Fixa bostad ASAP

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Har du läst Prulles andra trådar? Jag personligen skulle inte invända mot att mina skattepengar gav Prulle tak över huvudet i 7 månader tills dess att han gått ut gymnasiet och kan försörja sig själv.

Jo, jag såg tråden där han skulle köpa en 525'a för 40 000 och ett SM kit för 8 000, vilken tråd menar du?

För dom 48 tusen kunde han ju hyra en schyst lägenhet i 12 månader, eller en jäkligt schysst lägenhet i dom 7 månader du säger att han har kvar i skolan...

Säljer han sen moppen han har så har han ju fan råd med nudlar också.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Oavsett vilka vägar du väljer att gå.. Se till att försöka få ordning på skolan.. Det är det enda som kommer vara riktigt viktigt för idg om 10 år. och det är inte så långt bort som du tror!

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Ta fetaste lägenheten sen polisanmäler du päronen och skickar räkningen till dom, eller så säljer du dina leksaker köper en husvagn för 5k lite nudlar för 5kr om dagen käkar som fan i skolan äter hos kompisar några 100lappar i el, fan du har ju en egen lägenhet fatta va brudar du får ta hem och sätta på-

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Vandrarhem kostar 150:- dygnet.
Det borde gå att göra en deal så att du får tak över huvudet för 3000.-/mån. Då har du tillgång till dusch, tv, kök etc.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Med tanke på Prulles tidigare trådar som har handlat om hans föräldrar är jag inte ett dugg förvånad om han verkligen är utkastad.

Hur som helst, stick till soc "asap", dina föräldrar har försörjningsplikt så det löser sig säkert. Lycka till!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sälj av vad du kan.
Skaffa bostad där det är billigt, men hyfsade komunikationer.
Skaffa kvällsjobb på jourbutik, hamburgeria, pizzeria eller liknande.

Hoj kan man skaffa ny när det behövs.
Billigaste bostaden är antagligen hos släkting eller kompis som kan hyra ut ett rum. Har du tur med bekantskapskretsen, så kanske du någon har en källare (gärna med garage!) med egen ingång eller en sommarstuga i närheten.

Jobb går ofta att skaffa. Glöm arbetsförmedlingen. Utanonserade jobb är oftast redan besatta. Knalla in på ställen som skulle passa att jobba på och fråga. Var ärlig. Ingen går på att "du alltid drömt om att jobba kväll på lokala pizzerian".
Det löser sig!

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vadå gräva i hela släktens privatliv? Dom behöver väl bara få det bekräftat av föräldrarna att han är utsparkad från hemmet. Varför skulle dom få för sig att försöka gräva fram skit om övriga släktingar?

Att börja jobba är väl inte heller så lätt eftersom han verkar gå på gymnasiet. Studera på heltid = inte jobba, och att hoppa av gymnasiet är nog det dummaste man kan göra.

Till trådskaparen: Vad fan har du för föräldrar som sparkar ut dig? Om inte dina föräldrar fixar nåt åt dig så tycker jag du ska gå till soc och försöka få dom att stå för en lägenhet tills du gått klart gymnasiet. Du kan ju inte ha långt kvar till studenten. Efter det kan du ju enkelt fixa jobb och klara dig själv.

Jag hade då brutit helt med föräldrarna om jag var i din sits.
Ja du det undrar jag med men idag ringde farsan och böna och bad om att både jag å morsan skulle komma tillbaka så nu är vi tillbaka på ruta 1 igen men jag har bostad iaf.. har sökt diverse jobb iaf. Så just nu verkar allt fungera.. För den som vill klaga på att jag är en bortskämd ungjävel rekomenderar jag att prova att bli utkörd ur sitt hem med orden att aldrig mer komma tillbaka och morsan drar åt andra hållet helt förstörd och självmordsbenägen sen bor du hos en polare i 2 dagar vars familj ställer upp helt fantastiskt mkt på dig samtidigt som du undrar vad som ska hände här näst och sen ber din far dig komma och äta familje midag på en resturang där du innser att han är ett jävla svin och inte kan uppföra sig (jämnfört med dom du snudd på börjat kalla din nya familj) så ja öhm ja.. ne nu ska jag dra till hardrock fick pengar till det så det är väll bara att rida på fars dåliga samvete och förbereda sig på nästa attack..

Jo, jag såg tråden där han skulle köpa en 525'a för 40 000 och ett SM kit för 8 000, vilken tråd menar du?

