Fixa ihop ett eget LiFePo4-batteri?

pAz

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
gammel r1:a .. *hittad*
Blir en aning lång bump, men jag har börja leta litet smidigt batteripack till min cafe-hoj utan batterilåda. Det verkar helt omöjligt att beställa hem ett batteri som inte har normal formfaktor (med massa luft), hobbyking har batterier, men inte i europa. Några andra hittar jag ej.

Någon som har dagsfärsk kunskap om vart man köper ett batteri som får plats överallt och klarar att veva igång en 650 v-twin? :) Har hittat några i tyskland på ebay men priset avskräcker definitivt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Blir en aning lång bump, men jag har börja leta litet smidigt batteripack till min cafe-hoj utan batterilåda. Det verkar helt omöjligt att beställa hem ett batteri som inte har normal formfaktor (med massa luft), hobbyking har batterier, men inte i europa. Några andra hittar jag ej.

Någon som har dagsfärsk kunskap om vart man köper ett batteri som får plats överallt och klarar att veva igång en 650 v-twin? :) Har hittat några i tyskland på ebay men priset avskräcker definitivt.

Och vilket pris är du beredd betala ?
Valet är ju ditt, betala eller kicka/springa igång hojen
(om detta nu är tillåtet 2017?, springa igång?)

Har du någon länk till det batteri med avskräckande pris du hittat ?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Lånar trådbumpen lite då. Vad för litiumbatteri bör man ha för att veva igång en 790 cc stånka (relativt låg komp, 9,5:1)?

pAz

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Det jag hittat är detta:
http://www.ebay.de/itm/LiFePo4-Moto...424990?hash=item4190ee851e:g:78UAAOSwXYtY0SYm

Då det är en test om det överhuvudtaget funkar så betalar jag hellre de 3-500kr som ett zippy batteri på hobbyking kostar, än detta, om de bara gått att beställa i europa.

Edit: Tror jag hittade varför det ej går att beställa billiga kina-batterier i europa längre: Saxat från shoraidirect.com:
NOTE! ONLY TWO LITHIUM BATTERY PACKS MAY BE SENT IN A SINGLE SHIPMENT, PER INTERNATIONAL SHIPPING REGULATIONS AS OF APRIL 1 2016. PLEASE PLACE MULTIPLE ORDERS IF YOU NEED MORE THAN TWO LITHIUM BATTERY PACKS.

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det jag hittat är detta:
http://www.ebay.de/itm/LiFePo4-Moto...424990?hash=item4190ee851e:g:78UAAOSwXYtY0SYm

Då det är en test om det överhuvudtaget funkar så betalar jag hellre de 3-500kr som ett zippy batteri på hobbyking kostar, än detta, om de bara gått att beställa i europa.

Och att dom bara går att beställa i Europa beror ju tre flygplanskrascher med plan med Lithiumbatterilast
1) Boeing 747 fraktflyg, två omkommna, ingen nyhet
2) Boeing 747 fraktflyg, två omkommna, ingen nyhet
3) Malaysian 370, 239 omkomna, stor nyhet.
På MH 370 låg Lithiumbatterilasten precis bakom rummet under Cockpit med flygplanets alla datorer och elektronik.
Så det är färdigfluget med Lithiumbatterier i Passagerarflyg.
Och i Fraktflyg kostar det.
Om det fortfarande går skicka Lithiumbatterier med Fraktflyg?

Köp du ett batteri på Hobbyking. Se Boris JR # 102

Last edited:

pAz

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Och att dom bara går att beställa i Europa beror ju tre flygplanskrascher med plan med Lithiumbatterilast
1) Boeing 747 fraktflyg, två omkommna, ingen nyhet
2) Boeing 747 fraktflyg, två omkommna, ingen nyhet
3) Malaysian 370, 239 omkomna, stor nyhet.
På MH 370 låg Lithiumbatterilasten precis bakom rummet under Cockpit med flygplanets alla datorer och elektronik.
Så det är färdigfluget med Lithiumbatterier i Passagerarflyg.
Och i Fraktflyg kostar det.
Om det fortfarande går skicka Lithiumbatterier med Fraktflyg?

Köp du ett batteri på Hobbyking. Se Boris JR # 102

Nu finns det ju en anledning till att jag vill köpa LifePO4 och inte LiPo, den senares ovana att börja brinna är en del av det då det kommer befinna sig under sadeln . Äpple är inte Päron osv.

Angående batteriet i "102 är det just ett sådant jag vill köpa, som ej längre går att köpa, i EU, av hobbyking. Därav bump i denna tråd.

Hade jag haft kick så hade jag inte behövt leta batteri eller plats för det.

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Rubin Rc
Autopartner
Batteri experten
Umeå Rc
Rc Sweden

De finns ju en del Hobbyhandlare....som tar hem Accar för Flygnördar.........
Du har väl en i Gbg? med.............

pAz

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Mitt förra svar försvann visst pga för stora fingrar på mobilen, men iaf. Rubin RC kunde ta hem lifepo4, men bara 6 och 9 volt. Batteriexperten har inga, Batterilagret och Biltema har i vanlig storlek. Övriga RC butiker har inga i sina webshoppar.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år