Fireblade turbomotor!

skitte

Ingen hör när du skriker i 300 km/h!
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Fireblade Turbo 270 hk
heliac skrev:
Va e de för blade å va e gjort?
De e en 92-a med en t-16 laddare ,svarvade kolvar , förstärkta topplocksbultar m12 ,förstärkt koppling, bänkad 266 på slangen med 0,8 i laddtryck! :banana

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
har ni turbo-blade åkare monterat annan oljekylare elr har ni kvar orginal? tycker det sticker ut alldeles för mycket för att turbon ska få plats på vettigt ställe....

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
lite framsteg har jag iaf gjort i veckan! grenröret ska bara Tigsvetsas!!! å jo det är vanligt svart stål, ska blästra å lacka svart sen.... gillar inte material jag inte kan svetsa själv :rolleyes: förutom aluminium då!! hylsor till plenum är svarvade i veckan, ska fortsätta på den i morrn.
vad tycker ni om höjden på aggregatet? hade varit bra att veta innan jag helsvetsar! :tummenupp

Bifogat

• blade22.JPG
    blade22.JPG
    86.2 KB · Visningar: 520
  • blade23.JPG
    blade23.JPG
    85.7 KB · Visningar: 658
  • blade24.JPG
    blade24.JPG
    101.6 KB · Visningar: 447

jhman

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
cbr1000ccfiat tic,quad cbr600
va sägs om att göra ett extra grenrör och plenum nu när du ändå är i farten :Bugar och på så¨sätt få tillbaka lite pengar? :)

om det kan vara intressant vad vill du då ha för ett grenrör och ett plenum??

mvh johan

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
jhman skrev:
va sägs om att göra ett extra grenrör och plenum nu när du ändå är i farten :Bugar och på så¨sätt få tillbaka lite pengar? :)

om det kan vara intressant vad vill du då ha för ett grenrör och ett plenum??

mvh johan

har byggt ca 15 st turbogrenrör tidigare till bilar... det var lätt... mc är det jobbigaste jag gjort hittils :3freak måste bygga klart mitt eget först så får vi se om det blir fler! har lite bråttom att bli klar just nu.

jhman

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
ok... men det första tar ju alltid längre tid... nästa gör du på en på kvart. :rolleyes:

men tills du får den kvarten över får du väll fundera ut ett pris...

jhman

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
jhman skrev:
ok... men det första tar ju alltid längre tid... nästa gör du på en på kvart. :rolleyes:

men tills du får den kvarten över får du väll fundera ut ett pris...

plenumet.... gör du det själv me?.

är väll igentligen de som jag är mest sugen efter....

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
jhman skrev:
plenumet.... gör du det själv me?.

är väll igentligen de som jag är mest sugen efter....

japp! snidar ihop bitarna själv men sen får en annan kille svetsa ihop det åt mig! har ingen egen tigsvets.... kostar så lite att få det svetsat av proffs :tummenupp jag skulle bara vilja veta vilken storlek jag ska bygga! har hört att vakumförgasare är skitkänsliga... så lite tips av någon som vet skulle inte skada

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
madmagnus skrev:
japp! snidar ihop bitarna själv men sen får en annan kille svetsa ihop det åt mig! har ingen egen tigsvets.... kostar så lite att få det svetsat av proffs :tummenupp jag skulle bara vilja veta vilken storlek jag ska bygga! har hört att vakumförgasare är skitkänsliga... så lite tips av någon som vet skulle inte skada

1 till 1,5 ggr motorvolymen funkar.

skitte

Ingen hör när du skriker i 300 km/h!
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Fireblade Turbo 270 hk
madmagnus skrev:
har ni turbo-blade åkare monterat annan oljekylare elr har ni kvar orginal? tycker det sticker ut alldeles för mycket för att turbon ska få plats på vettigt ställe....
oljefilter + kylare måste flyttas!original används! Mc-express gör flyttningssats,gjorde min själv under övervakning av marklund,ett satans jobb om du frågar mig! :banana

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
skitte skrev:
oljefilter + kylare måste flyttas!original används! Mc-express gör flyttningssats,gjorde min själv under övervakning av marklund,ett satans jobb om du frågar mig! :banana

jag har funderat ut en lösning nu tror jag! fick tag i en stor bit svarvämne... ska skissa lite på en ritning sen lämnar jag över jobbet till Lernia. blir väl ett par hundringar i arbete gissar jag :tummenupp

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
så här ser det ut i dag! jag får plattorna till filterflyttaren och plenumen i morrn! förhoppningsvis kommer hjulen på plats under helgen så jag vet om jag har tillräcklig frigång mot anläggningen!

någon som har en vettig bränslepump att sälja?

Bifogat

• blade29.JPG
    blade29.JPG
    94 KB · Visningar: 463

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
jag var å hämtade plenumen hos svetsaren i dag! blev shysst! "stealthbomber design by me" :D har inte putsat upp den än...... aluminiumpuckarna är början till mitt filterflyttar kit. en polare till Jabben som gjort det fina svarvjobbet :tummenupp

Bifogat

• blade29.JPG
    blade29.JPG
    73 KB · Visningar: 283
  • blade30.JPG
    blade30.JPG
    85.8 KB · Visningar: 405
  • blade 31.JPG
    blade 31.JPG
    80.8 KB · Visningar: 327
  • blade32.JPG
    blade32.JPG
    96.5 KB · Visningar: 240

Jabben

Full fräs
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
GSXR 1100 -92, Kawa Z400 -77 "dirt track", DRZ400E-00 ,fiddy 125cc
Oooh porrigt! :galen
Hur mycket fick du betala för svetsningen på SMT? Funderar på att anlita dem lite...

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Jabben skrev:
Oooh porrigt! :galen
Hur mycket fick du betala för svetsningen på SMT? Funderar på att anlita dem lite...

jag har lite specialpris där vettu! om vi säger att det kostade 60% mindre än svarvjobbet så vet du :tummenupp men då har jag sprungit där en hel del! ska dit med grenröret i veckan........

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
får fråga en sak.
vad är det för "pinne" som går igenom insugegsröret i plenumet?? om ni förstår??

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati