bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Gaffeln fuktar nu på min CB250N så jag måste ju göra nåt åt det och var på väg att beställa tätningar på eBay från England men kom på att jag skall till Luleå på måndag. Om nu mot förmodan Momentum skulle ha packboxar i rätt storlek kan man då köpa vanliga packboxar eller skall de vara av nån speciell modell av packboxar till en gaffel? Eller är det lika bra att beställa packboxarna på eBay med en gång?
Haynes manualen säger att man skall använda AFT olja i gaffeln och det finns det gott om i mitt garage, hur är det med det? Om man skall ha gaffelojla vilken viskositet skall man då ha på den?
Sista frågan tror ni man kan besikta utan problem med fuktiga gaffelben, ingen läckage så det droppar och rinner men benen har en oljefilm på sig och man ser att oljan samlas nere mot skrapringen (eller vad det nu heter).
Haynes manualen säger att man skall använda AFT olja i gaffeln och det finns det gott om i mitt garage, hur är det med det? Om man skall ha gaffelojla vilken viskositet skall man då ha på den?
Sista frågan tror ni man kan besikta utan problem med fuktiga gaffelben, ingen läckage så det droppar och rinner men benen har en oljefilm på sig och man ser att oljan samlas nere mot skrapringen (eller vad det nu heter).