bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Egentligen lite off topic men vi kan lossas att oket sitter på en hoj.
Har gängpaj på luftnippeln på ett bromsok och funderar på att ta och borra ur den skadade M10x1 gängan med en 13 mm borr och gänga M14x1 i hålet, sen svarvar jag till en bussning som gängas M14x1 utvändigt och M10x1 invändigt för luftnippeln, tänker att jag låser bussningen i oket med cylindrisk låsning. Anledningen till M14x1 är att jag har en sån tapp köpt för att tillverka en rekylbroms till bössorna.
Nån som har nåt att invända om dessa tankar?
Har gängpaj på luftnippeln på ett bromsok och funderar på att ta och borra ur den skadade M10x1 gängan med en 13 mm borr och gänga M14x1 i hålet, sen svarvar jag till en bussning som gängas M14x1 utvändigt och M10x1 invändigt för luftnippeln, tänker att jag låser bussningen i oket med cylindrisk låsning. Anledningen till M14x1 är att jag har en sån tapp köpt för att tillverka en rekylbroms till bössorna.
Nån som har nåt att invända om dessa tankar?