Jonny trajja
Medlem
är lag dum om jag byter till en CBR1000rr -08
HÄR är ju tråden, ska vi bygga klubb eller ej??
Kom igen nu allihop- jag är som sagt på!!
är lag dum om jag byter till en CBR1000rr -08
Klart du ska va med!
Du är välkommen!
Håller på att bygga hemsidan och kollar runt bland kontakter som kan komma till nytta... Förslag och idéer är välkomna! Ös på bara... Brainstorma lite...
/Mange
Personligen tycker jag hojar är till för att köras, och en fireblade är ypperlig för det ändamålet, så köra ho(nda)j under olika former prioritet 1 tycker jag ialla fall, är inte mycket för klubbar där man mest laddar upp bilder på sin hoj på internet, eller bara stannar vid korvmojjen och se vem som glänser mest.
Förslag på aktivteter från mig:
1 )Samåkningar, då avståndet kanske är långt mellan medlemmar, så kan ett gäng kanske ta sig till ett annat gäng för att åka fina vägar på deras ort och omnejd och vice versa, alltid kul att åka andras favoritvägar och bredda sina egna erfarenheter.
2)Ha någon "träff" dag per år som kan infalla med något annat stort bil/mc event, kan vara bra att börja så för att se intresset för detta, även om intresset är stort forumsmässigt så måste en utvärdering IRL oxå konstateras..och då om några "andra" får stå för event och programtablå erbjuda förtäring som var och en som kommer får stå själv för, beroende hur mätt man vill bli. (så slipper några krakar som kämpat med grill och käk jobba för mycket själva och bara koncentrera sig på själva träffen)
3)Som jag tidigare nämt bandagar..kan ju vara väldigt svårt att ordna med allt sådant i praktiken, så det bästa där är ju att boka upp sig och träffas på när ex någon SMC sporthojskurs eller någon arrangörs bandag.
4)Festa? Själv är jag ingen partyräv, men andra kanske intresserade gå på Pubkvällar, kanske med storbilds tv matat med mc film eller partykryssningar på kärlekens hav
Blir det stort, så kanske en klubbstyrelse med stadgar om det blir fråga om medlemsavgift och vad isåfall den skall gå till iförsta hand.
Händer nåt?behövs hjälp av nåt slag?
Nyskapande är kul och bör uppmuntras Jag är på
Nu sitter jag med i styrelsen i en mc-klubb, samt håller i trådarna på mc-sektionen på jobbet, men kan givetsvis i den mån jag kan och det behövs vara med och jobba för detta.
Något som klingar i mitt huvud är :
" bandagar!" Försöka kanske få till "Honda dagar" billigt till självkostandspris om det är möjlig , komma över instruktörer billigt(mot att de får köra gratis..)
Lite spons från Honda kanske? En reklambanner eller två borde väl kunna bringa in en krona eller två.
På tal om att träffas någon eller några gånger under året.
Har anmält mig till Sporthojskurs på Kinnekulle den 3 maj, vad tror ni om att boka vandrarhem under helgen (fredag till söndag) och kunna träffas och köra tillsammans?
Skulle det finnas intresse kan jag ta på mig att boka vandrarhem i närheten av Götene.
puttar på lite i förhoppning om att få lite uppdateringar?
Finns där nån möjlighet att 600 oxå får vara med?
Ska köpa 1000rr till sommaren men skulle villa vara med redan nu!
Du kan gå in på www.firblade.nu så hittar du forumet och lite mer skoj där.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|