Kurva..
http://www.dynojet.nu/visalista.asp?marke=Honda&typ=Sport&modell=VTR 1000 Firestorm
under de 3600 mil jag körde (som du kanske kan tänka dig gick den en del bana också, tex licenskurs@Anderstorp
och eftersom wheelie faktorn är HÖG så gjorde myyycket sånt också...) byttes följande.
Olja/filter några gånger
Drivpaket 1 gång
Stålomspunna slangar rekommenderas, framfjädring = fixa tjockare olja alt. Öhlinsfjädrar...
Drar soppa, javisst, men allt är reglerbart med högerhanden...
fram till -02 tror jag det var så är tanken ypperligt för liten....
bankörning: jag körde runt minuten och mindre på Sviestad
Gelleråsen, 1.14 sådär
Lite för mjuk sving för att hålla för riktigt hård bankörning.
Motorn är inte lynnig, mkt snällt register tyckte jag iallafall
Nån på
http://vtr.nu har kört sin firestorm -97 över 9000mil och har fortfarande mej veterligen inte behövt göra några stora reparationer.
Kan väl egentligen inte påstå att VTR* är billiga...
//Håkan
Chrille skrev:
Sitter och filurar på vad det ska bli för landsvägshoj nu och Firestorm lockar. Hade egentligen bestämt mig för Honda Hornet 600 men så vill kvinnan övningsköra och då måste det vara +700cc.
/EDIT/ det är den snälla VTR1000F som jag funderar på.
Frågor.
-VTR är känd som ganska horisontalbenägen i ban-sammanhang, är detta enbart pga hårdkörningsegenskaper eller är det något som går igen när man kommer ut på gata?
- Är motorn att betrakta som snäll rent karaktärsmässigt eller är den lynnig med knepig känsla, växellåda, hål i registret eller liknande?
-Kända svagheter?
Någon annan kul, billig hoj på över 700cc? Tips?