För dom 48 tusen kunde han ju hyra en schyst lägenhet i 12 månader, eller en jäkligt schysst lägenhet i dom 7 månader du säger att han har kvar i skolan...

Säljer han sen moppen han har så har han ju fan råd med nudlar också.
Välkomen till världen med en far som är ett svin och dämpar sitt dåliga samvete med att ge en saker och sen gå i taket för man tog emot dom, när jag skrev den tråden hette det att jag fick mitt körkort och att jag fick låna pengar till hoj vilket ändrades några veckor sennare.

Är det inte nu gudmor o gudfar ska typ "hjälpa till".
Undra om jag har nån?

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja du det undrar jag med men idag ringde farsan och böna och bad om att både jag å morsan skulle komma tillbaka så nu är vi tillbaka på ruta 1 igen men jag har bostad iaf.. har sökt diverse jobb iaf. Så just nu verkar allt fungera.. För den som vill klaga på att jag är en bortskämd ungjävel rekomenderar jag att prova att bli utkörd ur sitt hem med orden att aldrig mer komma tillbaka och morsan drar åt andra hållet helt förstörd och självmordsbenägen sen bor du hos en polare i 2 dagar vars familj ställer upp helt fantastiskt mkt på dig samtidigt som du undrar vad som ska hände här näst och sen ber din far dig komma och äta familje midag på en resturang där du innser att han är ett jävla svin och inte kan uppföra sig (jämnfört med dom du snudd på börjat kalla din nya familj) så ja öhm ja.. ne nu ska jag dra till hardrock fick pengar till det så det är väll bara att rida på fars dåliga samvete och förbereda sig på nästa attack..

Välkomen till världen med en far som är ett svin och dämpar sitt dåliga samvete med att ge en saker och sen gå i taket för man tog emot dom, när jag skrev den tråden hette det att jag fick mitt körkort och att jag fick låna pengar till hoj vilket ändrades några veckor sennare.

Undra om jag har nån?
(Halv)skönt att det löst sig så långt.
7 månader till klarar du.
Ett kvällsjobb är nog inte fel ändå.
Självständighet är viktigt.

Tänk bara på att hur kass jobbet än är - se till att sköta det!
Arbetslivserfarenhet och rekomendationer smäller högre än betyg.
Även om du tänker bli kärnfysiker eller hjärnkirurg, så tas hänsyn till hur du skött jobbet på "Bogdans Kebab och kennel".

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
(Halv)skönt att det löst sig så långt.
7 månader till klarar du.
Ett kvällsjobb är nog inte fel ändå.
Självständighet är viktigt.

Tänk bara på att hur kass jobbet än är - se till att sköta det!
Arbetslivserfarenhet och rekomendationer smäller högre än betyg.
Även om du tänker bli kärnfysiker eller hjärnkirurg, så tas hänsyn till hur du skött jobbet på "Bogdans Kebab och kennel".

Vem i helvete sysslar med både kebab och kennel? :rofl Följdfrågan blir givetvis; Vad fan gör dom kebaben på?

Sorry for OT.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Oj vad många det är som tror att det bara är att gå bort till socialen och tro att allt löser sig - så fel ni har.

Prulle: Utnyttja din farsa till maximalt det bara går. SPARA pengar regelbundet. minimun 1000kr oavsett vad fan du får in eller hur det går vilken månad som helst. Kan vara en bra grundregel.
Om din farsa är som han är så bryt kontakten efter du ruinerat honom. Tak över huvudet är ju grundläggande.

Du ska: Gå klart skolan med så bra betyg du bara fixar, utnyttja din farsa så långt det bara går och sätt in överflödet med pengar på ditt konto - rör inte dem. Efter skolan gör du kanske lumpen, om inte så jobbar du - satsa på offshore så är du miljonär när du är 25 jag lovar.

Sen lever du lyckligt i alla dina dagar UTAN dina päron för de behöver inte en fin kille som dig i sina tragiska liv ;)

Jag är 26, har bott hemifrån i 9 år. Har kompisar som fortfarande lever på sina päron - gissa chocken dagen de flyttar till eget :hihi Det slipper du sen, visare&mognare kommer du längre - kanske som jag haha ;)

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
En snabbfråga bara... är du Arkomann?

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Håll ut Prulle.

