Fireblade som inte startar..

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Förlåt mig, det var inte tps'n jag tänkte på. Morgon trött :rolleyes:
Tänkte på pulsgivaren som talar om när det ska tända..

TPS = En sak som sitter kopplad på trotteln eller gasspjället och talat om för styrboxen hur mycket man gasar. Styrboxen använder sedan denna information för olika saker ex. ge mer soppa vid gaspådrag (axpump), stänga av soppan vid hastigt avslag av gasen, ge en av parametrarna vid beräkning av tiden injektorerna ska vara till, mm.
 
Last edited:

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Holmbro 406
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
johan73624 skrev:
2405417 Min 929 startar plötsligt inte.
Den gick för ett par dagar sen men igår när jag skulle köra startade den inte. Batteriet är bra och nyladdat. Motorn går runt som den ska men den tänder inte..
har grejat med generatorn, men även om den inte e ok så borde väl hojen starta? den gick ju sist..
nån som har erfarenhet av detta?
Kolla alla kablar vid säkringsdosa så dom inte ärjat, det hade det gjort på min så det blivit svetslåga. annars kolla laddningsrelät
 

johan73624

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Nu: Husqvarna SM510R Tidigare: Honda CBR929, GSXR750, GSXR600, CR250R, cbr600rr, crf250, kx 250, RM 125, SV650, CBR 600
har ringt runt till honda verkstäder idag.

Och de tror pulsgeneratorn är ok eftersom den lämnar en viss spänning när jag kör på starter..
Men de sa att kamaxelgivaren är mest trolig (om den inte lämnar nåt motstånd) men den gav 0,5 ohm så den ska också va ok..
Sen var det i princip boxen som var kvar.
Ingen gnista, ingen ström till spridare.

Inga felkoder heller
 
Last edited:

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Du har kollat avsnitt 17-3 (Ignition - troubleshooting) till punkt och pricka antar jag. Kolla visuellt och handgripligen att inga kablar eller kontaktstycken till ECM:en (boxen) är lösa om det skulle vara något skitfel pga glappkontakt. Annars återstår väl bara att kolla din ECM-box i någon annans 929:a för att utesluta eller konstatera fel i själva boxen.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top