, bara bra grejjer där:tummenupp
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
jag är på jag har en gammal blade 900rr :)

om alla i de olike regionerna går samman asså alla i sthlms området och sen alla på olika plattser så kör vi en träff nån gång i sommar:)
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Lite spons från Honda kanske? En reklambanner eller två borde väl kunna bringa in en krona eller två.
 

ridinlo

Kroniskt fartblind...
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Lunda
Hoj
CBR 1000rr -08
Händer nåt?behövs hjälp av nåt slag?

Japp! :tummenupp Bollen är i rullning och vi håller på att förbereda och bygger upp
en klubbverksamhet i dagsläget... Nästan all fritid går åt just nu för
detta, vilket bara är roligt och jag kommer att garanterat fullfölja
mina åtaganden när det gäller klubben.
Lovar att återkomma inom kort med mer info...


Nyskapande är kul och bör uppmuntras:tummenupp Jag är på:)
Nu sitter jag med i styrelsen i en mc-klubb, samt håller i trådarna på mc-sektionen på jobbet, men kan givetsvis i den mån jag kan och det behövs vara med och jobba för detta.
Något som klingar i mitt huvud är :

" bandagar!" Försöka kanske få till "Honda dagar" billigt till självkostandspris om det är möjlig:va , komma över instruktörer billigt(mot att de får köra gratis..)

Mycket bra åsikter! :)

Du har inom kort ett PM
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Lite spons från Honda kanske? En reklambanner eller två borde väl kunna bringa in en krona eller två.

Kan gå, men oftast vill finansiärerna har någon motprestation, är det en stor sajt med många träffar så är det lättare till sådant. En annan sak är kanske att vi skulle kunna blir inbjudna(el att vi bjuder in oss) till provkörning av nya fireblade modeller någon lättsam förmiddag, kanske med kaffe, ballonger och tipspromenad... hos någon Hondaåterförsäljare enbart vigt för detta, givetsvis under samma förutsättningar som vilken privatperson som helst kommer och provkör med visst ansvar från den som provkör. Då alla kör Honda så kanske chansen om det blir hojbyte att det blir just Honda på den firman. Reportage med bilder och utvärdering av Hojar kan det ju bli som gratisreklam åt firman.

Som klubb kanske det är möjligt att få rabatt på service och reservdelar och tillbehör oxå på någon mc-butik mot uppvisande av medlemskap.
 
Last edited:

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
På tal om att träffas någon eller några gånger under året.
Har anmält mig till Sporthojskurs på Kinnekulle den 3 maj, vad tror ni om att boka vandrarhem under helgen (fredag till söndag) och kunna träffas och köra tillsammans?

Skulle det finnas intresse kan jag ta på mig att boka vandrarhem i närheten av Götene.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
På tal om att träffas någon eller några gånger under året.
Har anmält mig till Sporthojskurs på Kinnekulle den 3 maj, vad tror ni om att boka vandrarhem under helgen (fredag till söndag) och kunna träffas och köra tillsammans?

Skulle det finnas intresse kan jag ta på mig att boka vandrarhem i närheten av Götene.

Har du bokat 2 dagars körning? Finns vandrar hem på Medelplanagården en bit ifrån Kinnekulle ring, har bott där 2 ggr. Kostnaden har legat på runt 100-200 kr/natt beroende på hur man vill ha med städning och så..Skall kolla av och ev boka upp mig själv:tummenupp
Är lite smålurigt att hitta dit jag har alltid haft någon som hittar med mig och bara "följt" John, se har vi åkt olika vägar, vid olika tillfällen till Kinnekulle Ring.
 

Svalan

Stor men snabb
Gick med
24 Dec 2007
Ort
Arlöv
Hoj
Cbr1000rr - 06
Finns där nån möjlighet att 600 oxå får vara med?
Ska köpa 1000rr till sommaren men skulle villa vara med redan nu!
 

Dr.Bike

Guest
Finns där nån möjlighet att 600 oxå får vara med?
Ska köpa 1000rr till sommaren men skulle villa vara med redan nu!

Tror det finns en avdelning för wannabee's och hangarounds :)
(faktiskt)
Så det går säkert bra.

Kolla med de ansvariga på sajten.



P.S Det blir väl i hangaroundsforumet vi kommer se resten av SH:s medlemmar... kikandes avundsjuka och nyfikna - suktandes :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top