Firefox visar fel på bl.a. blocket

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
1100 F, och en trave smått
Jag har ett litet problem med Firefox på bl.a. blocket. Många gånger visas en annons där bilden är för stor, och täcker delar av texten. Som om en auto korrigering skulle behövas.

Men även vissa sidor visas lite fel, så att text kan överlappa och/eller blockera annan text. På expressens första sida får jag ett vitt streck som går tvärs över menyknapparna. Jag har provat att jämföra just det här med explorer och där fungerar det. För övrigt är jag nöjd med FF och vill gärna fortsätta köra det.
Har letat på FF.s egna support men får inte till det.

Skulle bli jäkligt glad om någon kan hjälpa mig med det här.

mvh
Stefan

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Det är inte bara så enkelt som att du råkat sätta igång förstoringen av text/bilder?
Nu sitter jag inte vid en dator med firefox, men om du håller inne ctrl och scrollar med mussen (alternativt tryckar +/- på numpaden) så bör det rätta till sig om det är det som är problemet.

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
1100 F, och en trave smått
Hade ingen aning om att det gick att göra på det sättet. Kollade och tyvärr inte så enkelt. Men jag såg resultatet av att göra som du sa.
Det jag inte fattar riktigt är att inte alla annonser visar sig på det sättet. Vissa är ok. Jag får känslan av att det saknas något som automatiskt anpassar bilden.
Men sen har jag ytterligare problem med vissa sidor där den en sida med t.ex. annonser visar dom fel. Nu senast på en webbshop. Trycker jag då för att få mer info om produkten ser jag den ok. På FF egen sida pratar man om trubbel med Java och/eller flash.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping