Fixxa Bort FÄrg PÅ FÄlg?

"turken"

japaner, japaner...
Gick med
20 Jul 2004
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
gixxer750-98, köp den!
Nån som vet hur man smidigast får bort pulverlacken på fälgarna??? En del säger blästra men glasbläster verkar inte funka å sand tar väl rätt fint i alu...
Är det någon som provat??? :confused:
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
turken skrev:
Nån som vet hur man smidigast får bort pulverlacken på fälgarna??? En del säger blästra men glasbläster verkar inte funka å sand tar väl rätt fint i alu...
Är det någon som provat??? :confused:

sandblästring går bra oxå!!! OM man vet vad man håller på med!!!! inte för grov sand/tryck..... :tummenupp
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Om, OM du kan hitta någon firma som fortfarande pillar med trikloretylen så tar ett par timmar i ett tribad bort pulverlack och lämnar en garanterat ren yta. Problemet är bara att tri är ungefär lika förbjudet som Hormosly och DDT tillsammans, de enda som mig veterligen får använda sögglet är (var?) företag som håller på med koppar. T.ex dom som gör kopparrör så har du möjligen en sådan i närheten så kålla med dom.
 

zx6rChrille

Aprilia Rsv Mille
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Österforse
Hoj
Ja en snabb röd...
Det allra bästa är om du har möjlighet att lägga dom i kemikalie bad det löser färgen på ca 1 dygn..
madmagnus skrev:
sandblästring går bra oxå!!! OM man vet vad man håller på med!!!! inte för grov sand/tryck..... :tummenupp
 

zx6rChrille

Aprilia Rsv Mille
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Österforse
Hoj
Ja en snabb röd...
Du hann före :)
Mookie skrev:
Om, OM du kan hitta någon firma som fortfarande pillar med trikloretylen så tar ett par timmar i ett tribad bort pulverlack och lämnar en garanterat ren yta. Problemet är bara att tri är ungefär lika förbjudet som Hormosly och DDT tillsammans, de enda som mig veterligen får använda sögglet är (var?) företag som håller på med koppar. T.ex dom som gör kopparrör så har du möjligen en sådan i närheten så kålla med dom.
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Kom och tänka på en grej.

Kan du inte ta och lyssna med din lokala klottersanerare? Han om någon borde kunna det där med att ta bort färg med kemikalier så han kanske kan hjälpa dig?

Det var någon kuf som målade grafitti på jobbets lastbilar härom natten och killen som kom och sanerade hade alla möjliga roliga kemikalier med sig, den västa skulle tydligen ta bort vanlig billack lika lätt som du torkar bort vatten från diskbänken med en trasa.
 

zx6rChrille

Aprilia Rsv Mille
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Österforse
Hoj
Ja en snabb röd...
Om du har lust att skicka fälgarna så kan jag ta bort färgen åt dej vi har kem bad på jobbet (Ytbehandling)
 

lotuz

Snart återfallare
Gick med
4 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Hus..
Alternativt så gör du den enkla lösningen.. CRC Gasket remover.. (heter nu mera CRC Stripper..) spraya på, vänta i 20 minuter medans det spottar o fräser ett tag, torka sedan bort gucket tillsammans med färgen..

Dock fungerar detta bäst på kanterna.. om det gjutna partiet i mitten ska bort så får du nog göra någon annan lösning.. men de jämna ytorna försvinner på ett nafs.. se upp o spraya detta på annan lack som du vill ha kvar.. eller på huden för den delen.. (svider ganska omgående..)
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Mookie skrev:
Om, OM du kan hitta någon firma som fortfarande pillar med trikloretylen så tar ett par timmar i ett tribad bort pulverlack och lämnar en garanterat ren yta. Problemet är bara att tri är ungefär lika förbjudet som Hormosly och DDT tillsammans, de enda som mig veterligen får använda sögglet är (var?) företag som håller på med koppar. T.ex dom som gör kopparrör så har du möjligen en sådan i närheten så kålla med dom.


Vet att vissa landsting osv inte får använda sig av smörjan men jag tror nog man fortfarande kan få tag i det. Jag har några liter kvar i en metalldunk som jag använder i extremfall.

Triklor är fanemig ett mirakelmedel... Lämna inte fälgen i badet i flera timmar bara, då du förmodligen inte finner fälgen längre! :3freak
 

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
R1:a -00
gasketremover fran crc funkar! :fakta spraya lat sta och skrapa eller skolj med hogtryck..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top