Firefox 2 rendering av SH

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Taz skrev:
2599910 Bara döda fiskar flyter medströms... :rolleyes:

och i det här fallet ljusblå människor med stora glasögon och star-trektröjor motströms.

Mort skrev:
2609462 Jag blir alltid lika förvånad över att det finns folk som står ut med den gamla skitbrowsern. TV:n har kommit i färg nu också vet du, men det är väl nördigt att uppgradera...

vad är det som inte går med explorer? Jag har aldrig haft problem med något nå´nstans. men mitt huvud intresse äe inte heller att rapa upp terrabajts och hur snabbt ett fönster hoppar upp. ta bort all porr och norton så går det kannon! Jag surfar på min sketna gamla laptop så hårdvaran är inte heller up to date här inte.

Grabbar lägg krutet på nå´t annat i stället det finns en hel värld där ute med fåglar, solsken, höga berg och djupa haaaav!:D

Last edited:

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Det här blev ganska OT, så jag lägger ner efter detta, men svarar först på din fråga.

Teo skrev:
2609636vad är det som inte går med explorer?
De tre allvarligaste problemen som jag ser det:
- Ingen tabhantering.
- Ingen vettig extensionhantering, vilket indirekt gör att en massa andra bra funktioner saknas.
- Historiskt har den varit ett säkerhetshål man kan köra gruvtruckar igenom.

Knåpar man ihop hemsidor själv är även följande duktigt irriterande:
- Klarar inte bilder med alfakanal, vilket gör att den inte fixar bilder med transparent bakgrund och anti-aliasing.
- Färghanteringen är trasig. Specar man en bakgrund med en viss färg och lägger in en bild med samma färg som bakgrund på den (för att komma runt det föregående problemet) så blir det lik förbannat inte samma färg om man inte råkat välja en av de färger IE gillar (trots att man kör 32-bitars färg i windows).

Teo skrev:
2609636Grabbar lägg krutet på nå´t annat i stället det finns en hel värld där ute med fåglar, solsken, höga berg och djupa haaaav!:D

Det var ju du som började gnälla. :pannkyss

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag kör Firefox 2 (självklart, jag är ju inte felknullad och helt jävla efterbliven) och jag får inte detta fel, det ser ut som det ska i min läsare.

Gecko/20061010 Firefox/2.0

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...