Eftersom du nu har tak över huvudet igen så tycker jag du skall satsa på att bli klar med skolan, det blir tufft att fixa i efterhand.

Därifrån är det bara att ta vilket skitkneg som helst och flytta till en lägenhet med en kompis eller vad som helst för att få ner hyran. När du väl är där att du har ett "kneg" och delar lägenhet med en kompis kan vandringen mot toppjobbet och lyxvillan börja :)

Håller tummarna för att det löser sig.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto

Undra om jag har nån?
tja vet ju inte xakt hur illa det är men det finns de som har det värre,tyvärr,studerar du fortfarande så måste dina päron försörja dig tills du är 20,vet att det pratas om att höja den gränsen,hoppas inte. annars så är det nog bara gilla läget och fixa ett jobb,men förstår att det måste vara skit att bli utkastad familjen är ju basen man har,flyttade själv när jag var 18 för att jag ville bort från familjen litegranna....men är väl inte samma sak...lycka till och skriv hur det går i fortsättningen

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
tycker synd om dig prulle, men som så många redan sagt är dina föräldrar underhållsskyldiga tills du är 18 (eller tills du går ut gymnasiet) så du borde helt sonika kunna kräva pengar för uppehåll av dem. vägrar de så blir det en rättslig tvist som du kommer vinna hur lätt som helst. när man haft det som du så kan utredningar bara gå till ens fördel. skönt att du har tak över huvet nu iallafall, hoppas bara att inga nya gräl blåser upp inom närmsta tiden så att du kan hinna återfå balansen. tänk även på att små och halvsunkiga, men beboeliga, lägenheter inte kostar så mycket. sök jobb som typ tidningsbärare så jobbar du en dag i veckan (natten lördag till söndag) och tjänar ändå nog för att pröjsa hyra och käk. då kan du koncentrera dig på skolan på dagarna och få en bra utbildning som ger dig ett bättre jobb och en högre levnadsstandard när du väl är klar:tummenupp känns som jag upprepade en del av vad som redan sagts nu...:gnissla men det är bara för att det tål att upprepas! ge inte upp grabben, på nåt sätt löser det sig alltid:tummenupp

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Oj vad många det är som tror att det bara är att gå bort till socialen och tro att allt löser sig - så fel ni har.

Prulle: Utnyttja din farsa till maximalt det bara går. SPARA pengar regelbundet. minimun 1000kr oavsett vad fan du får in eller hur det går vilken månad som helst. Kan vara en bra grundregel.
Om din farsa är som han är så bryt kontakten efter du ruinerat honom. Tak över huvudet är ju grundläggande.

Du ska: Gå klart skolan med så bra betyg du bara fixar, utnyttja din farsa så långt det bara går och sätt in överflödet med pengar på ditt konto - rör inte dem. Efter skolan gör du kanske lumpen, om inte så jobbar du - satsa på offshore så är du miljonär när du är 25 jag lovar.

Sen lever du lyckligt i alla dina dagar UTAN dina päron för de behöver inte en fin kille som dig i sina tragiska liv ;)

Jag är 26, har bott hemifrån i 9 år. Har kompisar som fortfarande lever på sina päron - gissa chocken dagen de flyttar till eget :hihi Det slipper du sen, visare&mognare kommer du längre - kanske som jag haha ;)
Låter jävligt likt min plan :yoparty utom att det blir norge innan då jag måste vara fullbetald för offshore

Lite svårt att lägga undan pengar dock, får sällan pengar utan saker eller låna till saker.

Föresten jag får snart ersätning från fb för min fotskada men det tänker tydligen mina föreldrar sno men mig veterligen är det väll min fot = mina pengar och deras snack om att det är försäkringsbetalaren som får dom och att dom får dom då dom är målsman BS då jag är myndig? Har för mig att dom krävde att få uppgifter som bevisa att det va mitt konto när jag fick pengar för äret på foten?

Och vad är troligt storleks belopp på 50% nedsatt rörlighet i en fotled med problem att gå i trappor(inte ont utan bara ograsiöst då jag inte kan sätta ner höger foten innan jag drar upp vänster), nekad värnplikt pga förfrysningsrisk (Va fan påväg till extra mönstring fsj innan med 8:s på befällslämplighet 9 på begåvning 7 på styrka skulle bara cykla och om jag fick mer än 7 skulle han sända mig dit men nä då kom läkarn.. :mad:) lite öm i legamentet runt, och viss smärta vid längre löpning

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA