benkar
Krokvägar svänger mer..
VTRn är IOFS relativt lättkörd, åtminstone ur min egen synvinkel, men krävs inte mycket felmipplande med tex växelspaken så skjuter motorbromsen dig ut i skogen med en stor smäll... eller lite för mycket vridande på gasen så ser man rakt upp i himmlen...
Skulle vilja rekommendera en mindre hoj som 1:a-hoj, tex SV650 eller TRX850. Dels så är det en vettigare försäkringspremie, lite mindre vikt att kasta runt, dvs lättare om man tex gör ett felaktigt spårval, och en mer hanterbar effekt, och när man tycker man kan nyttja hojen fullt ut, så är det ju bara att "byta upp sig"
Mina reflektioner grundar sig på landsvägs/krokvägsåka, ska man ägna sig åt banåka, så är det kanske en "större" hoj som gäller.
Men, oavsett storlek på hoj, så är det givetvis en Twin du ska ha!
/B
Skulle vilja rekommendera en mindre hoj som 1:a-hoj, tex SV650 eller TRX850. Dels så är det en vettigare försäkringspremie, lite mindre vikt att kasta runt, dvs lättare om man tex gör ett felaktigt spårval, och en mer hanterbar effekt, och när man tycker man kan nyttja hojen fullt ut, så är det ju bara att "byta upp sig"
Mina reflektioner grundar sig på landsvägs/krokvägsåka, ska man ägna sig åt banåka, så är det kanske en "större" hoj som gäller.
Men, oavsett storlek på hoj, så är det givetvis en Twin du ska ha!
/B
Last edited: